Robot stofzuiger: werkt het echt of is het een miskoop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Micera, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Met 2 kinderen, en alletwee een drukke baan, kost het huishouden steeds meer tijd dat we liever aan andere zaken zouden besteden. Een huishoudster is geen optie, maar ik denk steeds vaker aan een robotstofzuiger.

Nu zie ik veel verschillende modellen online, met een enorme variatie aan prijs. Ik ben daarom benieuwd of mensen hier ervaring hebben met een robotstofzuiger en of deze bevalt. Wordt stofzuigen helemaal overbodig, wanneer je zo'n robot in huis haalt? Welk model en merk heb je gekocht? Hoe lang gaat een accu mee (1, 2 jaar, of nog veel langer)?

Wij hebben overigens overal laminaat of tegels. Dus dat lijkt me qua ondergrond ideaal.

Ook degene die niet tevreden waren: waarom niet? En welk model had jij gekocht?

Ik ben benieuwd :D

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben sinds een paar jaar een robotstofzuiger en ik ben er erg blij mee! Wel gebruik ik zo'n 1 keer per maand de gewone stofzuiger, omdat de robot niet onder de bank en in alle hoeken kan komen. Dus voor de normale ronde is hij goed genoeg. Wij hebben er eentje van LG en ook tegels en laminaat. De vloerkleden die we hebben liggen maakt hij overigens ook goed schoon. Die scoorde toen het beste, maar er zullen vast inmiddels weer betere modellen ontwikkelt zijn. En de accu hebben we nog niet hoeven vervangen.

3. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Als je een hond hebt die in de woonkamer woont en per ongeluk een keer diarree heeft dan is een robotstofzuiger niet handig.......

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Oei, daar kan ik me wat bij voorstellen, al doe ik dat liever niet ;)

Geen huisdieren hier, alleen 2 kinderen (nog met luier) :D

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dat ligt eraan of je hem inprogrammeert of zelf aanzet natuurlijk. :) Mocht de kat ziek zijn, zorgen we wel dat die niet in de woonkamer is op dat moment.... Wij zetten hem zelf aan als we het speelgoed van de vloer hebben en de kinderen naar bed gaan brengen. Wij hebben een vortech kobold, is een van de duurdere, maar ook een van de degelijke. Deze heeft een lithion-ion accu, dus zou veel langer mee moeten gaan dan sommige modellen.

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wij hebben er sinds 3/4maanden 1 en ik zou niet meer zonder willen! Ideaal!

Wij hebben deze;
    LG VR64701LVMP Hom-Bot robotstofzuiger Pet Care? Bestel nu bij wehkamp.nl

Ook omdat we (kortharige) honden hebben en hij erg stil is. De honden zitten wel vast als hij aan staat (begin vd avond). Je kan gewoon tv blijven kijken en hij maakt echt alles goed schoon. Ook onder de bank.

Enige nadeel, wij hebben eettafel stoelen op wieltjes, dus die moeten we goed strak tegen elkaar zetten met de opening (zit alleen aan de voorkant een opening). Als hij eronder komt raakt hij "zijn route" kwijt en neemt de stoel mee de hele kamer door :D
    Het opvangbakje moet je wel dagelijks legen.
    Oh en je moet geen snoeren hebben liggen, zoals laadsnoertje van je mobiel, daar loopt hij in vast.

Hij haalt ook al het speelgoed onder de bank vandaan, hoef ik zelf niet op m'n knieën :D
    Als we geluncht hebben doe ik hem even met de afstandsbediening om en onder de eettafel door.
    Indd af en toe nog met de gewone stofzuiger, ivm kleine onbereikbare plekjes en de plinten (m'n stofzuiger heeft borstels ad zijkant), plus trap.

7. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij hebben er al jaren 1, erg blij mee.

We hebben de iRobot Roomba.

Ik heb wel een gewone stofzuiger voor de vensterbaken , stofnesten aan het plafond en de trap.

Wel goed opruimen voordat je hem aanzet, hij gaat natuurlijk niet om de legoblokjes heen, wat mijn gewone stofzuiger wel doet ;)
    En er even aan denken dat hij natuurlijk niet de bank opzij schuift om daar te zuigen, dat soort dingen moet je zelf doen.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Doen! zo ideaal. wij hebben onze roomba genaamd james nu 1.5 jr. Kan echt niet meer zonder. Wij hebben er een zonder timer maar ik zou met aanraden. Omdat wij katten hebben kan dat niet want je weet nooit of ze gekotst hebben.

wij hebben dus een roomba van i robot.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    en dat met de poep hebben wij gehad... dat is echt niet leuk.

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Onze roomba doet al ruim 3 jaar goed zijn werk!! Programmeren met huisdieren niet handig nee (hier kots incident gehad).

11. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja werkt geweldig!! Elke dag instellen op de tijden dat je van huis bent en als je thuiskomt is er geen kattenhaar of kruimel meer te bekennen :) ideaal in een huishouden met 3 kinderen en 2 katten.

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Tot nu toe alleen maar positieve reacties dus!

Ik ben ook online recensies en testen gaan zoeken, en mijn oog is nu gevallen op de LG VR64607LV Corner Master Hom-Bot robotstofzuiger.

Die is aardig geprijsd en lijkt goed uit de test te komen. Ik heb de handleiding gedownload, en lees daar wel iets geks voor het oplaadstation. Deze moet volledig vrij in de kamer worden geplaatst: 1,5meter vrij aan beide zijkanten, 2 meter vrij aan de voorkant.

Dat lijkt me niet te doen :( En áls ik al een plek vind in het huis, ziet het er niet uit. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Hoe zit dat bij jullie robotstofzuigers. Heeft het laadstation ook zo'n vrije ruimte en prominente plek nodig in huis? Ik dacht het laadstation ergens in een hoekje te plaatsen ;)

Hier het plaatje van de handleiding:

13. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij hebben de lg, en het homestation staat niet zo vrij als op het plaatje.

Hij staat in een hoek naast een kast van zo'n 75 cm. Aan de voorkant heeft hij zo'n 85cm ruimte en dan een tafel. Geen problemen met aanrijden van de robot.

Echt een topding.

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn ouders hebben er een en zijn er erg tevreden over. Ik twijfel er ook al een tijdje over.. Weet iemand of hoe het gaat bovenaan de trap? Wij hebben 2 trappen zonder deur of hekje..

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.148
    3.174
    113
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar want nu wil ik ook een robotstofzuiger ;)

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Must have. Ik ben er zo blij mee.
    Kom ik thuis, is m'n vloer hagelslag/kruimel/zandvrij.

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Fantastische uitvinding. Mooi weggewerkt tussen twee kasten in op de vloer, en een verharende hond en knoeiende kinderen zijn nauwelijks merkbaar.

Geprogrammeerd net na vertrek van ons allen, al ben ik dan soms thuis (werk veelal aan huis) en de hond ook. Geen poep of kots probleem gehad, al ga ik dat nog even bespreken met manlief.

18. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Die van ons heeft aan de voorkant wel ruimte te over, maar aan de zijkanten niet. Gaat prima! Heb ook een LG Hombot, de duurdere versie.

Als het goed is herkent hij trappen, als je hem boven gebruikt. Ik heb het nog niet geprobeerd, hij is mij te duur om van de trap af te laten stuiteren :$ ik zou zelf iets voor het trapgat zetten dan, strijkplank op z'n zijkant (ingeklapt) ofzo?? Ik stofzuig boven gewoon zelf met m'n "boven stofzuiger" :)

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb een vrij simpele van Philips. Zonder basis station. Hij staat veel stof te happen. Halverwege moet hij geleegd worden en hij blijft vaak haken.

Als je ervoor gaat kies dan een goede. En anders kan je het geld beter investeren in een fijne stofzuiger.

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb een heel goedkope, 95 euro. Hij laadt niet zelf op en ik moet hem zoeken als ik thuiskom :D Hij rijdt ook random rond, geen systeem. Desondanks stofzuig ik nog maar 3x per week ipv elke dag. Wij hebben een hond en haar lange haren kan ie vrij goed aan. Alleen is ie snel vol, soms leeg ik hem snel tussendoor.
    Hij herkent trappen en afstapjes heel goed! Kan hem zonder problemen boven gebruiken, nog nooit van de trap af gedonderd. Mijn hoogpolige kleed kan ie ook aan.

Deel Deze Pagina