Subforum donorschap

Discussie in 'Over deze site' gestart door Lisa280887, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Hallo @Beheer

Zou er een subforum (of iets dergelijks) kunnen komen voor donorschap? Er is wel een subforum voor adoptie en pleegzorg maar ik mis een apart stukje voor donor-trajecten. En dan bedoel ik dus de donor-trajecten bij bv een onvuchtbare partner, bij lesbische stellen etc.

Nu staan deze topics onder het kopje ‘vruchtbaarheidsbehandelingen’ maar dit is toch eigenlijk niet heel passend?

Palmpje en truusjee vinden dit leuk.
  2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik snap wat je bedoelt. Ik denk alleen dat een apart subforum weer teveel is. Het subje adoptie en pleegzorg is niet bepaald druk bezocht. En te veel aparte fora willen we voorkomen.

3. Lisa280887

Dat begrijp ik. Maar als ik kijk naar hoeveel donor topics en donor-trajecten er zijn binnen op dit forum.... veel meer dan adoptie. Althans, dat idee heb ik.

Dus waarom wel adoptie/pleegzorg en niet donor?

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Tja, adoptie en pleegzorg is er al. En die blijkt (achteraf gezien) dus niet zo nodig te zijn als wij dachten. Zijn er geen geschikte bestaande categorieën?

loeka12 vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

Momenteel komen de donor-topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen. Iets wat ik zelf enorm scheef vindt.

peque vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

En heel eerlijk? Ik denk dat er meer donor-trajecten lopen op dit forum dan adoptie/pleegzorg. Kijk maar naar de recente topics rondom deze onderwerpen.

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Is het niet mogelijk gewoon de naam van het subforum aan te passen? Adoptie, pleegzorg en donorschap of zo?

Koektrommel en Fennec vinden dit leuk.
  8. Lisa280887

Bijvoorbeeld! Nu is het zo’n loshangend onderwerp dat eigenlijk nergens een passend plekje heeft op dit forum.

Whysteria vindt dit leuk.
  9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik zal dit eens gaan bespreken.

einad, Rosa5, Koektrommel en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Lisa280887

Fijn, bedankt!

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    We hebben het besproken.

Topics over donorschap gaan we niet samenvoegen met ‘adoptie en pleegzorg’.
    We vinden het niet bij elkaar passen. Mensen die kiezen voor adoptie hebben vaak al een langdurige periode achter de rug waarin het zwanger worden/ blijven niet is gelukt. Voor hen kan het confronterend zijn topics te lezen van vrouwen die wél zwanger zijn, via een donor. Dit geldt ook voor stellen die ongewenst kinderloos zijn en kiezen voor pleegzorg.

Daarnaast is de IUI behandeling niet anders dan bij niet-donor stellen. Daarom is de categorie ‘vruchtbaarheidsbehandelingen’ de beste plek.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

maartje84 vindt dit leuk.
  12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Wanneer je zwanger wilt worden maar dit lukt niet omdat je eicellen niet geschikt zijn dan kan je voor eiceldonatie gaan. Dit is een procedure die met medische handelingen verloopt. Dit kan dus bij vruchtbaarheidsbehandelingen worden geplaatst.

Wanneer je zwanger wilt worden en het sperma van je man is niet geschikt kan je gaan voor een zaaddonor. Het inbrengen kan via het ziekenhuis gaan of je kan dit thuis doen. Verloopt jouw traject via het ziekenhuis? Dan kan het bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Maar het kan ook bij zwanger worden of zwanger worden clubs. Dit is afhankelijk van de inhoud van je bericht of waar je de focus op legt. Wat voert de boventoon van je bericht; het zwanger worden of het donorschap?

Ben je alleen of ben je een lesbisch stel en wil je een kindje? Dan moet je gebruik maken van een zaaddonor. Doe je de inseminatie thuis? Dan mag je topic bij zwanger worden of zwanger worden clubs (afhankelijk van de inhoud van je bericht) worden geplaatst. Ga jij voor de behandeling naar het ziekenhuis dan kan het bij zwanger worden, zwanger worden clubs of vruchtbaarheidsbehandelingen. Als, naast het feit dat je een vrouwelijke partner hebt of dat je geen man hebt, bijvoorbeeld jouw eicellen niet geschikt zijn komt daar ook nog eiceldonatie bij kijken. Ook dan kan het bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

En als je ervaringen wil uitwisselen over hoe anderen omgaan met de emotionele kant van het traject dan kan je een topic openen bij zwanger worden clubs of bij MMM clubs. Het is maar net hoe jouw situatie is of waar je de focus oplegt.

Deel Deze Pagina