sport!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saskia78, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja.. eh.. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :)

Ik ben dus laatst begonnen met hardlopen... 3 dagen per week.
    om de dag.. en dan 1x 2 dagen rust dus.

enige is dat ik dus vandaag de huisarts sprak.. en die mij adviseerde om juist elke dag te gaan sporten.
    gewoon een half uurtje.. (net als het lopen dat ik nu doe dus)
    maar vlgens mij is dagelijks lopen niet helemaal goed het herstellen van je spieren.

en geen idee wat ik nu dan de rest van de week eens zal gaan doen aan sport :)

iemand nog leuke ideeen?
    hoef niet doodop te zijn na het sporten overigens.. zijn advies was een half uurtje "lichamelijke activiteit waarna je wel zwaar ademt.. maar nog wel kan praten"

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Er zijn echt mega veel mogelijkheden. Maar wat wil je zelf? Wil je thuis sporten (apparaat aanschaffen), wil je buiten sporten en lekker op eigen houtje (snelwandelen, fietsen, skeeleren) of een teamsport beoefenen bij een sportclub (voetbal, volleybal, handbal, basketbal, korfbal, tennis) of gewoon een paar keer per week je eigen gang gaan met begeleiding in de fitnessruimte van en sportschool.

Of ga je voor een paar keer in de week naar een sportschool om een les te volgen ( aerobic, steps, bodypump, spinnen enz.) er zijn echt mega veel mogelijkheden.

Je zou ook nog een dansschool kunnen overwegen, is ook goed voor je conditie en ook nog eens erg leuk.

Nou denk wel aardig wat ideetjes zo toch?

Succes!

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    een half uur flink poetsen?....

4. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    10 x trap op en af lopen :D

ga je ook zwaar van ademen.
    sorry is flauw ik weet het

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Ik vind Spinnen echt geweldig! Maar dan ben je echt WEL bekaf! Ik in ieder geval toch.
    Het is zwaar in het begin, maar het geeft enorm veel voldoening!

Je kan ook een step kopen ofzo, dat kan je binnen doen als je eens een halfuurtje tijd hebt. Ik heb mij laatst ƩƩn gekocht en dat doe ik soms terwijl ik tv kijk. Handig!

Succes!

6. Saskia78

meeste sporten via een club.. (dansen, basketbal etc...) houden me geen 4x een half uur per week bezig
    eerder 2x per week een uur plus socializen :)
    heb wel vorig jaar aan zouk gedaan
    dat is absoluut lichamelijk inspanning EN superleuk
    maar dat moet je dus wel met zn 2en doen en kost ong. de hele avond :)
    uurtje zouken.. daarna nog even wat drinken.. etc
    dus dan moeten we babyoppas gaan fiksen enzo

buitensporten vind ik natuurlijk wel fijn.. (vandaar ook het hardlopen) maar de meeste buitensporten is met dezelfde spiergroepen a ls hardlopen
    dus... zou ik bij wijze van spreke net zo goed elke dag kunnen hardlopen.. en dat is dus net niet de bedoeling
    anders had ik de skates wel weer uit het stof getrokken denk ik.... woon toch vlakbij het park enzo

en zolang het uwv niet betaald.. is 4x per week naar de sportschool ook een ietwat duur grapje ben ik bang
    sowieso is dat duur *grin*
    maarja.. indien er geld is is wel weer een optie
    zeker als je er ook nog af en toe wat kan varieren.

en een step kopen.. dat lijkt mij op zich ook niet verkeerd.. heb er al eens eerder aan gedacht
    maarja.. dan sta ik dus wederom vooral beenspieren te trainen... en die zouden juist die 4 dagen een beetje rust moeten krijgen (heb ik mij laten influisteren althans)

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heb een beetje overheen gelezen dat van een halfuurtje.... :oops:

8. Saskia78

hmm geeft niet :D

tis ook beetje suffig wat dat betreft
    endenk dat als het wat langer duurt het ook niet zo erg is

manlief kwam ook al met de sportschool
    denk dat dat het makkelijkst is
    dan kan je ook ene dag hardlopen.. vogledne dag je beenspieren enigzins ontzien.

ben alleen bang dat 4 dagen per week sportschool best duur is.
    en kan eerlijk gezegd tot nu toe niet echt een sportschool hier in de buurt vinden
    daar heb ik weleens eerder naar gekeken al

9. Aura

Aura Niet meer actief

Ik haat de sportschool, vind dat zo niks...maar jah ieder zijn ding...

Wat dacht je van Tennis of Buikdansen? Buikdansen lijkt appeltje eitje maar is echt zwaar. Spinnen vind ik ook erg leuk.....
    En ik wil volgende maand gaan beginnen met Krav Maga een zelfverdedigingssport....mischien zoiets?

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn sportschool kost maar 10 euro per maand en dat onbepaald. Als je na 17 uur traint is dat 16 euro per maand onbeperkt dus het hoeft niet duur te zijn.
    Ik weet niet waar je woont maar je kan kijken of er ook een fit for free filliaal bij jou in de buurt is.

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    veel wandelen met je kleine meid ?

heb hier een stepper staan zo'n lateral tigh trainer.....kan er nu even geen gebruik van maken ivm knieproblemen helaas....

12. Saskia78

@bibiche: die zit hier ergens richting centrum volgens mij....

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    @ Saskia;

Als jij 3x in de week hardloopt, dan neem ik aan dat je de rest van de week niet op je 'luie' kont zit.
    Hardlopen is een erg zware vorm van sport en als je niet sportief bent aangelegd dan kan je dat wel vergeten.
    Ik denk dat je heel verstandig bezig bent door 3 keer te gaan. Meer is niet nodig en zoals je zelf al aangeeft moet je lichaam ook de kans krijgen om te herstellen.

Wat betreft het half uur bewegen per dag: Op de dagen dat je hardloopt kom je daar wel aan. Op de overige dagen kan je gaan wandelen met de kleine, fietsen, het huishouden, shoppen (loop je ook veel toch? ;) ), zwemmen, sportschool, thuis op een hometrainer/trilplaat/step/roeimachine/buikspierapparaat.

Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben.

Succes!

14. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Weet niet of je nog een broertje of zusje erbij wilt voor de kleine ;)

15. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Whaha, die laatste vind ik buitengewoon geweldig! En ik die dacht dat ik deze winter neit aan het sporten was...

Ik weet neit hoe het met jullie zit maar sporten in groepsverband vind ik het leukst maar eht moeilijkst nu de kleine meid er is.

Liefs
    Kitty

16. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hoop niet dat dit aansluit bij de sport die ik bedoel ;)

17. Saskia78

hmm die sport in groepsverband.. is misschien een beetje overdreven ja :)

en zo supersportief was ik hier voor ook niet hoor
    maar je moet ergens beginnen
    en hardlopen is erg makkelijk als je weinig tijd hebt

kost half uurtje.. plus 2x omkleden en een keertje douchen
    en tot nu toe.. gaat het wel aardig :)

Deel Deze Pagina