Rotterdam, hond vermist!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen1979, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hallo,

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar ik hoop van wel! Deze hond is vermist in Rotterdam. Als jullie mensen kennen uit Rotterdam, willen jullie dit dan doorsturen alsjeblieft? Ik heb gisteren al meegezocht met de zoekactie, maar helaas hebben we hem niet kunnen vangen...

VERMIST: BUDDY

Geslacht: Reu, gecastreerd
    Schouderhoogte: 54 cm
    Kleur: Wit/blond
    Datum vermissing: 22 april 2007
    Plaats vermissing: Vroesenpark in Rotterdam (omg. dierentuin Blijdorp)
    Contactpersoon: Desiree
    Telefoonnummer: 06-41228656

Zondagavond is Buddy weggelopen bij zijn opvanggezin in Rotterdam. Hij was daar pas sinds zaterdagochtend. Hij is in paniek weggerend in het Vroesenpark in Rotterdam (bij de plek waar men kan barbecuen).

Het is een hond die al vaker is weggelopen, in het vorige gezin heeft hij dit ook gedaan. Helaas kent hij zijn opvanggezin nog niet goed en ook is de omgeving voor hem onbekend.

Buddy is gechipt, maar het chipnummer staat (nog) op naam van de vorige eigenaar.

Heeft u Buddy gezien of opgevangen neemt u dan z.s.m. contact op. Indien u Buddy ziet, kunt u hem voorzichtig (gehurkt) roepen / lokken. S.v.p. niet naar hem toe lopen. Buddy is al geruime tijd in Nederland en is erg lief, maar hij kan paniekerig reageren. Ook laat hij zich niet zomaar pakken.

Contact informatie: 06-41228656 en 0032-56606821

Flyer: Klik hier

* Update 29 april: De laatste melding is gekomen vanaf het drukke stadsgedeelte. Een verontrustende melding, want dat betekent dat hij meer de stad in is gegaan. Drukke kruisingen, trams etc...

* Update 28 april:
    - 18:00 uur: Buddy is veel gespot op een plek in de buurt van het Vroesenpark. Vanavond is er een vrijwilliger ter plaatse die gaat proberen het vertrouwen van Buddy te winnen. Morgen is er hopelijk weer een update.
    - 15:00 uur: Buddy is gespot door het zoekteam.

* Update 27 april: Buddy is niet meer gezien sinds woensdag. Zaterdag 28 april is er een zoekactie.

* Update 26 april: Woensdagmiddag is Buddy voor het laatst gezien in de buurt van het CBR, daarna niet meer.

* Update 25 april: Gisteren en vanochtend is Buddy gezien in het park. Hij reageerde wel op zijn naam, maar vertrouwde het toch niet (waren totaal vreemden).

Alle hulp is zeer welkom.

Het Vroesenpark ligt tussen de Stadhoudersweg, Vroesenlaan, Blijdorplaan en Gordelweg.

www.pawsholland.nl

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wat naar! Mocht ik hem zien dan zal ik het zeker melden.... Sterkte!

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn ogen zijn open!
    ik woon vlakbij de gordelweg.

4. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ach arm ding, hopelijk is hij snel weer terug thuis

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm dat park was stikdruk vandaag.. dus dat hij daar niet bleef is niet zo gek

ik zal er eens op letten als we er in de buurt zijn.

is dat zo'n hondje uit een buitenlands asiel?
    ziet er uit als een droppie :)

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Handig! :(

Is zijn eigenaar ook naar hem op zoek als hij zo paniekerig reageert op vreemden?

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Agossie het is wel een humpie dumpie ! Ik hoop dat hij snel weer terecht is !

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    De hond is pas sinds vorige week weg bij zijn vorige eigenaren en een chipnummer omzetten kan niet zo snel. (heeft tijd nodig bij de databank). Hij is naar een opvanggezin gegaan en daar is hij dus weggelopen. Hij komt niet uit Rotterdam en kent daar de weg niet. De vorige eigenaar helpt ook zoeken.

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vandaag is Buddy weer een paar keer gezien in het Vroesenpark, bij het schooltje aan de Gordelweg. Morgen, op Koninginnedag gaan er weer een aantal mensen zoeken.

Fijn dat je ook rondkijkt Natasja. Je kan nooit weten he, of je hem ziet lopen.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Saskia78, Buddy komt inderdaad uit het buitenland. Uit een Roemeens asiel. Hij is heel erg lief, maar momenteel zo uit zijn doen dat hij erg bang is.

Gisteren waren we in de buurt en hadden mensen van een volkstuinencomplex hem verschillende keren gezien die middag. Maar toen we ter plaatse kwamen hoorden we dat kinderen hem hadden willen vangen (erg lief bedoelt natuurlijk!) en daar was hij erg van geschrokken. Daardoor is hij weer heel hard weggerend dus dat was jammer... We hadden de hoop dat hij weer terug zou gaan naar dat complex. Daar is het rustig.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    mn duimen draaien dat hij snel wordt gevonden!

12. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Ik zal ook meeduimen dat hij gauw gevonden wordt!

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    deze rotterdammer woont niet daar in de buurt maar stuur gelijk wel via mails de info door!

aahh.. arm beestje!

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Super! Hartstikke bedankt!

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

doet hij vast... het is 1 van de weinige rustige plekken hier
    zeker met mooi weer

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben ook een asielhond en haar chip bleek niet eens geregistreerd. Omzetten duurt inderdaad ff...uit laksigheid (schrijf je dat wel zo?) hebben het eigenlijk afgelopen zomer pas gedaan (hebben haar al 5 jaar nu). Maargoed, deze scheet is dus pleite!
    Ik hoop dat ze hem gauw terugvinden...zeker als hij nog wat schuw is.
    Heel veel succes! Ik heb wel een goed gevoel hoor, als hij al een paar keer gezien is!

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik krijg net het bericht dat Buddy gevonden is! :D :D Voor iedereen die het bericht heeft doorgestuurd; Bedankt voor de moeite!

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    joepieeeeeeeee en hopelijk doet hij het nooit meer

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488