Ik wil dinsdag wat uitgebreider gaan koken dan normaal. Kleine gaat uit logeren dus leek mij dan wel leuk als verrassing om een 3 gangen diner te maken en dan samen op ons gemak te kunnen eten. Alleen dus de vraag wat ga ik maken? Ik ben geen geweldige kok ofzo, gewoon normaal. En we houden niet van heel veel "poespas" zoals op een bedje van sla van eikenblad en een dressing van huppeldepup. Wie weet hebben jullie leuke ideeen. En waar maak je je eigen man blij mee? Alvast bedankt
Ik zou maken wat hij lekker vindt. Mijn man houdt van 'Hollandse kost'; ik niet. Maar als ik hem dus blij wil maken, dan maak ik stampot van het een of ander (bv. zuurkool vind ik echt niet lekker, maar hij wel, dus zo iets dan bijvoorbeeld ). En dan een lekker dessert en wat later op de avond bv. nog een kaasplankje ofzo, want soep (als voorafje bv) houden we allebei niet van.
Ik maak dan vaak allerlei hapjes. Bijvoorbeeld met gehakt gevulde champignons uit de oven. Zulk soort dingen.
Afhankelijk wat je man natuurlijk lekker vindt Je kunt voor een soepje doen, hoofd een biefstuk en als toetje ijs? Mijn man is gek op vis, bijv. een zalmbonbon op een bedje van gemarineerde rucolo - maar het hoeft niet op een bedje - of zalmcarpaccio, hoofd dorade uit de oven of gegrilde tonijn en als toetje scroppino. Daar maak ik hem heel blij mee! Maar hij vindt het ook erg lekker om te gourmetten.
Vooraf (zalm)capaccio, dit kan je kant en klaar bij de supermarkt kopen. Erna stukje wild, hier zijn wild zwijn medallions en hertenbiefstuk erg gewild. Manlief heeft er het liefst gestoofde appeltjes bij dus ook lekker makkelijk en dan als toetje ijs ofzo? Dit doen wij wel eens als we even zonder kinderen zijn want dat is lekker snel klaar. Als we langer de tijd hebben kook ik erg uitgebreid of maken we samen sushi.
Wat ik vaak maak en een groot succes is, is deze citroen risotto met coquilles of zalm en gegrilde groene asperges. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R555340/romige-citroenrisotto Je kan ook carpaccio maken, is heel simpel. Dan een stukje ossenhaas met roquefortsaus, aardappeltjes uit de oven met rozemarijn, knoflook en zeezout en gegrilde groentes.
Ik zou soep of carpaccio vooraf doen. Dan gemarineerde zalm met salade en iets lekkers bakken als toetje. Warme brownie met ijs ofzo. Heb er nu zelf zin in
Vooraf een lekker pompoensoepje, super simpel: Ui fruiten met teentje knoflook en theelepeltje garam masala, in stukken gesneden pompoen er bij, even mee bakken, dan 700 cc bouillon erbij, aan de kook brengen en laten koken tot de pompoen zacht is geworden. Met de staafmixer glad pureren en serveren met een kloddertje creme fraiche. Hoofd; een goed biefstukje met salade of groenten en een gepofte aardappel met zure room een lekker stukje vis een lekkere pasta Of lekker sushi maken! Na; Panna Cotta Tiramisu Pudding ( bitterkoekjes of griesmeel met bessensaus )
Houdt hij van Hollandse kost of juist ook wel buitenlands? Hier vallen Spaanse tapas (gehaktballetjes, knoflookchampignons, gamba's etc), Grieks (moussaka, griekse salade, tzatziki, baklava etc) in de smaak, maar ook simpele dingen zoals biefstuk met patat enzo.
Mijn man en ik kunnen elkaar heel blij maken met een verse pizza. Tante Fanny pakket met bodem en saus. En dan zelf lekker het beleg erbij verzinnen. Maar meestal zitten we daar zo vol van, dat je de drie gangen niet haalt.
Als ik lekker kook maak ik een zalmmakreel bonbon, hoofd een goed stuk vlees meestal ribeye en daarna een toetje. Lekker biertje er bij en hij is zeer tevreden.
Wat een goede ideeen zeg!! Zat zelf ook al te denken aan een goed stuk vlees. En dan qua voorgerecht miss iets van vis al hou ik daar zelf niet zo van. Heb er nu al zin in!
ik kook met mijn man zijn avonddiensten 2 keer. dan moet hij van 2 tot 22 uur werken en dan kook ik smiddags om 12 uur warm wat hij lekker vind. ( meestal dingen die wij niet lusten.. )
Ik heb nu: Vooraf voor hem een garnalencocktail en voor mij een kipcocktail. Hoofdgerecht: biefstuk met peperroomsaus, gevulde paprika met pittige rijst, salade en aardappelkroketjes. Na? Moet er nog een bijgerecht bij?
Je zou een kop koffie kunnen nemen al dan met alcohol of niet. Later op de avond lekkere hapjes op tafel.
Als ik mijn man echt, echt heel blij wil maken hoef ik alleen maar de grillplaat op tafel te zetten. Goede kwaliteit vlees, wat lekkere groenten erbij, sausjes maken en de wijn maakt het verhaal compleet.
Leuk idee! Komt vast helemaal goed Als je man echt van het vlees is, neem hier eens een kijkje https://bbq-helden.nl/recepten/