bankstel, leer of stof

Discussie in 'De lounge' gestart door setje, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben ook een stoffen bankstel....En zou niet anders willen!
    En dat ondanks een kind (2e opkomst) en een hond.
    We hebben wel een bank met losse kussens, waarvan de hoezen eraf kunnen en in de wasmachine.
    Dit doe ik gewoon een paar keer per jaar....
    Misschien is t iets meer werk, zuig eens per week de bank helemaal af.
    Maar mijn ouders hebben altijd leer gehad en na een paar jaar ziet dat er ook niet zo mooi meer uit vind ik persoonlijk.
    Leer werd toch slechter.

Wij hebben ons bankstel trouwens al 6 jaar.
    En was geen duur bankstel, nog geen €900 en hij ziet er in mijn ogen nog goed uit.

Ik vind een stoffen bankstel gewoon meer warmte uitstralen, plus dat ik een hekel heb om met blote benen op een leren bankstel te zitten

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij zijn van stof overgegaan op leer vanwege de kindjes (spugen, drinken, schoenen, we hebben ook honden, en ik wil niet boos hoeven worden bij een ongeluk of me wezenloos hoeven poetsen, dus ik kies voor gemak ipv mooi (van een mooi bord kan je niet eten is geloof ik de uitspraak ik vind met kids dat gebruik voor mooi gaat..

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Stof vind ik idd ook mooier, maar ook wij hebben een leren i.v.m 2 honden die best veel verharen en een kleine op komst dan vind ik leer handiger om schoon te maken.

4. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    wij hebben een creme kleurige stoffen bank, het kan makkelijk, maar als ik jou was zou ik wel zorgen dat je de kussenhoezen kunt wassen.

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik zou persoonlijk voor de stoffen gaan, ziet er warmer/gezelliger uit en tegenwoordig krijg je de vlekken er best makkelijk uit, wij hebben deze bank nu bijna 4 jaar en hebben 3 kliederkonten, maar er zit nog geen vlekje in!
    succes met kiezen!

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat toevallig dat er nu een topic over is.

Mijn man en ik komen net terug van de Karwei en hebben daar net een bank gekocht en 2 bijbehorende stoelen. Het ziet er een beetje net zo uit als het plaatje dat de TS heeft geplaatst. Ook grijze stof.

Bank met breed stuk: 699 euro
    Twee stoelen: 199 p/s.

(Heb de foto's op de pc staan maar het bestand uploaden was mislukt helaas.)

Ik zou ook eerder gaan voor die stoffen dan voor die leren bank. Vind de stoffen veel mooier.

7. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Stoffen bank komt er bij mij niet in! Mijn nichtje en neefje komen hier wel eens, wij zijn zelf bezig voor een wondertje, en we hebben 3katten en een hond...
    Leer is toch makkelijk schoon te houden, wordt niet snel vaal, en: veeel hygienischer!! (dat is dus ideaal voor een poetsmiep met smetvrees zoals ik;))
    Succes!
    Liefs Kimonootje

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

wij hebben ook een stoffen hoekbank (echt een mega ding waar je met gemak met 8 man op kan zitten) :D
    je kunt een kindje ook leren niet op de bank te eten/drinken kun je ook gezellig aan de keukentafel doen ;)
    Als onze buurkinderen komen mogen ze gerust op de bank enz maar drinken of koek eten aan de grote tafel of salontafel.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een stoffen bank (nu 1 jaar oud) en ik zou niet anders willen.
    Ook wij hebben getwijfeld over leer, maar ik vind het koud en kil en vergis je niet in de krassen die daar op kunnen komen.

Wij hebben onze bank ook laten impregneren (Protex heet het geloof ik) en tot nu toe nog geen enkele vlek.
    Ik moet er wel bijzeggen dat wij geen huisdieren hebben.

Verder mag mijn zoontje niet met zijn schoenen op de bank en als hij eet of drinkt doet hij dat aan de tafel.
    Klinkt misschien erg streng en ouderwets, maar ik ben zuinig op m'n spullen en heb geen zin om te wachten met een mooi interieur tot de kinderen de deur uit zijn.
    Ook als we visite hebben en die mensen laten hun kinderen wel met hun schoenen aan op onze bank, dan vraag ik gewoon vriendelijk of ze die even uit willen doen.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik houd absoluut niet van leer en zou dus voor stof gaan. Impregneren zou ik niet doen. Ik heb dat met onze huidige bank wel laten doen, maar voor mijn gevoel helpt het voor geen kont. Toen ze lieten zien hoe het werkte als je bijv. drinken morst bleef op de geïmpregneerde stof echt een druppel liggen, die dus niet door de stof werd opgezogen, maar in het echt is dat dus helemaal niet zo. Ik vind het dus zonde van mijn geld.

11. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben leer en ik vind dat prima. Vlekken zijn makkelijk weg te halen (wel uitkijken voor mogelijke vlekken in het leer als je met water leer schoonmaakt, dat mag eigenlijk niet). Ik poets de bank wel 2-3 keer per jaar om hem mooi en soepel te houden. Geen krassen, oid. Ik denk dat het er wel aan ligt wat voor kwaliteit leer je koopt. Wij hebben wel wat duurdere banken, maar doen daar nu al ruim 7 jaar mee en ze zien er nog steeds heel mooi uit!

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook een stoffen bank. Een antracietkleurige. We hebben hem nu vier jaar, met twee katten en al twee jaar met kindjes. De bank ziet er nog prima uit.
    Mijn kinderen eten en drinken alles aan de tafel, daar geen vlekken van. De katten hebben we met de plantenspuit goed afgericht en de spuugvlekken en andere vlekken haal ik altijd weg met een spray van HG.
    Binnenkort verhuizen we en willen we een andere bank en zeker weten dat het weer stof wordt.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben onze bank ook niet laten behandelen (stof) Ik heb er 1 keer een vork op laten vallen waar ik het vlees mee aan het omdraaien was.
    Ik heb gewoon met wat water en dreft de vlek weggepoetst en ik zou niet eens meer weten waar het zat is dus makkelijk schoon te maken!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wat een goed topic is dit!
    Wij willen ook over een tijdje dan een ander bankstel.
    Ook een hoekbank.
    We hebben nu een leren maar idd daar zie je met de hondjes snel vlekken op.
    het enige voordeel is dat ze af te wassen is.
    Maar ik houdt dit topic eens in de gaten!

15. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Wat is jullie ervaring met een leren bank en/of leren stoelen in combinatie met katten? Ik heb zelf 2 katten en wil nieuwe eetkamerstoelen kopen. Nu zijn tegenwoordig bijna alle eetkamerstoelen van leer, en nog maar weinig van stof. Ik ben bang dat als m'n katten op die stoelen gaan liggen, dat er dan nogal snel krassen in het leer komen.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij hebben ook kattennageltjes in onze bank zitten. Niet van het krabben maar ze zaten elkaar wel eens achterna enzo.
    Volgende bank wil ik denk ik wel stof hoewel ik leer nu ook wel erg makkelijk vind. Zit helaas al een scheur in dus hoop dat ie t nog ff volhoudt. zo oud is ie nog niet nl.

17. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    wij zijn van een stoffen naar een leren bank gegaan.Onze stoffen bank zag er niet meer uit.Ik moet wel zeggen dat we er 6 jaar en 2 hoezen meegedaan hebben.Het voordeel van de leren bank is dat de beesten het niet fijn vinden,dus er niet opgaan en dat we het leer zo schoon kunnen maken als er wat opvalt.

succes met je keuze

groetjes sarita

Deel Deze Pagina