Vliegen rond 6 maanden zwangerschap verstandig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tr0elaa, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit goed plaats hier;
    Ik ben al van alles aan het uitzoeken op internet, maar kom verschillende dingen tegen dus vandaar dat ik mijn vraag hier even wil stellen;
    Zijn er toevallig mensen ervaring hebben met vliegen tijdens de zwangerschap?
    Mijn vader woont in Bulgarije, opzich is dat niet heel ver weg (ongeveer 3 uur vliegen) nu willen we graag rond dec een weekje naar hem toe, maar dan ben ik rond de 6 maanden zwanger, zou het verstandig zijn om dan te gaan vliegen? overal lees ik dat je na 28 weken een verklaring van verloskundige nodig hebt, en na 34 weken niet meer mag, maar daar zit ik dan nog niet... Heeft iemand hier misschien ervaring mee? alvast bedankt!

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb bij alle vier mijn kinderen tot 36 weken circa eenmaal per twee weken heen en weer gevlogen. Geen enkel probleem. Wel goed blijven drinken en af en toe een loopje maken.

3. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Morgen vlieg ik naar Turkije voor een weekje. Door zowel verloskundige en gynaecoloog helemaal goedgekeurd.
    Ben bijna 30 weken zwanger :)

4. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is denk ik afhankelijk van of je wel of geen complicaties heb tijdens je zwangerschap. Als alles goed gaat is het prima te doen. Zelf bij de zwangerschap van m'n dochter ook gedaan, maar bij mij ging het niet goed en lag na de reis in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën.

Nu tijdens deze zwangerschap ga ik echt niet meer vliegen, maar dat heeft er meer mee te maken wat ik zelf heb meegemaakt als dat het niet kan.

Voel je je goed, dan is het prima te doen!

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Met 6 maanden heen en met 7 terug gevlogen.
    Was een vlucht van ca 10 uur.

Als er geen complicaties zijn prima te doen. Veel drinken, bewegen en evt. Van die vliegsokken halen (bij de anwb oa)

Veel plezier

6. gusto

gusto Niet meer actief

Ik ga volgende week nog even een weekje naar Nederland, ben dan 32 weken, geen probleem hoor.

Heb ook tijdens de zwangerschap van mijn dochter tot 35 weken gevlogen :)

7. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week nog op vakantie week, week 27 van mijn zwangerschap, was allemaal geen probleem. Vanaf week 28 heb je wel een vliegverklaring nodig van je verloskundige. Zou het zelf vanaf week 32 denk ik niet meer doen, maar dat is een gevoel en lees hier dat meerdere dames het gewoon doen en dat het kan, dus zou gewoon lekker gaan!

8. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Afhankelijk van welke vliegmaatschappijen je hebt heb je een zwangerschapsverklaring nodig. Ik verblijf op dit moment in Turkije en vlieg do terug. We vliegen met Transavia en die hoeft tot 36 weken geen verklaring te zien vertelde ze mij op de heenweg.
    Mij is de vlucht erg meegevallen, maar ik heb verder ook geen complicaties in mijn zwangerschap gehad.
    Gewoon doen waarbij je goed bij voelt!

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik heb met 26 weken ook gewoon gevlogen. Niet zo verweg, vlucht van rond de drie uur. Geen probleem! Had voor de zekerheid een zwangschapsverklaring meegenomen, maar niet nodig gehad.
    Als je je goed voelt, zou ik het gewoon lekker doen!

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Knap dat ze kunnen zien hoe ver je dan bent? Als je graag zou willen vliegen kun je toch makkelijk zeggen dat je wat minder ver bent?
    Sommige mensen verwachten bij mij al dat ik al op het einde loop, dus een buik zegt niks..

11. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik loop voor met mijn buik ivm veel vruchtwater en een groot kind. Toch heb ik niets hoeven laten zien. De dame bij de incheckbalie vroeg hoever ik was. Ik gaf aan 29 weken, toen belde ze met de balie van Transavia of ze mijn verklaring nog wilde zien en zij zeiden dat hoeft niet tot 36 weken. Kreeg een stempel op mijn boardingpas met daarop 29 WK zwanger akkoord. En vervolgens dus gewoon gevlogen.

De terugweg vanuit Turkije weet ik niet wat ik moet laten zien aangezien we donderdag pas terug vliegen. :p
    (Wij hebben wel bewust gekozen voor vluchten met Transavia en niet correndon, onur air of Pegasus, gewon omdat ik me daar prettiger bij voelde)

Nog even op internet gekeken:
    Luchtvaartmaatschappijen
    We hebben de regels, m.b.t vliegen tijdens de zwangerschap, van verschillende bekende luchtvaartmaatschappijen voor je op een rijtje gezet.
    KLM
    Zwanger zonder complicaties; vliegen tot 36 weken (advies)
    Zwanger van een meerling zonder complicaties; raadpleeg uw arts
    Wanneer er tijdens de zwangerschap complicaties zijn opgetreden is om te vliegen toestemming van een arts of verloskundige nodig
    Transavia
    Zwanger zonder complicaties; vliegen tot 36 weken
    Zwanger van een meerling zonder complicaties; vliegen tot 34 weken
    Zwanger met complicaties; vliegen tot 34 weken
    Wanneer er tijdens de zwangerschap complicaties zijn opgetreden is een doktersverklaring nodig
    Martinair Holland
    Zwanger zonder complicaties; vliegen tot 37 weken
    In de 32ste t/m de 36ste week van de zwangerschap is een doktersverklaring nodig
    ArkeFly
    Zwanger zonder complicaties; vliegen tot 36 weken
    In de 28ste t/m 35ste week van de zwangerschap is een doktersverklaring nodig
    Voor meer informatie over de regels kun je altijd even kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Blijf erbij dat je moet doen waar jij je goed bij voelt!

12. McDsee

McDsee Niet meer actief

Het gaat hier niet om een transatlantische vlucht dus dan kan het niet zoveel kwaad, als dat het wel was geweest zou ik nooit de vlucht maken tijdens een zwangerschap, de straling is veel te hoog, wat gevaarlijk is voor de eerste maanden en de afstand te groot voor de laatste maanden. Alleen vliegen als het echt echt moet.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vorige week met 30 weken nog gevlogen met Transavia. Nu heb ik een kleine buik, maar er werd niet gevraagd naar m'n fit to fly verklaring. Die had ik uiteraard wel in m'n tas. Vliegen met deze termijn is echt nog prima te doen.

Deel Deze Pagina