Denk ik nou zo krom ????

Discussie in 'De lounge' gestart door lillybit, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik ben echt waar zooo boos en machteloos,
    En ik vraag me af ben ik nou echt krom aan het denken?

Ik woon in een flat op 3 hoog zonder lift ,
    Heb 2 lieve hondjes en een dysmatuur dochter van 2 maanden en ben alleenstaand.
    Dus die trappen loop ik wel 5a6x per dag op en af met boodschappen en alles.

We hebben beneden een hal van wel 20 meter.
    En eigenlijk mag je daar dus geen KInderwagens,fietesen en grofvuil daar neer zetten.

Maar het probleem is dat mijn wagen past niet door de deur van mijn box (kelder)
    Dus moet ik hem iedere x opklappen.
    Omdat ik een keizersnee heb gehad mocht ik hem 2 weken in de hal zetten en daarna moest hij weer in de box,

En dat wil ik ook wel doen,
    maar als het heel hard regend of waait of koud is zet ik hem toch in de hal beneden omdat ik niet wil dat mijn meisje ziek woordt.

Geen probleem zou ik zeggen, wel dus mijn bendedeste buurman die waar ik al een tijdje problemen mee hebt maakt hier dus een punt van Maar puur om mij te pesten doet hij dit.
    Als ik hem daar neer zet, zet hij hem weg.
    Vorige keer zelfs in de regen.

Met hem praten heeft geen zin want fantsoenlijk praten kunnen we niet meer met elkaar.
    Ik de woonmaatschappij gebeld dat mijn buurman zo maar aan mijn kinderwagen zit en zelfs buiten neer zet,
    Krijg ik te horen dat mijnheer dat mag doen want er hangt een boordje dat daar geen kinderwagen mag staan.

Ik probeer uit leggen waarom ik de wagen in de hal (van 20 meter) neer zet,
    Ik heb een dysmatuur kindje is dus er vattelijk en met die regen en windt wil ik niet over straat als ze net uit haar warme bedje komt.
    Nou mevrouw daar woordt ze heus niet ziek van krijg ik dan te horen.
    Ik probeer nog uit te leggen dat ik wel een paar x per dag naar buiten moet, en dat het voor mij geen doen is zo.
    Dat is dan mijn probleem die kinderwagen hoort in de box.
    En mijn buurman mag dus gewoon mijn kinderwagen verplaatsen.
    Het mooiste is dus nog dat ik nu dus een oficieele waarschuwing heb gekregen omdat ik hen vrijdag met die regen en wind toch een uurtje in de hal heb gezet,
    Omdat ik de honden uit had gelaten en boodschappen moest doen maar ik moest alleen mijn meisje even tusendoor voeden.
    Toen ik opbelde met mijn uitleg kregen de woningconsulent weer het zelfde meniningsversschil en toenik vroeg wat die waarschuwing inhield hing ze op aan mijn oor.
    Ik heb maar niet meer terug gebeld want er zou dan toch alleen maar vuilligheid uit mijn mond komen,

IK dus naar de politie want als ik logisch na denk, mag het niet wat mijn buurman doet.
    Er woordt toch zomaar aan mijn spullen gezeten.
    En wat krijg ik te horen dat ik nergens aangifte van kan doen want die kinderwagen mag niet in de hal staan en zolang die kinderwagen niet weg is of niet vernielt is kan er geen aangifte gedaan worden.
    En daar stondt ik dus weer op straat.

PPPPFFFF ben echt waar zo boos en verdrietig hier over.
    Nu regent het ook weer en moet ik toch straks de hondjes uit laten,
    dus naar beneden kinderwagen uit de box slepen uitklappen, weer naar boven hondjes en mijn meisje pakken door de regen naar buiten,als we terug zijn van wandelen weer terug 6 trappen omhoog hondjes en kindje binnen brengen weer naar benden kinderwagen weer opklappen snel naar boven want mijn kindje ligt alleen, dan haar voeden en dan weer naar benden uitklappen naar boven kindje halen weer in de regen naar buiten en boodschappen doen en dit herhaald zich dus een paar x per dag.

En dan ben ik dus echt kapot
    Als mijn buurman hier geen probleem van zou maken zou die wagen daar gewoon kunnen staan, want dan woordt het gewoon gedoogd zeg maar.
    Maar omdat die eikel mij zo graag wil treiteren heb ik dit.

Zo wou effe afblazen, maar het werkt nog niet echt.
    NU sla ik beneden ook extra hard met de deuren om hem te jennen, mijn respect voor die man is nul coma nul.
    Zou hem echt wat aan kunnen doen.
    Ik zit ook echt van alles te bedenken om hem ook te treiteren.

Maar denk ik nou echt zo krom?????????????????

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het wel erg flauw dat die buurman zo moeilijk doet, als die wagen niet in de weg staat in zo'n grote hal. Maar hij staat wel in z'n recht en dus heb je geen poot om op te staan.

Misschien heel lullig om te horen, hoor, maar je wist van tevoren dat de wagen daar niet mocht staan. Had je daar geen rekening mee kunnen houden toen je de wagen kocht? Dat je er een nam die wel in de box kan?

En nog twee vraagjes.
    1) Als ie wel in de box zou kunnen zonder opklappen, zou je hem dan wel in de box zetten?
    2) Als je langer gebruik mocht maken van de wagen tijdelijk in de hal te zetten, hoe lang zou je dat willen doen? Want ik kan me voorstellen dat je het komende jaar, of misschien wel langer, dit probleem hebt en dat je het het hele jaar wel zou willen doen. Maar dat is dus niet de bedoeling.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Nee meid, je denkt niet krom.
    Maar ik denk dat je hier moeilijk iets aan te veranderen is.
    Vind het erg vervelend voor je, maar als die kinderwagen er niet mag staan, dan mag hij er niet staan. Wel vervelend dat je buurman er zo'n punt van maakt.
    Misschien een optie om je kinderwagen te verkopen, en een smallere te kopen? Ik heb een bugaboo en die past echt door alle deuren, gangpaden en kassa's.

4. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik heb de wagen van mijn moeder gehad en we hebben echt geen rekening gehouden of hij paste of niet.
    De box deur is zo en zo smaller dan gewone deuren.

En als hij zou passen zou het al een probleem minder zijn,
    Ik zou echt niet weten hoelang ik hem daar zou neer zetten.
    zolang het nodig is?.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, dat snap ik. Maar dat kan dus best een jaar zijn. En als het een regel is dat dat niet mag, dan snap ik de buurman, de woonstichting en de politie 100%. Kan me voorstellen dat ze een paar weken als uitzondering het wel tolereren, maar als jij dit wil doen zolang jij dat nodig vindt, dan vindt straks een andere moeder dat eigenlijk ook wel. En dan nog een. En je fiets daar neerzetten is ook wel makkelijk, want de box zit al vol en om iedere keer die deur weer open en dicht te doen... En dan is het hek van de dam.
    Die regel is er nou eenmaal niet voor niets.

Kun je niet een andere oplossing zoeken? Zoals een draagzak of zo?

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik snap je volkomen maar die buurman heeft wel gelijk, de regel is dat je daar niets mag plaatsen dus dan mag het ook gewoon niet.. Ik moet wel zeggen dat ik het lullig vind van de buurman dat hij dan de wagen buiten zet maar goed hij mag het officieel wel doen ... En idd is een draagzak geen idee ??

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik snap je wel. Maar je staat niet in je recht. Regel is regel anders wordt het echt een zooitje dus ik denk dat je toch met een andere oplossing moet komen...

8. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Kijk als het klein halletje is snap ik het ook ,
    en als het fietsen of grofvuil is snap ik het ook.
    Ik zet mijn wagen daar niet neer omdat ik lui ben of zo,
    Het is meer dat ik het begrip mis van de mensen.
    En het is hier echt geen dure sjieke buurt of zo,

Hij mag zelfs gewoon mijn wagen in de regen neer zetten,
    En dat kan er bij mij niet in!!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

Omdat het gewoon niet mag! Daarom mag hij dat doen.

En het is inderdaad heel flauw en rot, maar hier gebeurt gewoon precies hetzelfde. Wanneer ik even iets parkeer beneden zetten mensen dat ook gewoon buiten neer hoor, weer of geen weer. Er staat ook een bordje, dus tja, ik weet gewoon dat ik zoiets niet kan doen.

Zou als ik jou was ook lekker voor een draagzak gaan!

10. chantal1984

Ja maar als iedereen zo gaat denken dan word dat halletje steeds kleiner, de regel is gewoon dat je daar niets mag plaatsen en die buurman dus volledig in zijn recht staat.. Er zullen best mensen begrip hebben met je maar ja ze kunnen niet voor iedereen een uitzondering gaan maken ..

Of het halletje dus klein of groot is je mag het er gewoon niet neer zetten.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hij mag hem verwijderen inderdaad.. jammer dat hij hem dan in de regen zet. Ik snap wel dat jij het rot vind, maar het is zo dat hij gelijk heeft. Helaas.
    Misschien indd een draagzak ofzo?

12. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik heb wel een draagzak, maar daar is ze nog te klein voor.

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Tja, en toch... Ook als er geen verkeer aankomt hoor je te stoppen voor rood licht. En ook als er verder niemand in de metro zit kun je een boete krijgen wanneer je je fiets niet in het fietsenhalletje zet. Dat is misschien niet redelijk, maar wél duidelijk.

Natuurlijk is het heel flauw wat die buurman doet. Maar zoals je zelf ook al schrijft, je verhouding met hem is niet goed, dus de kans dat je van hem alsnog begrip gaat krijgen is klein. Het is aan jou om een oplossing te verzinnen die voor jou werkbaar is en die ook voldoet aan de regels van het flatgebouw. Ik kan me voorstellen dat dat lullig lijkt, zeker omdat je het toch al niet makkelijk hebt, maar het is niet anders joh. En hoe langer je je daartegen verzet, hoe moeilijker je het jezelf maakt.

Succes.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik ben het met bovenstaande eens, maar dat hij aan je wagen mag zitten, terwijl het niet op 'zijn grond' staat dat vind ik ook niet kunnen. Dat zou dan een taak van de politie zijn om je wagen weg te halen. Maar als die dat niet zo zien, (goed dat je die gebeld hebt) dan ben je weer terug bij af.

Een draagzak vond ik overigens wel een goede tip, zeker nu ze nog zo klein is, misschien het proberen waard.

En verder maar hopen dat je buurman ineens besluit te verhuizen... en anders in elk geval je humeur niet meer door hem laten vergallen, die 'macht' moet je zo iemand niet geven!

15. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik snap je helemaal en 90 % van de mensen zou het niet erg vinden dat jij daar een wagen neerzet maja je heb toevallig deze buurman en daar doe je niks aan.
    Probeer er voorlopig het beste van te maken en ga een andere woning zoeken want die trap blijft ook als je kindje straks gaat lopen.
    Ik zou de honden uitlaten met een draagzak of je kindje thuislaten en snel de honden uitlaten, en dan 1 keer per dag langer met je kindje.
    Niet elke dag naar de winkel ik legde me dat ook heel erg op toen Sophie zo klein was maar dan blijf je bezig.

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tja en het uiterste is, als een ander kinderwagen kopen niet zal helpen, andere woonruimte zoeken? Een woning waar je op de begane grond gelijk binnen bent. Maar weet niet of je in Haarlem zo makkelijk aan een woning komt?
    Ik kan me voorstellen dat het met een klein babytje geen doen is om zoveel trappen op en af te gaan. Echt onhandig dat je flat geen lift heeft...

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vind het wel erg lullig wat die vent doet hoor. Kijk er zijn regels maar mensen kunnen ook een beetje rekening met elkaar houden!

Ik heb eigenlijk maar 1 tip: koop een draagdoek; Daar ga je dan mee de hondjes uitlaten, hondjes naar boven, en dan naar beneden om de wagen uit te klappen en boodschappen doen!

18. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Dat bedoel ik nou??
    We leven hier al met zo veel regeltjes in nederland,
    Kunnen we dan echt niks meer zelf regelen.
    Krijg het er benauwd van af en toe,
    bij iedere stap die je buiten en straks ook binnen zet moet je denken mag dat wel??

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Regels zijn er dus om rekening met elkaar te houden omdat mensen dat niet altijd uit zichzelf doen, iedereen heeft wel een reden voor uitzonderingen...

20. chantal1984

Tja als je het er niet mee eens bent dan zou ik als ik jou was een andere woon ruimte gaan zoeken waar je niet van deze regels hebt. en nederland is idd een regeltjes land maar daar zal je je bij moeten neer leggen hoe vervelend je het ook vind ...

Die regels zijn er om rekening met elkaar te houden ..

Deel Deze Pagina