Het Kerstdiner

Discussie in 'De lounge' gestart door misslizzy, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Ik ben dit jaar goede de sjaak. Op eerste kerstdag moet ik voor 6 volwassenen koken en op tweede kerstdag voor 4. En gezien het feit dat de gasten een tikkeltje kritisch zijn en ik geen mega kooksucces ben kan ik wel een aantal goede ideetjes en tips gebruiken. Dusssss wat eten en maken jullie dit jaar? :D

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ik denk dat DE tip is om het al goed voor te bereiden voor de dagen dat je het nodig hebt en gedeeltes alvast in de vriezer klaar hebben staan.

Verder heb ik geen idee wat wij gaan eten... Mn man riep al konijn... (blegh) of hert (dubbel blegh) dus...kweenie... We doen eigenlijk nooit buitensporig met de kerst. wel n tikkie luxer hoor. Maar mn man wilde altijd snert eten (houd niet zo van kerst) als protest. kan hij nu lekker niet meer zeggen sinds we weten dat hij allergish is voor erwten :)

Succes met je dinners!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
  4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja inderdaad de voorbereiding is het halve werk. En houd het simpel. Je hebt vaak de neiging om allerlei culinaire dingen te willen maken, maar beter een simpel gerecht dat supergoed gelukt is dan een culinaire mislukking.
    En niet nieuwe dingen uitproberen. Kies nu desnoods al wat dingen uit die je voor die tijd al 1 of 2 keer kunt oefenen.

www.smulweb.nl ook handig!

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    "tikkeltje kritisch" ik zou ze zelf laten koken :)

Ik zou inderdaad goed voorbereiden. Als je een drie gangen diner gaat maken kan je het voorgerecht en nagerecht van tevoren maken. Dan hoef je je alleen maar op het hoofdgerecht te concentreren. En de tafel kan je van te voren dekken.

Dit vind ik zelf een handige site
    http://www.smulweb.nl/

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ow die had cjpt ook. Echt een leuke site!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    gewoon chinees eten halen :D
    En lusten ze het niet? Ze hebben ook patat bij de chinees ;)

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland

HAHAHAHA, vergeet mijn tips, ik sluit me hierbij aan! ;)

9. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

haha kzou gewoon gaan gourmetten.. doen ze het zelf maar allemaal ;) kvind niet dat mensen het recht hebben om kritisch te zijn als jij urenlang in de keuken staat..

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij gourmetten altijd met kerst! Elk jaar weer en het is me nog nooit verveeld. Het hoort er gewoon bij, ieder zijn eigen pannetje, super knus om te tafel heen!

Wij gaan vanavond kaasfonduen bij mijn schoonouders. Simpel, maar ook érg lekker. Misschien een tip voor de 2e kerstdag?

11. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Wat is er mis met de oud-hollandse pot?
    Dan denk ik aan bv.als voorafje Ardennerham met meloen,daarna een of ander soepje(kun je met behulp van een pakje prima zelf maken),als hoofdgerecht bv.rollade,stoofpeertjes,witlof met ham en kaas uit de oven, en bv.aardappelkroketjes,en als toetje Viennetta-ijs die je zelf verder mooi kunt garneren op het bord.
    Voor al deze gerechten hoef je echt geen chefkok te zijn hoor!en lekker is het wat mij betreft zeker!
    Ik hoop dat je er wat aan hebt,succes meid!

12. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Nou bedankt voor alle tips.
    ik ga even die sites bekijken. En tja chinees is wel handig maar vind ik zelf niet zo super. Hollandse pot is misschien welk geinig wanneer ik het heel sjiek opdien mhmmm ga maar weer even verder brainstormen. Zag dat vandaag alle Sintlekkernij al razend snel vervangen was voor Kerstlekkers!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik ga eerst kerst dag rolade maken met daar blij wortels bloemkool en brokolie en gebaken aardeppeltjes. en hoop dat haden ze een paar jaar terug. aardappel kerst boompjes.

en dan een groente sausje en een lekker sjutje er bij.

en na gerecht doet me schoon moeder.

en voor gerecht doe ik denk carpatio of meloen met ham.

14. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    KOUD VOORGERECHT:
    verschillende hamsoorten op een bordje en een stukje meloen erbij OF
    verschillende gerookte vis, zalmworstje, nepkaviaar, klein stukje citroen erbij.
    WARM VOORGERECHT:
    Soep uit blik, (bij Albert Heijn hebben ze van die speciale soepen, grijze label eromheen) OF
    Ragoutbakjes met ragout.
    HOOFDGERECHT:
    * Aardappelkroketjes met champignonsaus
    * Boontjes met daardoor heen spekjes en een gesnipperd uitje OF Worteljes met fijngesneden peterselie
    * Zalmmootje of Gepanneerd kipfileetje
    WARM NAGERECHT:
    flensjes met kersen of zo
    KOUD NAGERECHT:
    IJs.

Is niet veel werk, en toch makkelijk.
    En als je beide dagen verschillende mensen krijgt. Gewoon 2 dagen hetzelfde maken, hihihi.

Succes!

Yvonne.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik zou gewoon bij de albert heijn kijken voor de AH excellent artikelen, bij mijn moeder hebben we dit vorig jaar gedaan. Dit zijn allemaal dingendie al klaar zijn, of alleen nog even in de oven moeten enzo.

wij hadden toen amuselepels en een koud soepje als voorgerechtjes
    kalkoen en rosbief uit de oven (apart uiteraard) met aardappelpuree en verschillende groenteschotels en appelmoes enzo als hoofdgerecht.

en ik geloof chocoladetoetjes en ijsjes als nagerecht.

ze hebben elk jaar echt veel verschillende dingen.
    en als er een AH bij jou in de buurt zit, er is een excellent proefavond op vrijdag 12 december. wij gaan ook lekker even kijk wat ze dit jaar hebben!

anders moet je even op de site kijken, of ze al iets hebben!

16. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    ooo die site van smulweb heeft mega veel ideetjes.
    Dat lekker proeven bij de AH ga ik misschien ook even proberen, leuk. Ben nu ook al die supermarktboekjes aan het verzamelen. Geloof dat er van de Ah ook een met kerst ideetjes komt. Zit nu nog even te smikkelen van mijn Sinterklaas chocoladeletter hihi

Deel Deze Pagina