Wanneer voelden jullie de kleine voor het eerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaroly, 2 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Hoi hoi,

Ik ben nu 16 weken en 4 dagen zwanger van ons 4e kindje.
    Ik kan me herinneren dat ik de vorige zwangerschappen de baby al wel gevoeld had.
    De laatste keer zelfs al bij 14 weken (toen zat de placenta een de achterkant) nou is dit ook wel erg vroeg, maar juist daarom twijfel ik nu of het wel goed zit.

Ik voel namelijk nog niets. Ik dacht wel eens dat ik een plopje voelde, maar dit was best hoog. Dat ik niet denk dat dit de baby was, maar mijn darmen.

De VK nog niets gezegd over de placenta (of deze aan de voor- of achterkant zit), vandaar dat ik een beetje twijfel of dit bij een 4e kindje niet al had gemoeten :oops:
    Morgen heb ik weer een afspraak, maar dan zal er alleen geluisterd worden met een dopler, en ik durf eigenlijk niet te vragen voor een echo hoe mijn placenta zit.

Vandaar dat ik aan jullie vraag, wanneer jullie de baby konden voelen.

2. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik ben nu zwanger van m'n 4e kindje. Sinds een week voel ik de kleine echt goed bewegen(dus vanaf 18 weken. ) M'n man heeft het vandaag ook voor et eerst kunnen voelen aan de buitenkant.
    M'n andere 3 voelde ik ook eerder. Placenta ligt deze keer aan de voorkant.

Jaroly vindt dit leuk.
  3. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Sinds 11.4 wk. Vorige zwangerschap sinds 14 weken. Meestal voel je hem bij 18 wk wel echt maar het is van zoveel factoren afhankelijk. Nog niets om je zorgen om te maken denk ik hoor! En anders gewoon morgen even bellen.

Jaroly vindt dit leuk.
  4. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet precies meer omdat ik eerst twijfelde. Maar de 1e keer was ergens met 12 of 13 weken.

Omdat het mijn 1e kindje is, heb ik nog een behoorlijke tijd getwijfeld omdat het en heel vroeg was, en ik niet precies wist wat ik zou moeten voelen. En daarna voelde ik ook weer een aantal dagen niets.
    Tot met 15+4 ik de geslachtsecho had. En de echoscopist me een gebied aanwees (kwam neer op onder mijn navel) dat daar geen darmen meer zaten, dus als ik daar wat voelde, het de baby wel moest zijn. Toen wist ik het dus zeker.

Nu bijna 20 weken en voel ik haar wel vrij regelmatig, volgens mij bijna iedere dag wel. En als ik terug kijk naar dat ene moment, is dat ook weer een bevestiging dat wat ik toen voelde ook de baby was.

Jaroly vindt dit leuk.
  5. Siem98

Siem98 Actief lid

27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Vanaf ongv 17 weken begon ik de kleine te voelen. Twijfelde eerst, omdat het mijn 1e is dus ik niet wist of hij t wel echt was. Maar hoe vaker die week, hoe zeker ik t wist. En nou kan ik er alleen van genieten ♡

Jaroly vindt dit leuk.
  6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik heb hetzelfdd. Vorige babies voelde ik het veel eerder terwijl ik nu twijfel.. weet je al meer?

Jaroly vindt dit leuk.
  7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier pas bij 28wk.

1ste kindje en placenta voor.

Jaroly vindt dit leuk.
  8. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    1e - 14wk6dg
    2e - 13wk2dg
    3e - 10wk1dg (not even joking)
    4e - omstreeks 13wk (voorliggende placenta)
    5e - zodra ik wist dat ik zwanger was (19wk) want wat ik voelde weet ik aan m’n PDS. Zodra ik wist dat ze er zat herkende ik het direct als babybewegingen. Het is gek wat je brein doet als je werkelijk geen flauw benul hebt dat je zwanger zou kunnen zijn.

Jaroly vindt dit leuk.
  9. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Met 11 weken ongeveer. Toen nog kleine plopjes. Sinds 18 weken is het een echt feestje daarbinnen. Ik voel de kleine echt de hele dag.

Jaroly en Madelie vinden dit leuk.
  10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik ben 16 weken 3 dagen zwanger van een tweeling. Denk ze gisteren en vandaag voor het eerst goed te voelen. Althans, de onderste baby. Ik voel een soort gefladder, zeg net boven het schaambeen. Het gaat bijna de hele dag door, met wat onderbrekingen hier en daar. Mijn baarmoeder zit tot mijn navel nu ongeveer. Beide placenta's liggen voor. Denk ze ongeveer een weekje geleden ook te hebben gevoeld, maar was niet overtuigd.

Kan het zijn dat wat ik voel inderdaad de baby's zijn?

Jaroly vindt dit leuk.
  11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij de 1e bij 21 weken en de tweede bij een week of 16/17, beide placenta voor.

Jaroly vindt dit leuk.
  12. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    De eerste voelde ik met 14 weken en de tweede zelfs al met 10 weken

Jaroly vindt dit leuk.
  13. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Dank jullie wel voor jullie reacties.

Gisteren had ik al een afspraak staan bij de VK.
    Mijn placenta zit inderdaad aan de voorkant, vandaar dat ik hem nog niet voel.
    Hij was wel ontzettend bewegelijk, dus ze verwacht dat het niet lang meer duurt.

Voornaamste is, dat het goed gaat. daar ben ik ontzettend blij om

14. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Dat kan heel goed hoor! Leuk!

Madelie vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Hier 2e kindje, placenta gedeeltelijk aan buikzijde met 10 weken de eerste bewegingen. Vanmiddag was t ineens indoor stuiterfestival.

Vooral 's nachts erg actief, net als zn zus. Nu ik nog vrij ben slaap ik 's nachts wat minder, wil geen tel van die uk missen. (ligt een beetje spannend hier).

Madelie vindt dit leuk.
  16. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    1ste met 17 weken. 2de met 15 weken en de 3de met 12 weken.
    Maar geen voorliggende placenta gehad.

17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    De 1e voelde ik met 14 weken soort plopjes,
    Nu voel ik mn 2e al sinds 10 weken, toen twijfelde ik heel erg.. maar t word steeds duidelijker voor mijn gevoel, en t zat laag en niet hoog, en t was t zelfde gevoel als toen met mn dochter.. voel t nu niet heel vaak meer (Let er ook eigelijk niet zo op) 1x per dag voel ik t zeker wel :)
    Klinkt misschien gek, maar ben er ook wel weer blij mee dat ik t voel, kan niet wachten tot mn man en dochter t ook kunnen voelen. :)

18. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hier met 17 weken (1ste kindje). Daarna nam het alleen maar toe, ik had zo'n druktemaker dat ik soms blij was als ik even rust had haha.

19. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Eerste kindje: placenta achter met 17 weken voelbaar voor mij, met 19 weken voor anderen.
    Tweede kindje: placenta deels voor met 15 weken voelbaar voor mij, met 17 weken voor anderen.
    Derde kindje: placenta voor met ruim 19 weken eerste beweging voelbaar, voor anderen pas een paar weken voelbaar en nog steeds niet super duidelijk.

Bij mij is dus deze zwangerschap het slechts voelbaar, maar dat ligt echt aan mijn placenta aan de voorkant denk ik.

Deel Deze Pagina