Ik heb sinds zondag last van aambeien, zo erg dat ik niet kon lopen staan,zitten of slapen van de pijn. Maandag bij de huisarts geweest en die constateerde dat 1 van de aambeien getromboseerd was en heeft die opengesneden en de bloedproppen eruit gedrukt. Maar nu 4 dagen later nog steeds last, wel ietsie minder dan voor t snijden maar ben de hele dag bezig met de pijn. Ik wil graag dat ze gaan slinken die krengen want ik ben over 4 weken uitgerekend en wil dit nare uitzicht besparen voor de gyno. Wie o wie heeft de wondertip om deze krengen kleiner te laten worden? Oja voor de pijn smeer ik lidocaine-vaseline die ik van de huisarts heb voorgeschreven en daar bovenop smeer ik nog sudocreme. Maar ze zijn nog even groot. Ik kan wel janken...
Idd curanol tabletten en zalf. Wat ik deed destijds (vorig jaar, stond ook op het punt om te bevallen): in de douche, na mijn gewone wasbeurt, het water van de douchekop op koud zetten en de douchekop op stand zachtjes en deze op mijn aambei richten. Van de kou krimpen ze namelijk.deed dit een paar minuten per keer en dat 2 keer per dag. En doen ze dus ook minder pijn. Erna smeerde ik het zalfje. Hielp best goed!
Thanx dames, dus curanol zalf en tabletten gebruiken. Binnen hoeveel dagen zag je verschil en waren ze weg?
Ik had precies hetzelfde. Curanol hielp bij mij dus niet. Ook niet omdat ze al waren opengesneden. Ik heb 5 keer per dag geweekt in een badje met biotex. Zalfje smeren en dat ging best goed. Na een week ofzo zag het er beter uit. En met die lidocaine zalf proberen de aambeien wat terug te drukken. Of in bad. Vond ik vrij lastig, maar goed..
Bailey, gebruikte jij ook de tabletten van curanol en de curanol zalf tegelijk? K ben namelijk zojuist gesprint naar de apotheek en heb de zalf en pillen van curanol gehaald. Die lidocaine verdoofd bij mij bijna niks. Nou had ik gister weer een moeilijke stoelgang dua heb t idee dat t vandaag meer pijn doet... Pffff
Klinkt misschien raar, maar na de bevalling van onze eerste gef de gyn me de raad om otrivine neusspray erop te spuiten. Dat ontzwelt namelijk. En warempel, het hielp nog ook. Ik had wel niet zoveel last als jij. Bij mij was het eerder van de bevalling. daarna ook nooit meer last gehad. Emilie
Ja ik gebruikte de curanol zalf en tabletten. Volgens mijn huisarts was dat al te laat en zou het geen effect meer hebben. Ik heb na het wegsnijden er een tijde niet op gezeten (dus scheef zitten, liggen, etc.) om de druk eraf te houden. 5 x per dag (ja echt heel veel) een badje om te spoelen. En de lidcaine zalf heeel veel gebruikt. Ohja en ik heb zakjes gekregen om de ontlasting dun te maken. Je moet echt voorkomen dat het gaat ontsteken of weer erger wordt.
O, en nog een rare, maar efficiënte, oplossing voor als het pijnlijk is om te zitten: een kinderzwembandje opblazen en daar op zitten! Emilie
De druk is inprincipe van de aambei af gehaald, want dat stolseltje in de aambei veroorzaakte de grootste pijn en druk. Wat nu nog zeer doet is het wondje wat moet genezen en de aambei moet slinken.. Wat je eventueel kunt proberen is wisselbaden nemen koud/warm en zorgen voor een soepele ontlasting dmv veel vezelrijk eten en minstens 2 liter water op een dag. Wil je niet bang maken maar de kans dat het weer ontstaat is toch groot bij een bevalling vanwege de druk die erop komt te staan..
Dat moet je juist niet doen omdat alle druk dan juist op die kringspier komt te staan. Wil niet betweterig over komen maar dit is mijn werkveld.
Ik zou ook geen zwembandje doen. Dat doet echt alleen maar meer zeer door de druk die je erop zet. Precies en verder wat Daenerys zegt, dat is ook mijn ervaring. Ik houd met zakjes van de huisarts de ontlasting goed. Ben alleen bang voor de bevalling straks..
Dank jullie wel dames voor jullie reacties! Wat ik nu doe is na elk toiletbeurt (ook bij alleen plassen) de aambeien goed wassen met heel koud water door de douchestralen er tegenaan te laten stromen. Hierna voorzichtig droog deppen en dan curanolzalf erop smeren. 2x per dag doe ik ook lidocainezalf erop smeren. En 2x per dag de curanol tabletten slikken. Ik weet verder niet wat ik nog kan doen. T blijft alleen nog steeds bloeden terwijl ik nu op dag 6 zit, is dit normaal? Over de tip met otrivin sprayen, ik heb thuis een neusspray met xyolometazoline erin, maar volgens mij mag ik dit niet erop sprayen toch nu ik zwanger ben? T is natuurlijk een open wondje, komt die stof niet in m'n bloedbaan terecht?
Ik weet niet of het mag maar zou persoonlijk geen spray op een open wondje doen. En mag curanol wel op een open wondje? Volgens de arts bij mij moest ik echt goed oppassencdat het niet ontstoke zou worden. Daarom echt wat badjes om te weken. En ook vaker lidocaine erop doen. Weet niet meer wat er stond, maar dacht na ieder toiletbezoek.
Bailey, je hebt gelijk denk ik dat ik ee geen neusspray op moet spuiten nu t een open wond is. Ik ga nog even afwachten tot halverwege volgende week en ga anders nog even de Biotex-tip erbij proberen.