Bankpasjes verdwenen

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Halverwege December heb ik een nieuwe bankpasje aangevraagd bij ING. Mijn oude was nodig aan vervanging toe. Binnen 5 werkdagen zou ik een nieuw bankpasje thuisgestuurd krijgen. Ik heb rekening gehouden met de feestdagen etc. 2 januari had ik nog niets. Weer een nieuw pasje aangevraagd en de pas die 'onderweg' was laten blokkeren. Een paar dagen later was mijn huidige (oude) pas geblokkeerd. Maar nog steeds geen nieuwe pas. En zo ging dat 4 pasjes door. Omdat wij maar 1 betaalrekening hebben met pinpas moesten we steeds naar de bank om op vertoon van ID-kaart geld op te halen. Inmiddels had i contact gehad met PostNl en Sandd. Beide konden niks doen zeiden ze en gaven elkaar een beetje de schuld. Bij ING waren de passen namelijk wel gewoon naar het goede adres gestuurd. Inmiddels heb ik de pas een paar weken geleden wel gekregen. Maar die heb ik naar het ING kantoor moeten laten komen.

In de tussentijd heb ik bij SNS een betaalrekening aangevraagd. Dit zou mij immers niet weer overkomen. In al die tijd heb ik nooit een pas ontvangen. Dat vond ik vreemd, maar had me er verder niet in verdiept. Nu kijk ik net op internetbankieren van SNS en blijkt dat er 02-02-15 een pas naar me verstuurd is maar ook deze is nooit aangekomen.:(

Ik ga morgen contact met ze opnemen. Ik gaf namelijk eerst de schuld aan ING. Maar ik vindt dit zeer vreemd.

Heeft iemand tips?

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Bij een kennis van mij werden er dingen uit de brievenbus gevist. Waaronder ook een bankpas. Die dief zat er op te wachten of er ook een pincode met de post kwam.
    Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar ze hadden ook rekeningen uit de brievenbus gehaald en daarmee 2000 euro van de rekening gehaald.

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Pff nou hier klopt helemaal niks van! Eng ook eigenlijk wel. Ik zou geen pasjes meer op jouw adres aanvragen. Postbode kan je er evt op aanspreken. Succes!

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Ja, je hoort en leest de raarste dingen de laatste tijd. Laatst nog een postbode die al een half jaar lang pasjes en belangrijke papieren achterhield. Dus het zou ook zoiets kunnen zijn.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn zusje. Heeft pas nieuw pas gehad van ING deze moest ze bij postagentschap halen met legitimatie.

Weet je zeker dat het naar je adres gestuurd werd?
    Bij ABN gaat het anders eerst brief net code dan brief met weer een code dan pas dan bellen speciale twee codes. Dan pas pas geactiveerd.

Pas rekening voor zoonlief aangevraagd een zodoende weet ik hoe het bij ABN. Ging.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het adres nog es nakijken.
    En daarnaast toch de "schuld" bij de post / postbode leggen. Verschillende keren achter elkaar en dan nog van verschillende banken ... dat kan écht niet meer normaal zijn.

Kan de bank dat niet met een soort van interne post naar 't kantoor sturen?

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat ontzettend vreemd.
    Kun je de pas anders niet ophalen de volgende keer anders?

8. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Klinkt alsof ze gestolen worden door bijvoorbeeld je postbode. Deze dingen worden soms onderschept, ook de pincodes. Ik zou de post dus verantwoordelijk houden.

9. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben ook vijf jeer een pas aangevraagd. Heel raar. Gelukkig geen geld kwijt ofzo.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Bij ING krijg je de pas inderdaad per post. Ik heb ze nooit hoeven ophalen. Ik vind het wel heel vreemd! Zeker omdat die van SNS ook verdwenen is.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, zoiets was laatst nog op het nieuws, dat er zoveel pasjes bij de post verdwenen ofzo.

12. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Mijn collega had ook nieuwe aangevraagd bij de ing omdat we contactloos moeten betalen op t werk. Nou 1e pas ook niet gehad. Nog 1 aangevraagd en die was ook niet aangekomen. Andere pas was ondertussen ook al geblokkeerd. Zal eens vragen aan dr of het nu in orde is.
    Toch raar allemaal die verdwenen pasjes...

13. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik heb gelukkig op de betaalrekening van SNS nog niets staan. Maar ik ga morgen zeker even contact met ze opnemen.

Ik las net dat ze eerst het pasje opsturen en 3 dagen later de pincode. Die heb ik dus ook niet ontvangen.

Ik ga morgen ook direct even weer contact opnemen met PostNL / Sandd en evt regiopost. Ik ben er nu wel heel flauw van. En ik ga een dikke klacht indienen.

14. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Ik mis ook geen geld, gelukkig!

15. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Ja, weet het zeker. Ze hebben maar 1 adres van me. En de digipas en andere post zoals contract komen wel binnen hier. Voor de digipas moest ik zelfs tekenen. Maar ik ga morgen even met SNS bellen. De vestiging die we hier hadden is net gesloten helaas.

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Pasje van de SNS bank had je inderdaad al moeten hebben.
    Gelukkig moet je de pas eerst activeren met de digipas alvorens men er gebruik van kan maken.

Je kunt bij de SNS met de digipas je verzendadres wijzigen, wellicht dit aanpassen naar ouders/broers/zussen voor het aanvragen van een nieuwe pas en nieuwe pincode?
    Kan je met de digipas ook zo weer omzetten wanneer je het binnen hebt.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb helaas in de afgelopen 3 maanden al 2x een nieuwe pas aan moeten vragen (beide gevallen gewoon eigen schuld, pas kwijt geraakt). In beide gevallen is de nieuwe pas naar mijn huisadres gestuurd en ook gewoon aangekomen. Was bij de ING.

In mijn geval, zat er een brief bij, waar in stond, dat ik mijn oude pincode kon blijven gebruiken. Dus eventuele brievenbusdieven zouden ook geen pincode uit de bus kunnen stelen.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Vreemd! Mijn man en ik hebben allebei vorige week een nieuwe pas(Abn en Rabo) bezorgd gekregen. Dus dan zou het wellicht aan de postbode in jullie wijk liggen.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Apart. Mijn moeder moest haar pas van de ING op komen halen bij de bank zelf. Klinkt vind ik zelf ook veel veiliger.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien is dat als je ook een nieuwe pincode krijgt?

Deel Deze Pagina