Baby 3 wk, wat aan/op in ledikant?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Ons zoontje is nu 3 weken en slaapt 's nachts bij ons op de slaapkamer waar het vrij fris is (14/15 graden). Hij ligt nog in de kinderwagen onder een dubbel dekentje/lakentje en daarover nog een dekentje, verder gewone kleertjes met korte mouwromper en een mutsje. En we leggen er nog een kruik bij.
    Vannacht was ik per ongeluk het mutsje vergeten, kwam erachter toen hij wakker werd voor zijn nachtvoeding, maar hij was nog lekker warm dus had er geen last van.
    Binnenkort gaat hij in het ledikant, bedoeling is dat hij dan ook een slaapzakje aan krijgt (winterslaapzakje van de hema). Zou dan een deken nog nodig zijn en/of een kruik?
    Ik vind het verschil met hoe hij nu slaapt anders best wel groot, maar als het straks echt winter is moeten we natuurlijk ook nog iets over hebben..

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    waarom een slaapzak aandoen als hij ook netjes onder de deken blijft liggen?
    een slaapzak is eigenlijk een vervanger van de deken... en zeker bij zo'n kleintjes is een deken veel fijner!
    als zn temp s nachts nog goed is zou ik het mutsje ook weglaten. en misschien de kruik ook proberen af te bouwen? dan heb je evt straks in de winter nog wat bij te zetten...

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje sliep met drie weken allang niet meer met kruik. Hij sliep toen met een zomerslaapakje met pyjama en een dekentje en lakentje eroverheen (die trapte die steeds van zich af vandaar slaapzakje).

Op dit moment slaapt hij met een lange mouw romper en pyjama broekje in zijn winterslaapzakje met een dekentje erover.

Het is even uitzoeken wat lekker voor jou kindje is , die van mij is behoorlijk warm bloedig namelijk. Maar van de week werd die wakker en was die koud ( toen lange mouw romper met winterslaapzak & dekentje ) daarom nu met een broekje. Nu is die weer lekker warm. Oh ja de mouwen van de slaapzak heb ik er afgeritst.

Ik zou een romper met pyjama en slaapzak met deken doen denk ik. En dan even checken.

Succes !!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Hij ligt nu onder twee dekentjes, dus dan is een slaapzakje met 1 deken handiger.. En als hij straks beweeglijker wordt is het sowieso handig.
    Mijn dochter lag de eerste maand ook stil, maar daarna was een slaapzakje echt een must, alleen was het toen juli en nu straks december..

Mutsje kan inderdaad af zo bleek vannacht. Kruik vind ik er nog wel fijn bij. Hij ligt overdag in de woonkamer met 21 graden, dan is het verschil met onze slaapkamer snachts best groot, vandaar..

5. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Hier ligt de kleine in bed met een winterslaapzak, pyamaatje, 1 deken en lakentje.

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb in het begin als ik onzeker was de temperatuur opgenomen. Zo wist ik zeker dat hij het niet te koud of te warm had. Na een tijdje kan je het dan al goed inschatten door alleen aan het nekje te voelen. Je kan de eerste nacht dat doen om te kijken of hij genoeg heeft aan een slaapzakje. Mutsje had Ben ook niet meer nodig na de eerste dagen. Gewoon uitproberen dus!

Deel Deze Pagina