dreumes op nieuwe slaapkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door , 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Over 10 weken verwachten we de baby.
    Onze jongste, nu anderhalf, hebben we sinds dit weekend op zijn nieuwe kamertje gelegd.
    Hij is al vaak gaan spelen op zijn nieuwe kamertje en dat vond hij leuk, maar slapen is een drama, al twee nachten aan één stuk door huilen, hij is oververmoeid en kan daardoor ook weer niet slapen.
    We hebben hem vanacht laten huilen maar na anderhalf uur hield ik het niet meer vol.
    Iemand tips?

Mijn man wil hem weer in zijn oude kamer leggen maar dat vind ik zelf geen optie, hij zal toch echt moeten wennen aan zijn nieuwe kamer, anders kan de baby straks nergens slapen (ruilen van kamer word erg lastig, dan moeten we alle meubels afbreken dus dat wil ik ook weer niet)

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    jeetje wat een lastige situatie zeg! en eerlijk gezegt weet ik niet zo goed hoe je dit het beste kan aanpakken, sorry.

Zit hard te verzinnen hoe je hem kan helpen hierbij. Misschien er bij blijven tot hij slaapt ofzo? Een verhaaltje verzinnen die je aan hem verteld. Dat er bijv een prinsje was die op een nieuw kamertje moest slapen en dat die prins dat zooo leuk vond enz enz.

Weet het verder echt niet.

Succes ermee hoor. ben benieuwd hoe het verder gaat.

3. Niet meer actief

niemand tips, ik val om vd slaap hellup :D

Nou heb wat gegoocheld op google, en daar staat dat het best enige weken kan duren voor een klein kind aan een nieuwe kamer gewend is geraakt.
    Oef...

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    JA moeilijk hoor!
    Wij zijn verhuist toen kaye 11 maanden was maar gelukkig was het nooit een probleem voor hem.

Ik zou zeggen probeer de dingen die altijd al in zijn kamertje stonden weer terug te zetten op de zelfde plek misschien dat het weer vertrouwd eruit ziet?

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    heeft ie ook gelijk een nieuw bed gekregen?
    of alleen een ander kamertje?

hier is ons zoontje ook met anderhalf verhuisd,
    hij had wel op zijn oude kamer al zijn nieuwe
    bed gekregen,
    dus met de verhuizing kreeg hij alleen een nieuwe
    kamer, het bed kende hij dus al.

misschien is dat een optie?

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hier is het gelukkig goed gegaan maar wat rot dat het bij jou niet lukt.

Mss is het een optie om een campingbedje in zijn nieuwe kamer te zetten. Mss is zijn nieuwe bed te eng.

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    wij hebben het 6 jaar geleden dus ook gehad.
    pffff werd er knettergek van,fabian viel zelfs huilend in slaap tegen de deur.
    maar er zat niks anders op dan hem te laten huilen.

heeft zo een paar weken geduurd en toen gaf hij het maar op en ging in zijn bed liggen.

8. sim

sim Niet meer actief

misschien een paar nachtjes bij hem gaan slapen, om een matrasje ernaast?

lijkt me erg lastig, hij is nog te jong om met beloningen te werken..

wens je in elk geval heel veel succes.

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ahh wat zielig, tja wat kan je er aan doen misschien toch in zijn oude bedje laten slapen wel in zijn nieuwe kamertje totdat hij gewend is.
    of met een klein lampje laten slapen, misschien ziet hij wel enge dingen in het donker ofzo dat hij bang is (ik leef me even in ;) )
    Hopelijk went hij snel!

10. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook een nieuwe kamer, ivm verhuizing. Wij hebben hem elke dag meegenomen tijdens het opknappen, en ik zat bijna de hele dag met hem op zijn kamertje. Zo is hij eraan gewend geraakt.

Misschien overdags een uurtje lekker met hem op zn kamertje spelen. Overdags dus zoveel mogelijk op zijn kamertje zijn met m. Verder niet te veel aandacht geven als je hem naar bed brengt, niet doen alsof je weet dat het voor hem opeens totaal anders is. Gewoon doen alsof dit altijd zo is geweest. Ga zoiezo niet met een matras naast hem liggen, of extra veel aandacht eraan besteden, dat moet je straks weer allemaal afleren, en ben je waarschijnlijk langer mee bezig ;) Als die langer dan een kwartier overdreven huilt, ga je erheen ( geen lamp aandoen ) leg je hem goed, geef een kus en zeg weltrusten ( of iets wat je altijd zegt) en ga weer naar beneden. Dus niet eruit halen. Het kost wat tijd en uithoudingsvermogen, maar als vrij snel zul je zien dat hij het opgeeft en lekker gaat slapen.

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

misschien voelt hij het alsof hij zo van zijn plekje wordt verdreven door de baby? een baby erbij kan best erg moeilijk zijn voor kleintjes, en dit is misschien net te veel van het goede. misschien kan je samen met hem slapen om te wennen, maar ik denk dat je gewoon moet vragen of hij de nieuwe kamer wil,en de voordelen ervan opnoemen, of anders toch maar de boel uit elkaar, en omwisselen... succes.

groetjes, lidwina

12. Female

Female Niet meer actief

Misschien kun je iets met het kamertje doen zodat het echt 'zijn speciale plekje wordt.'? Iets kopen, bijv. een nieuw dekbedovertrek die hij zelf mag uitzoeken, iets laten uitkiezen wat hij heel graag zou willen hebben om in zijn stoere nieuwe kamertje te zetten...

Of vertellen dat zijn oudere kamertje voor de baby wordt omdat hij te groot is om op de babykamer te slapen, en dat hij daarom nu een stoere jongenskamer is, wat betekent dat hij al héél groot is.....

Ik weet het ook niet hoor, ik probeer maar iets te verzinnen :oops: ;)

13. Female

Female Niet meer actief

Oh ik lees nu pas dat hij pas 1,5 is... Mss een beetje jong om mijn 'tips' te begrijpen? ;)

14. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik weet niet of hij overdag nog een middagdutje doet, maar misschien is het een optie om hem eerst overdag op z'n nieuwe kamertje te laten slapen en 's nachts op z'n oude kamertje en dat zo langzamerhand opvoeren door geleidelijk aan eens om de dag 's nachts tot hij helemaal gewend is aan zijn nieuwe kamertje.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou nooit bij hem gaan liggen, ik zie in mijn werk zo vaak dat ouders dit doen en er nooit meer vanaf komen! Ik ken een voorbeeld van ouders die al 6 jaar bij hun kind op de kamer slapen en dit willen stoppen, maar het kind gaat direct huilen als ze weggaan, hele nacht door, dus geven ze het maar weer op..

Misschien kan een doekje met je lichaamsgeur helpen, of inderdaad als er nieuwe meubels staan er iets vertrouwds tussen zetten. En volhouden, hoe moeilijk ook.

groetjes marieke

16. Niet meer actief

ik ga echt niet met mn dikke buik op een matrasje ernaast liggen ;) hihi

maar probleem is opgelost, hij heeft de hele nacht doorgeslapen, oh voel mezelf heel fit nu :D

In zijn oude kamertje had hij een ernie-nachtlampje en in zijn nieuwe eentje met sterretjes erop, deze hebben we geruild voor zn oude ernie-lampje en hij herkende hem gelijk en ging slapen zonder mopperen.
    Je moet er maar opkomen he :D

Toch bedankt meiden.

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Gelukkig lentefee!

Dat zoiets kleins iets uitmaakt voor die kleintjes he :) Je moet er maar aan denken :D

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hey, das fijn!
    Dat is vast een opluchting :)

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Stoute mama! Zomaar zn nachtlampje gepikt en omgewisseld! ;) :)

Jeetje dat zo'n nachtlampje al die "ellende" kan veroorzaken :D
    Gelukkig slaapt hij nu door.

20. Niet meer actief

je heej mama wil ook een nachtlampje :D

maar goed denk dat het probleem was dat hij wel eens snachts wakker word, naar zn nachtlampje kijkt en dan weer in slaap valt, en als het nachtlampje dan ineens anders is, mist hij toch iets.

nou ja gelijk een tip voor anderen die hetzelfde probleem hebben ;)

Deel Deze Pagina