Show je verbouwde of zelf gebouwde huis; wie heeft een originele heel andere indeling

Discussie in 'De lounge' gestart door mel, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hoi allemaal

We zijn wat beginnend aan het brainstormen voor een eventuele verbouwing van onze woning. Gewoon leuk wat hersenspinsels die wellicht uitlopen op niks of iets heel anders maar wel leuk om mee bezig te zijn.

nu ben ik ooit bij mijn droomhuis geweest, dat was bij een kindje uit mn zoontjes groep waar hij ooit 1x is wezen spelen. Ik vond dat huis zo leuk en praktisch ingedeeld; dat was echt eens een totaal andere indeling van een woning. Zij hadden bv een ruime bijkeuken achterin hun huis waar eigenlijk ook de meeste mensen binnenkwamen en waar zij dus ook bewust hun wc hadden laten maken. Heel slim; kids die in de tuin spelen en waar dus in en uit gelopen wordt daar de wc te bouwen is slim omgaan met de ruimte.

Nu wil ik ook in de richting gaan denken van wat is praktisch, wat doe je graag, waar wil je veel ruimte voor en waar weinig etc.
    Ik zit me suf te zoeken op google en pinterest met allerlei onderwerp-namen maar ik krijg niet echt wat ik zoek. Vooral veel standaard plattegronden.
    Nu ben ik benieuwd of jullie ergens nog wat originele, niet-standaard-ideeën hebben.
    Het gaat in elk geval om het volgende:
    - hoekwoning naast een pad (naar een klein speeltuintje)
    - garage deels bij huis betrekken
    - evt de gang bij woongedeelte betrekken en keuken groter
    - hebben nog geen bijkeuken zouden die graag willen evt deel vd garage
    - evt 3 meter bij huis aanbouwen
    Waar wij waarde aan hechten
    - zithoekjes / grote banken
    - zithoekje kussens vensterbank
    - veel ramen/licht
    - opbergruimte
    Wij hechten GEEN waarde aan een grote leefkeuken of kookeiland

Wi vindt het leuk om haar indeling van huis te showen ? (beschrijven, plattegrond of foto's)

Bedankt !

Groetjes

2. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    hm jammer niemand... was erg nieuwsgierig :)

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Had je graag willen helpen maar ik woon in een afgetrapt appartement :p

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou idd kijken naar hoe jullie de ruimte gebruiken. Wij leven in huis bv met het licht mee: keuken en eethoek op het oosten (in de zon ontbijten of minstens de krant lezen zonder lampen) en zithoek op het westen (tegen de tijd dat tv evt. aangaat is de zon wel onder).
    keuken dicht bij ingang (hoef ik niet met boodschappen te slepen). Apart washok zodat je was gewoon kan laten hangen. Centrale trapkast voor aansluitingen, modems, printer etc.

Ik vind zelf, omdat wij in de stad wonen, een keuken midden in huis makkelijk (heb ik niet, maar kan goed in een brede gang. Een 'doorloopkeuken' zegmaar.) Dan blijft de rest vd etage beschikbaar voor slaap/werk/speelkamers aan beide kanten zodat je altijd kan profiteren van de 'rustige kant' (sommige binnentuinen zijn hier lawaaiiger dan de straatkant). Maar het is dus heel persoonlijk.

5. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Gewoon op funda even speuren naar ideen?

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Teken een plattegrond van de buitenmuren en de dragende muren van je huis. Dan kun je zelf alle overige muren erin gaan tekenen.
    Wij hebben een oud huis, over niet al te lang gaan we die helemaal verbouwen, dan blijven alleen de buitenmuren staan.
    We hebben ondertussen al veel verschillende ideeën gehad, en hebben het allemaal uitgetekend, en dan kom je steeds weer tot andere conclusies, en betere opties.

Dus ik zou een pen en papier pakken, de maten nemen, en lekker gaan tekenen.

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij hebben de garage bij de keuken getrokken en hebben daardoor beneden nu 2 leefruimtes, de woonkamer en de leefkeuken. Beidde zijn ook verbonden met buiten. De leefkeuken met voor en achter, de woonkamer alleen met achter.

De woonkamer is een L vorm en de keuken nu een T vorm, en daartussen hebben we nog een hal.

In de zomer leven we echt in de keuken, de deuren naar voor en achter staan open en iedereen kan zo binnen en buiten lopen.

In de winter beginnen we in de keuken (hapje, drankje, vervolgens eten) en dan verhuizen we naar de woonkamer, lekker bij de haard :).

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    ik zet liever geen foto's van mijn huis op internet maar kan je wel een beetje wegwijs proberen te maken met wat leuke elementen in ons huis.
    Onze gang is het midden van het huis ongeveer.. we hebben vanaf de gang een kantoortje en we hebben een ingebouwde kapstok die achter deuren zit (altijd opgeruimd).
    De woonkamer is voorzien van een ruit die 'om een hoek' heen gaat.. zijn dus 2 ramen in de hoeken tegen elkaar aan gelast. is heel ruimtelijk en wij vinden dat echt een eye catcher van het huis.
    We hebben aan de achterkant alleen maar glazen puien waarvan 2 schuifpuien. We hebben een open hoekkeuken met een kookeiland en 'tegenover' het kookeiland hebben we een serre met lichtkoepel en 4 relax stoelen. Het woon/kook/serre gedeelte loopt in een soort Z.
    We hebben een bijkeuken met wasmachine/droger en daar strijk ik ook. Daar hebben we een kast ingebouwd als voorraadkast. Via de bijkeuken kan je ook naar buiten.
    vanuit de bijkeuken kun je weer naar de garage die aan het huis vast zit. en grenst aan het kantoor... is alleen vanuit buiten of via de bijkeuken te betreden.
    Buiten hebben we nog een zithoek onder een luifel die schuin uit loopt vanaf de serre naar de zijkant van het huis.. een soort punt dus. Ook bij die luifel hebben we een lichtkoepel zodat we veel licht binnen krijgen..

Deel Deze Pagina