Banken Ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisa280887, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Ik open dit topic naar aanleiding van een ander topic over banken.

Wij zijn opzoek naar een kleine hoekbank, max 230x200.
    We hadden er eentje van Haco waar we erg tevreden over zijn. Maar door verandering van interieur is het tijd voor een nieuwe! Bij allerlei winkels gekeken en tot nu toe nog geen bank gevonden. De meeste hoekbanken zijn te groot.

Nu zagen wij een hoekbank bij Ikea, Sörvallen. Een modulaire hoekbank waardoor we hem kunnen samenstellen zoals wij willen. Maar ik heb altijd het idee gehad dat banken van Ikea na een paar jaar enorm inzakken en hun kwaliteit verliezen.

Het handige is weer wel dat de hoezen te wassen zijn. We hebben huisdieren en zitten in een traject voor een kindje.

Waar doen we goed aan? Verder kijken of zijn Ikea banken beter dan wij nu denken?

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    De kussens van onze Ikea-bank zakten inderdaad na een paar maanden in. We hebben toen een klacht ingediend en nieuwe kussens gekregen via een externe partij die zij hadden ingeschakeld. Dat is inmiddels acht jaar geleden en die kussens zijn nog steeds heel stevig! Maar de originele bank was dus inderdaad niet van zo’n fantastische kwaliteit. Is wel dus al acht jaar geleden, dus ik weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt :roflmao:

Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Onze vorige IKEA-bank (een Ektorp) ging 7 jaar mee voordat hij echt doorzakte. Of dat nou door de kwaliteit kwam of door de dagelijks springende peuter kan ik niet zeggen.
    We hebben nu een nieuwe IKEA-bank (een Vimle) en die zit na een jaar nog heerlijk.

4. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Hier onze bank 9 jaar geleden gekocht. 3 keer uit elkaar gehaald vanwege verhuizing maar geen klachten, ziet er nog prima uit. fijn inderdaad dat de hoezen wasbaar zijn (hier ook huisdieren), jammer alleen dat hij hier niet echt goed staat in de woonkamer

5. tuc

tuc Niet meer actief

Onze eerste bank was een ikea bank van 180 euro. Gekocht toen we samen gingen wonen, ik was toen 21. Een half jaar geleden hebben we die bank vervangen voor een hoekbank van ikea. De oude bank zat nog perfect, maar wij wilden wat anders na 13 jaar:D

Zoe123, 2littlemonkeys en Lisa280887 vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Ik heb een ektorp van een jaar of 7 en de basis is nog in orde (was een showroom model) . We gaan hem met de tijd vervangen voor losse ektorp banken. Maar dat is omdat ik hem te klein vind en niet omdat hij niet goed is.

7. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Na een lederen Montelbank (die na 8 jaar niet versleten was, maar te klein) zijn wij voor een IKEA hoekbank gegaan. We hebben de Norsborg en wilden een niet te dure hoekbank met stoffen uitwaasbare hoezen.

We hebben de bank nu 3 jaar en vinden hem met de jonge kinderen echt ideaal! Qua afwerking (onderkant) en stevigheid was de Montelbank die we hadden wel kwalitatief beter. Maar die was ook 4x zo duur. Maar onze IKEA bank voldoet echt prima.

Het is maar net wat je wil! Wij hebben de IKEA bank gekocht met als doel om er een jaar of 5 en 6 mee te doen. Tot de kinderen groter zijn vinden wij uitwaasbare hoezen fijn.

En onze lederen Montelbank had kwalitatief nog wel 8 jaar mee kunnen gaan, maar om eerlijk te zijn was ik er ook wel op uitgekeken....

8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    #8 Fantykoekie, 28 apr 2019
    Laatst bewerkt: 28 apr 2019
    Wij hebben sinds anderhalf jaar een gedeelte leer en nepleren bank van de ikea en tot nu toe ziet die er als nieuw uit.
    Die van landskrona.
    Ligt goed. Nadeel : ik slaap er goed op vanaf 20u :roflmao: ik moet dus niet gaan liggen erop.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Wij hebben een kivik. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit wat tegen vind vallen. De kussens van het zitgedeelte zijn best wat vervormd op plekken waar we veel zitten. De kleur is ook best faal geworden. We hebben hem nu 2jaar..

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook goede ervaringen met de Ektorp. Na 15 jaar toch maar een keer vervangen voor een zelfde Ektorp. Dus voor dat geld, prima kwaliteit

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    As we speak zit ik op mijn 12j oude IKEA bank. Ook wij hadden een klachtje, hij kraakte, maar prima opgelost door banken maker aan huis. Sinds 2 jaar nu zijn de kussens idd wat ingezakt, maar hij heeft zeker 10j goed gezeten dus.

Voordeel van een IKEA Bank is dus dat ik op marktplaats voor een prikkie een bank vond met stevige kussens en zo kan ik nog 5j vooruit nu, met dezelfde bank maar de zitkussens vervangen

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Als je niet teveel wilt uitgeven. En na een paar jaar wat anders is het prima.

Ik vind zelf de ontwerpen niet zo mooi en meer een plofbank zeg maar. Het verschil (in uitstraling) met duurdere merken zie en voel ik wel (zeker na een tijdje gebruik). Maar dat hoeft voor jou geen probleem te zijn.

puzzelstukje en Lisa280887 vinden dit leuk.
  13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties!:D

We gaan morgenavond maar eens langs de Ikea, even kijken en voelen hoe die ene zit. We willen wel een wat stevigere bank, aangezien we katten hebben die op de achterleuningen gaan liggen. We zullen zien!

Hele domme vraag misschien... maar moet je de poten er zelf bij uitzoeken (modulaire bank) of zitten die er al bij? En hoe wordt het geheel geleverd? We willen het sowieso thuis laten bezorgen...

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een 2e hands kivik. Ding was 3 jaar oud toen ik hem kocht en heb hem zelf nu 4 jaar. Hij zit nog prima en nergens door gezakt. Kussens zijn nog helemaal goed qua vorm.
    Rugkussens draai ik regelmatig om zodat beide zijde "druk" krijgen. Net als wat je met een matras hoort te doen. Kussens van zitgedeelte wissel ik ook om de zoveel tijd van plek. Ik zit vaak in dezelfde hoek en kinderen op de andere kant en zo voorkom je dat 1 deel van bank in gaat zakken.

Maar dit deed ik al met alle banken die ik heb gehad. Was ook advies van de dure meubelzaak waar ik vorige bank gekocht heb.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben een jaar of vijf geleden ook voor het eerst een ikea bank gekocht. Een tidafors. Was ook wat sceptisch of een IKEA bank wel een goede kwaliteit zou hebben.
    We zochten een andere bank en hadden heel wat meubelzaken afgelopen, waaronder ook de ikea. Maar we kwamen toch steeds weer op de tidafors uit omdat die echt het lekkerst zat van alle banken die we geprobeerd hebben.
    Ik moet zeggen dat wij erg tevreden zijn over de kwaliteit. De stof rimpelt ook niet, wat ik helaas wel eens zie bij andere modellen van de IKEA.
    We hebben hem oorspronkelijk gekocht als 'tussenbank' , om de kinderjaren door te komen. Dat is prima gelukt. Dit model gaat er helaas nu wel uit.
    Wij zijn dus eigenlijk positief verrast door de kwaliteit van de bank en ook nog eens een heel redelijke prijs.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hebben nu een Montèlbank en daarvoor 2 x Ikea. De eerste werd snel lelijk. Toen mochten we een nieuwe uitkiezen of het volledige aankoopbedrag terug. Aangezien we wel tevreden waren over de service, een ander model Ikeabank genomen. Mooi strak leren model.
    Was na 6 jaar nog goed, maar toen waren de kinderen ouder en de kat dood en bovendien wilden we een hoekbank, dus hebben we hem verkocht. Eerst nog voor een hoekbank bij Ikea gekeken, maar we vonden 2 à 3 jaar geleden niets moois of in onze stijl. Of ze waren in de showroom al met kussens met kuilen en niet meer in vorm. Nou, dat werd hem niet.
    Maar voor een paar jaar, ach, dan scheelt het wel in geld.

17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

De Norsborg hebben wij nu 3 jaar en zit nog steeds prima, elke maand was ik de hoezen, ideaal met kinderen!

18. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben zeer tevreden over de Ikea banken

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    We hebben al 4 jaar onze IKEA bank maar nog niet ingezakt. Stof kan gewassen worden.

Super tevreden.als we geen katten hadden zag hij er nog goed uit, erg jammer. Gelukkig kun je losse hoezen kopen. Nog een voordeel voor als je weer wat anders wil.meestal hebben ze verschillende kleuren

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Soortgelijke ervaring.
    Ikea bank gekocht toen ex en ik gingen samenwonen.
    16 jaar en 3 kinderen later werd het tijd voor een nieuwe bank, op zich kon ie nog best mee maar ik kon een hoekbank van een vriendin over nemen.
    Wel heb ik 3 jaar geleden nieuwe hoezen laten maken (stof van de leen bakker, en laten naaien bij de Turkse kleermaker, kosten totaal 80 euro) omdat deze een beetje versleten waren. Niet echt gek, ze waren afritsbaar, en met 3 kinderen+ katten...tja. Lang leve de wasmachine!
    Ik ben dus heel erg te spreken over de Ikea kwaliteit!

Lisa280887 en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina