Beddengoed dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hallo dames :)

5 jaar geleden heb ik via de leenbakker een peperduur dekbed gekocht maat 200x200. De overtrekken die ik sindsdien altijd koop ( ook 200x200 ) passen dus niet. Er is altijd een dikke 15 tot 20 cm over ( te groot ).
    Ik irriteer me er mateloos aan en heb al via alle winkels overtrekken gekocht.
    Mijn schoonmoeder heeft ooit jaren geleden een overtrek bij de blokker gekocht en die past precies, deze heb ik dus ook echt iedere week erover. Maar nu na veel wassen is die dus rot. Zelf heb ik ook van de zomer ene bij de blokker gekocht wat dus wederom te groot is.

Ik ben nu opzoek naar een ander dekbed en neig erna om één te kopen van 240x220 en dan maar overtrekken te kopen van 200x220 in de hoop dat deze dus wél perfect aansluit.

Omdat de andere niet aansluiten heb ik een hekel aan de slaapkamer het ziet zo rommelig uit een te groot overtrek, als je er onder hebt geslapen ziet het er zo warrig en vies uit.

Welke maat hebben jullie, waar gekocht en waar kopen jullie de overtrekken? en past het ook precies? Tips zijn meer dan welkom.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Euh, ik snap het niet helemaal volgens mij..
    Wij hebben een dekbed van 220x240 en dus ook een overtrek van 220x240 en dat past precies :) Alleen dus goed opletten dat je het dekbed er op de goede manier in doet, anders heb je aan de zijkanten ruimte over en aan de onderkant komt je dekbed er onderuit. Maar verder dus geen problemen.

3. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dus ook altijd ruimte over....irriteer me er ook mateloos aan. Hebt trouwens ook een van de leenbakker. Zouden die dekbedden krimpen?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Je kunt het toch heel makkelijk een stukje innemen als je het zo vervelend vindt? Is in elk geval veel goedkoper dan alles nieuwe kopen.

5. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Wij hebben ook een 240x220 en ik heb het dekbek overtrek bij Wehkamp gekocht. Er stond bij "hotel kwaliteit". Ook deze hebben we er iedere week omheen, haha. Omdat ik dat het mooiste vind. Maar deze is nog steeds verre van gaar aan het worden en we hebben 'm nu 2/2,5 jaar? En ik was altijd op 95 graden. :D

6. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    hehe gelukkig ( ofja gelukkig voor jou niet ) irritant is dat he, ik wil ook wel eens alles passend en kunnen wisselen met mijn dekbed.

7. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Ja, precies. De lijnen in het dekbed moeten horizontaal. Op deze manier kun je het zelden fout doen. Ezelsbruggetje van mijn moeder.. Toen ik het steeds fout deed toen ik veel jonger was.

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb ook een dekbed van 200x200 maar ervaar dit probleem niet. koop dekbedovertrekken van 200x200 en ze zitten gewoon goed. Heb verschillende merken..
    Heb je het dekbed wel eens opgemeten of deze nog steeds 200x200 is?

9. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke heb jij ts? Wij hebben de 4 seizoenen dekbedden.

Hier heb ik alle manieren al geprobeerd....bij ons staan er pijltjes op ... Maar ik heb altijd een heel stuk over.

Ik kan daar dus idd niet tegen :p

10. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Wij hebben ook het 4 seizoenen dekbed, met eenden veren erin.

Met 200x200 kan ik het er ook op beide manieren indoen, het blijft 200x200.

11. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan hebben we dezelfde......typisch

Ik ga dit weekend het bed verschonen en ga het dus eens opmeten

12. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Zoals ik kan zien ( heb even geen meter ) is het 180x200, mijn bed is zo breed en hij past precies op het bed.

13. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk serieus dat ze krimpen, die van mijn oudste past ook niet meer mooi op haar bed....

Klacht indienen misschien

14. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Weet je dat ik mijne nog nooit heb gewassen ( klinkt echt vies ) maar op het blaadje stond dat je die niet mocht wassen, dus daar kan het niet aan liggen. Nu wil ik ene zonder veren. Heb al iets gezien bij de action 240x220 voor 27 euro.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dan begrijp ik dat jullie dit probleem wel hebben en ik niet.
    Kan je er geen klacht over indienen? Dit lijkt mij niet de bedoeling.

16. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dan heb je of een kleiner dekbed dan 2 bij 2 of je koopt er te grote dekbed overtrekken voor...

17. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van mij wel vaak gewassen.... Ga dalijk eens kijken of ik dan een andere heb

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk dat dat gewoon klopt dan.. Ik heb nog nooit van de maat 200x200 gehoord overigens, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
    Daarnaast...je dekbed koop je toch altijd net wat groter dan je bed zelf of niet? Wij hebben met deze maat al geregeld 'ruzie' om wie de meeste dekens heeft :D

19. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Wij hebben 220x240 en ook de overtrekken in die maat. Bij het wel fijn als het groter is, kan ik het goed instoppen. Ik kan er dus niet tegen als het beddengoed aan het voeteneind los zit!

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou dan geen dekbed bij de leen bakker kopen want onze ovetrekken passen altijd gewoon goed. Overigens is 2.00-2.00 een normale maat, wel heel klein. Ik denk eerder dat je hoes gewoon te groot is?

Deel Deze Pagina