heeft er toevallig iemand enige juridische achtergrond? ik word helemaal *PIEP* van essent. de vorige bewoner van ons huis heeft een lading schulden waar je u tegen zegt. we hebben veel bedrijven uiteindelijk kunnen doen inzien dat ze niet bij ons moeten zijn, maar essent is het toppunt. na herhaaldelijk terugsturen van brieven van hun en vele telefoontjes, ligt er nu een brief voor de vorige bewoner (waar overigens geen nieuw adres van bekend is) dat er een dagvaarding bezorgd word op ons adres als er niet binnen 5 dagen de achterstallige rekening betaald word. uiteraard is het niet ons probleem dat zij niet betaald heeft, maar wij hebben straks dus wel de deurwaarder met een dagvaarding e.d. voor onze neus staan! wij hebben dit al eerder gehad, ook voor een vorige bewoner, en het is niet bepaald makkelijk die mensen duidelijk te maken dat ze niet mijn huis moeten leeghalen maar op zoek moeten gaan naar de juiste persoon! ik heb diverse keren de gemeente gebeld om zeker te weten dat ze niet op ons adres staat ingeschreven, en ze is toch echt uitgeschreven. toch wil essent, ook na herhaaldelijk aandringen, niet ff checken bij de gemeente. 1 telefoniste zei zelfs, ookal weten we dat ze er niet meer officieel woont, zolang wij geen nieuw adres hebben blijven we alle post en deurwaarders e.d. naar het oude adres sturen. dit is toch te belachelijk voor woorden?! waarom zou ik me suf moeten bellen en iedere keer die mensen weer te woord moeten staan, omdat essent zo lui is en niet ff de gemeente belt en zorgt dat wij van deze shit af zijn?! iemand enig idee hoe we in no time van essent en de deurwaarders e.d. af kunnen zijn?
Ik weet dat ik hier een keer een deurwaarder aan de deur kreeg opeens, uit het niets. Die stelde zich voor met zijn naam en achternaam, en vroeg of ie even binnen mocht komen. Dus toen vroeg ik waarom, en toen bleek het de deurwaarder te zijn die mij even kwam mededelen dat ik 9 maanden lang de huur niet had betaald Ik stond perplex! En het ergste vond ik nog dat men ervan uitging dat IK de boel aan het besodemieteren was! Dus toen heb ik ze binnengelaten, en hebben we gepraat. En ik moest dus echt mijn paspoort laten zien, én dat van mijn partner om te bewijzen dat wij NIET de Fam. H***** waren. Ik vond het schandalig! En dit is een paar maanden later nóg een keer gebeurd! Ook met Essent. Dit is gelukkig heel goed opgelost. We hebben er niks meer over gehoord, en we hebben ook geen rare bedragen hoeven betalen. We hebben toen wel zelf via via een adres van de vorige bewoner kunnen achterhalen. Of ze hem uiteindelijk te pakken hebben gekregen weet ik niet. Ik denk het haast van wel... Succes ermee, en laat je niet gek maken! Gewoon voet bij stuk houden!
Wij krijgen ook steeds die brieven... Ik bel het bedrijf dan.. en dan komt het meestal wel goed bij ons succes
essent heeft geen enkele boodschap aan onze telefoontjes en brieven... blijkbaar zit er niks anders op dan de deurwaarder te overtuigen die binnenkort voor onze neus zal staan
als ik jou was zou ik inderdaad de paspoorten maar vast klaarleggen om ze te overtuigen! Sterkte ermee. Wat een gedoe zeg!
schadevergoeding gaan eisen voor psychische schade... het kost je nu gewoon veel energie, en tijd. hoe het echt moet weet ik niet.... (ja, jij hoeft niet te betalen, maar dan nog.... het blijft vervelend)
ik werk bij een deurwaarder, helaas kan ik je geen jurisdische adviezen geven, want ik zit bij de receptie. maar heb vaak genoeg jou "soort gevallen" gezien, mijn advies is ook: werk mee, als je moeilijk gaat lopen doen (waarom zou je ook?), gaan de deurwaarder ook moeilijk doen. en met "werk mee" bedoel ik, wees eerlijk, vertel het hele verhaal, wat je al geprobeerd heb ed. de deurwaarder moet en kan het huidige adres van persoon achterhalen (als persoon iig ergens in geschreven staat). als je niets van je laat horen, gaat de deurwaarder van het slechte uit, debiteuren (mensen die schulden bij deurwaarder hebben) doen vaak rare dingen. heb een keer van een collega gehoord dat een debiteur van zichzelf een rouwadvertentie had opgesteld en naar de deurwaarder had gestuurd, betreffende persoon had zon torenhoge schuld, wist niet meer hoe hij/zij ervan af kon komen.
Een incassobureau kan adressen achterhalen....die kan door deuren waar wij niet bijkunnen... Zij moeten dus het juiste adres van die vorige bewoners wel degelijk kunnen achterhalen. Als je inderdaad bewijs heb, en die heb je dmv je identiteitsgegevens dat je niet die betreffende persoon bent, dan maken ze daar zeker wel notie van. Dus geen zorgen. Maar wat een gedoe zeg. ff een kanttekening, over essent hoor je wel meer vreemde dingen. Dat ze hun administratie en zo niet op orde hebben... Maar ja daar hoeven jullie niet onder te lijden. Sterke en suc6!
En zo heb ik dus het omgekeerde meegemaakt. Ik ben in november 2006 verhuisd en had met de nieuwe bewoners afgesproken dat, als er nog post kwam, ze de post bij de buren zouden afleveren. Ik ben nog heel vaak bij die buren geweest om te kijken of er nog post was. Op een gegeven moment hield dit op. Wij dachten dat alle verhuisberichten goed waren doorgekomen. Nu miste ik een heel belangrijk poststuk, waarvan ik wist dat ze dat naar mijn oude adres hadden gestuurd (heb 't nagevraagd). Ik heb de nieuwe bewoners gevraagd of ze dat hadden ontvangen. De volgende dag belde ze terug en ze had idd die enveloppe gekregen. Ik kon 'm ophalen. Ik kreeg een tas met post mee! En die tas zat vol met dreigementen van bedrijven die wij dus niet op tijd hadden betaald of bij wie we niet op tijd hadden gereageerd! Tjonge jonge, mijn bloed begon direct te koken! Heb snel de bedrijven gebeld en maar stomweg betaald. Je kunt immers een BKR-registratie krijgen hierdoor! Fijne mensen zijn er toch op aarde! Let wel: de nieuwe bewoners hebben ons nieuwe adres én ons telefoonnummer. Aardige mensen
Jou verhaal komt me heel bekend voor, wij hebben exact hetzelfde gedaan. Ik ben 2 keer niet thuisgeweest toen de deurwaarde kwam, toen lag er een brief dat ze de volgende keer met de politie langs zouden komen en zichzelf toegang tot de woning zouden geven. Echter de 3e keer lag er een brief dat ze erachter waren dat wat ik vertelde waar was en de vorige bewoner verhuisd was. Als ze zich namelijk toegang willen verschaffen tot je huis moeten ze 100% zeker weten dat de juiste mensen er wonen, als ze anders je huis leeghalen kun je ze aansprakelijk stellen en krijgen ze problemen. Ik ben gestopt met ieder bedrijf bellen en brieven sturen met de mededeling wij zijn de nieuwe bewoners, kost alleen maar tijd en geld. Nu doe ik zo brief terug op de post met bewoners zijn verhuisd erop en verder niets. Heb toen geinformeerd, deurwaarde mag helemaal niets doen zonder dwngbevel (heet dat zo) dus niet te druk maken is vervelend, maar als het puntje bij paaltje komt doen ze niets. Heb dit tot 3 keer toe meegemaakt helaas bij verschillende deurwaarders, van de vorige bewoners.
Heb je anders niet een rechtsbijstand verzekering die de zaak van je over kan nemen? Anders kan je de klacht altijd nog bij Tros Radar neerleggen. En moet je dan zien hoe hard ze lopen om de zaken op orde te krijgen!
Grappig dat hebben wij deze week nog gehad maat ze waren zo afgedropen we hebben geen paspoort of iets dergelijks hoeven laten zien. Maar kan me voortsellen dat je er helemaal moe van wordt! Ik zou ze dan ook even flink de waarheid zeggen als ze voor de deur staan! Succes meis!
je kan de deurwaarders gewoon te woord staan ze komen namelijk niet meteen alles meenemen(ik had ook een deurwaarder voor de vorige bewoner) je kan ook bij de gemeente een procedure in gang zetten zodat de vorige bewoner uitgeschreven wordt van uit jou adres, zolang er dan geen nieuw adres van hun bekent is worden jullie iedergeval niet meer lastig gevallen veel succes
Ik heb heb juridische achtergrond en raad je aan het volgende te doen: Werk mee en toon door middel van je paspoort aan dat jij niet degene bent voor wie de dagvaarding is bestemd. Er is verder niets aan de hand. De deurwaarder zal in de systemen het juiste adres van diegene moeten achterhalen en als deze persoon geen vaste woon- of verblijfplaats heeft de dagvaarding op een andere wijze moeten betekenen. Maak je dus niet te druk, er is niets aan de hand. De dagvaarding is niet voor jou bedoeld. Pim
Nou, ik heb gelukkig geen ervaring met deurwaarders en ik zou ook absoluut willen voorkomen dat zo iemand bij mij aan de deur staat.
tis ook niet dat ik bang ben dat ik iets betalen moet ofzo hoor, ik word gewoon zooo moe van dat eeuwige rondbellen en steeds weer alles uitleggen, en dan gewoon alsnog die deurwaarders op je stoep krijgen. tis erg vermoeiend steeds als je denkt dat alles geregeld is beginnen ze weer, of komt er weer een nieuwe geldeiser
Daarom deed ik niets meer met de brieven die ik kreeg, en als ze langskwamen werkte ik, dus dat scheelt, echt gewoon geen tijd en energie in steken, daar worden de deurwaarders van betaald
mijn advies: niet meer reageren op essent (zijn toch hardleers) zodra er een deurwaarder aan de deur verschijnt laten zien dmv je paspoort, eventueel huur/koopcontract van je woning (staat immers de datum op sinds wanneer je er woont en ik neem aan dat de vordering van voor die tijd is) dat jij degene niet bent die ze zoeken. case closed.
heb je trouwens niet een bewijs van de gemeente dat je toestemming heb om op dat adres te wonen? ik heb nl wel een brief van de gemeente waarin staat dat er toestemming verleent word om het huis op dat adres te betrekken. volgens mij is zoiets verplicht van de woningbouw omdat door te geven als ze een woning toewijzen aan iemand.