zwanger worden en rugproblemen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizab, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo Meiden,

Wij zijn rustig aan het nadenken over een tweede. We gaan sowieso niet nu meteen beginnen, maar over een paar maanden.

Echter is er bij mij een hernia geconstateerd. Deze is vanzelf "terug geschoten", maar voordat ik de kracht in mijn linkerbeen weer redelijk
    terug heb zijn we met behulp van therapie nog wel een aantal maanden verder.

Nu vraag ik me af of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben. Is het wel verstandig om nu weer zwanger te worden? Heeft dit veel invloed op mijn rug?

Op dit moment is het uberhaupt nog geen optie aangezien ik Fenna niet zelf kan tillen etc. Nu ga ik er vanuit dat dit over een niet al te lange periode wel weer gewoon kan, maar de twijfel blijft.

Eigenlijk wil ik gewoon weten of er meiden zijn met ervaring. Rugproblemen en zwangerschap. Hoe gaat dat, en hoe ging het na de zwangerschap?

2. Que

Que Niet meer actief

Hoi,

Ervaring heb ik niet maar ik herken me er wel in.

Ben nu 27 en op mijn 15e geopereerd aan een hernia. Op mijn 24 hebben ze de 2e geconstateerd die ze niet willen opereren omdat hij op dezelfde plek zit en het risico te hoog is.

Vorig jaar juni heb ik door een val van mijn paard mijn ruggewervel verbrijzeld en afgelopen maart daar voor de 2e keer aan geopereerd. Heb na vraag in het ziekenhuis gedaan hoe hier mee om te gaan mocht ik zwanger zijn.

Het advies voor zowel mijn breuk als mijn hernia, zoveel mogelijk bewegen ook al heb je pijn. Tillen vanuit je benen en niet vanuit je rug.
    Ik zal ook waarschijnlijk niet mijn zwangerschap kunnen uitlopen maar in bed moeten doorbrengen.

Gewoon moed houden en probeer zoveel mogelijk je rug te ontspannen!

Succes!

Deel Deze Pagina