Beetje jaloers...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kitty, 11 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik vond dat ik goed omkon met de zwangerschap van mijn vriend's nichtje. Na mijn miskraam had ik weinig last van de zwangere mensen om me heen. Zelfs mijn beste vriendin in zwanger an onze gelijktijdige miskraam en voor haar ben ik dolgelukkig.

    Maar die nicht...
    Uitspraken als "en is het al zover? Ja, mij inhalen lukt je niet meer" gepaard met "en al terug zwanger" telkens we elkaar zien komt me de strot uit. Soms voel ik me dan schuldig dat ik voor haar niet gelukkig kan zijn. Gisteren hadden we een feestje en heb ik zelfs gestoeft dat ik nog een glaasje kon drinken met de feestdagen en zij niet. Oh my god, dat het zover is gekomen dat ik ga stoefen met alcohol. Ik weet niet wat het is, maar ik kan met momenten haar nek wel omwringen!

    Ik denk zelfs dat ik haar niet kan bezoeken wanneer in februari haar kindje er is. Tenzij er tegen dan misschien voor ons ook een wondertje is weggelegd.

    Zijn er vrouwen die dit gevoel soms ook krijgen? En moet ik me hier dan schuldig over voelen?
     
  2. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Kitty
    Zo ben ik echt niet jaloers op vrouwen...ik denk wel och was het toch al zover...maar wat niet is is niet en dan denk ik weer mijn tijd komt nog wel..
    Maar die uitspraken van je nicht vind ik echt niet kunnen hoor....vind ik eigenlijk wel terecht dat je je daarbij zo gaat voelen,omdat zij het ook een beetje uitlokt...vind ik zo erg he als mensen zo gaan doen he...
    Ze zal zeker ook wel zo zwanger zijn geweest he want ik zal z`on uitspraken nooit doen omdat ik weet wat het met je doet als je negatief test en ongie word en dat ligt gevoelig en ik denk bij elke vrouw...en dan heb ik het nog niet eens over een miskraam....

    Maar probeer erboven te staan ik weet dat het pijn doet als ze zo doet maar zo te lezen is ze daar ook op uit....onze tijd komt nog wel en nu weet je ook wat voor mens ze is.....

    Liefs liselotje ;)
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik sluit me redelijk bij Liselotje aan..ik vind ook dat de opmerkingen van je nichtje op zijn minst een beetje ondoordacht zijn, en ze lokt je "jaloerse"gedrag dan ook min of meer uit.
    Probeer er boven te staan en je er niet te veel van aan te trekken en er niet op te reageren dan is de "lol" er voor haar er vast snel af.

    Ik ben wel een van die gelukkigen waarbij het gelijk raak is, maar (en zeker na alle ervaringen van vrouwen hier te lezen) ben me er goed van bewust dat dit niet voor iedereen weggelegd is en zal ook nooit zomaar vragen aan een stelletje of t niet is tijd wordt voor kinderen of wat dan ook (want misschien zijn ze al lang bezig maar wil t niet)
    Ik denk dat je je verder niet schuldig moet voelen en ik zal voor je duimen dat het snel raak mag zijn bij jullie.
    Liefs Sarina.
     
  4. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Rare nicht heb jij zeg. Het lijkt wel een competitie!

    probeer je er niets van aan te trekken en laat je lekker gaan met de feestdagen (met alcohol), haha.


    En vertel tegen je nicht dat je het lastig vindt dat zij steeds opmerkingen maakt over zwanger zijn of worden. Als dat gaat bij haar?

    groetjes, Ellen
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi Kitty,

    Jou nicht is erg zelfzuchtig en zou gewoon er lekker boven staan.
    En gewoon genieten met de feestdagen ook met een borreltje, want dat doe ik ook.

    Zij heeft totaal geen respect voor wat jij hebt door moeten staan.
    Hoop voor je dat het snel raak voor je is en dat alles lekker gaat lopen.

    Groetjes
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Heel raar maar zo zijn er wel meer als ze al zwanger zijn.
    Ik heb ook een vriendin en we waren toen allebei zwanger (drie en half jaar geleden).
    Maar om een een of andere reden werd de zwangerschapsduur steeds anders.
    Dan was ze 8 weken zwanger en ik ruim twaalf, en daarna was ze ineens 16 weken en ik veertien.
    En van dat soort dingetjes.
    Maar het kwam er op neer dat ze drie maanden na mij bevallen is.
    Mijn Schoonzus ís ook zo'n geval.
    Ze kan het niet uitstaan dat haar broer haar ouders eerst een kleinkind schonk, in plaats van haar.
    Nu heeft ze zelf een dochtertje van drie maanden.
    Maar dat ik nou kan zeggen "jeetje wat was die aan kinderen toe!" nee absoluut niet.
    Ze loopt al jaren te zeggen dat ze er aan toe is, dat deed ze al bij haar ex, en nu is die kleine er en dan uitspraken maken van"die kleine blêrt zo, en bla bla bla.
    Of mij vragen wat ze moet doen, en als ik haar tips geef dan zegt ze direct : ow dat ga ik niet doen hoor.....nou vraag dan niks en zoek het zelf maar uit toch!
    Nu horen we steeds hoe die kleine het doet...maar vragen hoe het met onze dochter gaat, nee hoor.
    Nu wonen wij wel een uur rijden bij hun vandaan, maar het is niet leuk dat onze kleine meid nu op de achtergrond staat.
    Ik denk bij mezelf "jongens we zijn toch allemaal volwassen, gedraag daar dan ook naar" maar dat is gewoon erg moeilijk voor sommigen.

    Kinderen mogen krijgen is geen wedstrijdje, en dat zal het ook nooit worden.
    Net zoals dat je kinderen niet met elkaar kan vergelijken.
    Je moet proberen om daar boven te staan, wel moeilijk absoluut, maar het is het niet waard om je daar over rot te moeten voelen.
    Jou tijd komt nog wel.

    Liefs,
     
  7. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi kitty,

    hier nog een die zich aansluit bij de rest qua meningen, ik heb zelf ook zulk 'soort'mensen om me heen gehad die idd ondoordachte opmerkingen plaatste en wat ik niet kon hebben hoor, ik heb het dan ook direct tegen hun gezegd, dan maar een 'bitch' op dat moment (ben juist helemaal geen bitch maar op zo'n moment denk ik dat ik wel zo over kom :) ). idd wat de meeste hier zeggen probeer er boven te staan.

    gr saskia
     
  8. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    dat is wel heel erg triest van die mensen om je heen. alsof ze jou het geluk niet gunnen. ze lokken die uitspraken van je dan wel een beetje uit. ik kan mij voorstellen dat ze het moeilijk vinden wat ze het beste kunnen zeggen. wel over het onderwerp praten of helemaal niet. maar laat het dan aan jou over en van die opmerkingen die je aanhaalt dat heeft helemaal geen nut. dat is alleen maar ten koste van een ander jezelf beter voelen. het gaat om je eigen geluk. als het met haar over een tijdje iets minder gaat zul jij het haar ook niet inwrijven.

    ik weet dat het heel moeilijk is en ik verzin dan als we thuis zijn ook vaak de meest botte opmerkingen en heb dan spijt dat ik dat niet heb gezegd. maar het is toch zo dat voor zover mogelijk afstand proberen te houden en je te richten op het geluk dat jullie samen zijn en alle 2 graag een kindje willen jou veel gelukkiger maakt. op termijn wordt je nicht hier niet gelukkiger van. geluk kan alleen uit jezelf komen en krijg je niet ten koste van anderen. dat heeft ze alleen zelf nog niet helemaal door.
     
  9. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    En dat is wat ik ermee bedoelde Sarina....als je gevoel hebt dan ga je niet van die rare uitdagende opmerkingen roepen...gelukkkig zijn er vrouwen net zoals jij die meteen zwanger raken en dat gun ik iedereen ook van harte...van mij mocht echt iedereen die het natuurlijk ook echt wil meteen de 1ste ronde zwanger raken...maar zoals we hier wel kunnen lezen is dat jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd en daarom maakte ik ook die opmerking,want ik denk toch als haar nicht langer erover heeft moeten doen dat ze toch niet zo zou praten als ze tenminste een beetje menselijk is....

    Zoals Jolanda schreef...het is geen wedstrijdje...we proberen allemaal zo snel mogelijk zwanger te raken een beste moeder te worden enz. en iedereen doet dat op de manier wat denkt het beste is en daarom moet je ook iedereen in zijn of haar waarde laten....
    We proberen er allemaal het beste te van maken...

    Dus Sarina het was niet verkeerd bedoelt mijn reactie daarom wou ik hem bij deze nader uitleggen....

    Liefs liselotje ;)
     
  10. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Kitty,

    Misschien is je nicht je niet direct bewust van het feit dat ze je pijn doet met die opmerkingen.
    Als jullie nu gemene dingen tegen elkaar gaan roepen maakt het dat alleen maar erger en het gewenste effect (normaal met elkaar omgaan) is straks nog verder te zoeken...

    Ik zou haar op een rustige manier confronteren met haar gedrag/uitspraken en duidelijk maken dat ze je gevoelens kwetst.

    Sterkte,
    Jansen
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ook absoluut niet als verkeerde opmerking opgevat hoor!! Ben het zelfs helemaal met je eens!!
     
  12. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi!

    Mijn ventje en ik 'proberen' nu zo'n 10 maanden en van zijn zus krijg ik ook altijd opmerkingen als 'zeg,ik wil wel snel tante worden hoor' of tegen hem 'jongen,doe eens wat meer je best' en ik moet zeggen dat ik daar ook heel kwaad om kan worden.Ik hou me dan altijd rustig omdat ik geen problemen wil met m'n schoonfamilie en dat mens sowieso van alles een drama maakt,maar makkelijk is het niet!Bij de ex van mijn ventje deed ze het ook,altijd triomfantelijk doen omdat zij het eerst zwanger was enzo,(mijn vriend heeft al een dochtertje)terwijl zij gewoon eerder was gestopt met de pil.Nu nog maakt ze een heel duidelijk onderscheid als het kindje van mijn vriend er is,die van haar zijn zogenaamd braver enz...Ik weet dat ze misschien niet beseft hoezeer ze mij hier mee kwetst,maarja toch doet het wel pijn.Ze woont ook niet ver van ons en ik hoor het ELKE keer als we haar zien.Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat die eens met haar daarover gaat praten,omdat hij haar toch het beste kent,ik hoop maar dat het iets uithaalt.

    Dus je ziet Kitty,ook aan de verhalen hierboven,mensen hebben soms ook gewoon geen besef van wat ze zeggen.Ik hoop dat je je nichtje op een rustige manier duidelijk kunt maken dat ze je gevoelens kwetst want dit is wel heel erg frustrerend voor je!

    Sterkte ermee!!

    Grts Lucia xxxxxxxxxx
     
  13. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    :confused:
    Amaai, er zijn echt wel meerdere mensen o pde wereld die soms een keertje meer zouden nadenken vooraleer hun mond te openen.

    Alleszins heel erg bedankt voor de reacties. Ik doe mijn uiterste best om er boven te staan. En ondanks dat er dikwijls werd gezegd dat het geen competitie is, ben ik wel benieuwd naar de toekomst eens er van ons een spruit zou rondlopen. Vergelijkingen krijg je toch. Maar uiteindelijk is je eigen kind toch je engel niet waar.

    Thx voor de steun

    Kitty
     
  14. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik denk dat mensen 'denken' dat ze op die manier meeleven. Maar het is een beetje vreemde manier om interesse te tonen. Mijn ervaring is dat die 'zwangerschapscompetitie' zich voortzet als de baby er eenmaal is. Och loopt die van jou nog niet?? Die van mij liep al met 11 maanden enz.enz. Erg irritant, maar gewoon boven blijven staan.
     
  15. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    idd, mijn bara is nu twee en een half, en wil maar niet op de pot, tenminste ze zegt het nog niet, iedereen maakt er hier ook een competitie van, o die van mij was op anderhalf al droog, het gaat mij ene oor in andere uit, mijn zwager zegt ook wel van, nou en ben je al zwanger? anders moet je maar is langs komen, volges mij ken die vent van jou het niet. tuurlijk joh al;s jij dat denkt
     
  16. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Vervelend dat soort uitspraken!
     
  17. lovely

    lovely Lid

    24 nov 2005
    92
    0
    0
    Hoi ik moet toegeven dat ik ook een beetje jaloers was
    Toen bleek dat op een ander forum waar ik schrijf een van de meiden
    Wel zwanger bleek in 1 keer en ik gewoon ongi werd ( terwijl ik 2 dg overtijd was)
    ik denk dat dit best wel herkenbaar zal zijn.

    Maar dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun in tegendeel
    Ik ben enorm blij voor iedereen die wel zwanger is / blijkt te zijn
    Ik denk dat ik ook niet zozeer jaloers ben op de persoon,
    Maar het gewoon heel erg jammer vind dat ik nog niet aan de beurt ben.

    Maar ik ben het verder met de meiden eens, je kan niet iemand er steeds mee confronteren dat jij wel zwanger bent en zij niet om te kwetsen
    ik hou ook niet van dat competitiegedoe.
    dat kan vreselijk kwetsend zijn.

    Groetjes Lovely
     
  18. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hihi, vandaag heb ik nichtje terug gezien en kheb eens flink van me afgebeten.

    Ze was aan het klagen dat ze zot wordt wanneer er nu nog eens iemand zegt dat het wel lijkt alsof ze een voetbal heeft ingeslikt.

    Mijn reactie: "moet je je voorstellen hoe vervelend het is als mensen je na je miskraam de hele tijd vragen of je al terug zwanger bent"

    Kmoet zeggen, haar broodje smos, werd plotsleing heel interessant en zij werd plots heeeel stilletjes ;)
     
  19. leanne

    leanne Actief lid

    15 aug 2005
    149
    0
    0
    goed van je!

    ik hoop dat er snel een wondertje voor je is weg gelegd.

    Momenteel is mijn zus zwanger van haar tweede kindje en ik moet zeggen, ik ben niet jaloers maar hoop wel dat ik ook snel "aan de beurt" ben.

    Twee vriendinnen van mij zijn ook aan het klussen voor een wondertje. Ik heb me laatst wel afgevraagd hoe ik me zou voelen als zij eerder zwanger zouden zijn dan ik. Het is geen wedstrijd, dat weet ik maar van ons drieen zijn wij wel het langst bezig. Stiekem hoop ik dat ik de eerste ben. Alleen al met dat idee heb ik soms moeite...... tja, misschien toch jaoers?

    Leanne
     
  20. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Goed gedaan! ;)
     

Deel Deze Pagina