Bank ontharen?!

Discussion in 'De lounge' started by Oek oek, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. :)

laat je het even weten?

2. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik doe dat met het rubber-doekje van Tupperware... :)
    Je weet wel, die waar je eigenlijk potjes mee open moet draaien...

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ja ik hou jullie op de hoogte :)

rubber doekjes van tupperware? hmm ken ik niet :)

4. Marijke B

Marijke B Actief lid

Jul 20, 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb een pers die graag op de bank en op bed ligt. En ik doe het altijd met zo'n gele rubberen handschoen. Werkt perfect .

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Rubberen handschoenen zijn inderdaad ook gewoon te verkrijgen bij de meeste drogisterijen en supermarkten.

(Ga ze zelf ook maar eens aanschaffen heb ook twee katten)

6. essepes

essepes Actief lid

Aug 18, 2006
    198
    0
    0
    Goede tips, wordt hier ook gek van het stofzuigen van de bank!

7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Nou ik ben weer helemaal gelukkig! Die handschoentip werkt perfect!
    (de latex handschoenen)
    Heb ze vanmiddag gekocht bij de kruidvat, en de bank is helemaal haarvrij! Ik kon zo alles eraf wrijven!
    Heel erg bedankt! :D
    *haalt gauw bank van marktplaats af*

8. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    misschien is dit ook een ideetje om te voorkomen dat er haar op de bank komt.

ik leg altijd de krant uitgespreid over de bank als ik weg moet en 's nachts omdat mijn hond en kat dus ook de vervelende eigenschap hebben om languit op de bank te gaan liggen als wij uit het zicht zijn.

katten en honden houden niet van het geknisper van kranten als ze er op gaan liggen en het ligt natuurlijk ook niet zo comfortabel.

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou die katten van mij zijn gek op het geknisper van de krant. Gaan er altijd meteen op liggen. Ik heb vast rare katten.

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ieuw! Honden zijn aan mij echt niet besteed, bleeh!

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor... Die van mij doen dat ook... Als ik 's ochtends de krant van de mat raap zitten er al helemaal kreukels in omdat de kat erop heeft gelegen.. :)

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    er bestaan uitwolmessen (is niet zo gruwelijk als het klinkt hoor haha) voor hond en kat. ook kortharige katten kun je uitwollen!
    dit kan echter maar een paar x per jaar, anders is het slecht voor de vacht. dus in de periodes dat ze enorm verharen, kun je ze een heel eind op weg helpen met een uitwolmes, dit is een soort kam met gebogen 'mesjes', vaak wel te koop bij een trimsalon die je dan ook ff voor kan doen hoe je de kam gebruiken moet.
    met een uitwolmes haal je een deel van de 'onderwol' uit de vacht (dat wat ze kwijtraken in bijvoorbeeld het voorjaar), bij onze katten heb je dan in no time een enorme berg haar ernaast liggen (en dan is je kat nog echt niet kaal hoor :D).
    dit kun je ook bij honden doen (pin me er niet op vast dat het bij ieder ras kan, misschien dat het bij een uitzonderlijk moeilijk vacht niet kan).

gevolg van een paar x per jaar uitwollen is veel minder haar in huis! wij hebben een paar langharige katten die ceht vreselijk verharen, met hele plukken tegelijk. en dit is echt ideaal gebleken bij ons. natuurlijk blijf je stofzuigen. en een leren bank kan ik je van harte aanbevelen. maar het scheelt enorm.

(wij hebben ons uitwolmes bij een trimsalon gekocht, kostte maar een tientje!)

leuk voorbeeld van een hond die uitgewold is (schrik niet :) ): http://www.hondenkat.be/vachtverzorging%20poeke/images/berner%20na.jpg

13. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    :confused: wow! daar ligt gewoon een complete hond naast!

Wel goeie tip trouwens!

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    bij zo'n hond is het natuurlijk zowieso extreem omdat die zo'n enorm dikke vacht heeft. maar ook bij kortharige katten komt er een leuk bergje uit.
    honden die je moet plukken kun je volgens mij niet uitwollen maar die haren als het goed is ook niet zo enorm uit :p

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb de miele cat en dog stofzuiger! werkt supergoed voor stoffen bank en tapijt enzo!

16. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ja die stofzuiger hebben wij ook! Echt een superding! We hebben dan wel geen stoffen bank, maar het zuigt echt perfect de haren op. Is wel een uitgave maar dan heb je ook wat...

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb 4 langharige katten en een stoffen bank dus ik ken het.

Ik draai altijd de stofzuiger kop zo, dat ie niet recht op de grond staat zeg maar, dus dat de stang andersom zit, lastig uit te leggen. Dan kan je met de kop gewoon de haren eraf halen, wel de kop zo doen dat die haren van de kop er aan de onderkant uitsteken. als je niet snapt wat ik bedoel maak ik morgen wel een foto voor je:)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Kan je beter aluminiumfolie doen, kranten vinden ze hier heeeerlijk.

Share This Page