Rond kerst wil ik een koekhuisje maken. Volgens mij bestaan er wel kant en klare koekhuisjes die je alleen in elkaar moet zetten (met glazuur) en die je dan met snoep kan versieren. Weet iemand waar je die huisjes kan vinden? En hoe maak je een leuk huisje, welk snoep is leuk en handig? Graag ervaringen
Je kan er ook zelf eentje bakken als taart? Op deze manier? Het tweede plaatje in het artikel Me Bakery: Boek: 50 Feestelijke Taarten, Debbie Brown
Ik heb zo'n ding vorig jaar gemaakt. Ik brandde me aan de hete suiker (wel 3 keer, au au au). Het resultaat kreeg een mooi plaatsje op de vensterbank. De volgende dag was alles gesmolten en in elkaar gezakt. Alles plakte en kleefde aan elkaar. uhum, ik ben een kluns. Lang leve zandkoekjes!
Ik maak ze altijd met peperkoek. Een grote peperkoek doormidden snijden en dan van een van de helften diagonaal snijden. De diagonale stukken plaats je op het rechte stuk, sateprikker erin en viola klaar is het huisje. Dan versieren met veel dikke suikerlijm (poedersuiker/beetje water), snoepjes en koekjes en klaar!
Mijn opa en oma hebben er wel eens gemaakt. Muren van die grote speculaasbrokken en dak volgens mij ook. Met suikerwater kun je snoepjes er op plakken. Misschien eens googlen....