Hoi, Mijn man, de kleine uk en ik hebben uitzicht op een nieuwbouwwoning. Deze willen we graag kopen en het zal dan ook niet lang meer duren voor we meer zekerheid hebben van gemeente etc of we bij de 'lucky ones' horen die een huis kunnen kopen, of niet. Nu vroeg ik me af of ik ook een deel van de hypotheek op me zou kunnen nemen, of dat mijn man het alleen (met evt. starterslening oid) regelt.. Ik heb namelijk een 0-uren contract. Hoe werkt dit? Ik hoop dat iemand me aan een antwoord kan helpen!
Ik zou het even bij de bank bespreken. Als je wel redelijk vaste uren werkt, kun je misschien van je werkt wel een intentieverklaring krijgen voor een minimaal uren per week? Ik werkte op het moment dat wij een hypotheek wilde ook nog niet. Maar de bank heeft onze hypotheek redelijk ruim genomen, omdat ik over een paar jaar toch wel aan het werk ga, en ons gezinsinkomen dan ruim voldoende is.
Ik weet niet precies hoe dat zit met een 0 uren contract maar het eerste wat toch in mij opkomt is dat ze daar niet happig op zijn. Ik werkte toen via een uitzendbureau (vaste uren) maar toch deden ze er moeilijk over. Maar dit is wel al meer dan 5 jaar geleden en het veschilde ook heel erg per bank. Ik zou zeker gaan shoppen bij verschillende banken en inderdaad proberen of je misschien iets van een werkgeververklaring kan krijgen, al heb ik ook daar mijn twijfels over. Als ik het zo terug lees heb je eigenlijk niks aan mij haha... Hoop wel voor jullie dat je bij 'de gelukkige' horen!
Hier ienand die dit ook meegemaakt heeft: Ze willen dat je laat zien hoeveel je per maand verdiend en je moet laten zien dat je al een aantal jaar op ongeveer dat bedrag zit, of in ieder geval al een aantal jaar zoveel uur werkt. Mijn man werkt 36 uur per week (vast contract voor die uren) en ik had toen we dit huis kochten een nul-uren contract (wel voor onbepaalde tijd) en mijn inkomen kon gewoon meegenomen worden in de hypotheek. Wel idd een verklaring van je werkgever vragen. Succes!!
wij hebben bijna een nieuwe hypotheek en bij ons deden ze niet moeiljk over mijn oproepcontract, heb dan eel vaste uren
hier is het niet gelukt, maar ik had toen nog een 0 uren contract voor een half jaar. hebben uiteindelijk alleen op het inkomen van mijn vriend gekocht.
Mijn vriend en ik hebben 4 jaar geleden het huis waar we nu wonen gekocht. Ik was net klaar met school, wel heb ik er altijd vrij veel naast gewerkt. IK had nog geen vaste baan toen we het huis kochten, er is bij mij gekeken naar wat ik de 3 jaren daarvoor had verdiend en wat er in het vooruitzicht zat. Op basis hiervan hebben ze een berekening gemaakt. Anders eens bellen met de hyptheker?
hier ook een 0 uren contract, al een paar jaar - er wordt inderdaad naar een bepaalde periode gekeken wat je inkomsten zijn + je hebt een intentieverklaring nodig van je werkgever.
ik werk bij een bank en doe hypotheken. 0 uren contracten zijn moeilijk. Intentieverklaringen daar werken banken niet meer mee (mag niet van de autoriteit financiele markten) en was alleen nodig als je een tijdelijk contract hebt. Nu moet je een onvoorwaardelijke verklaring tot omzetting dienstverband hebben bij een tijdelijk contract (je baas moet dus beloven dat hij je in vaste dienst gaat nemen). Voor 0 uren contracten nemen we het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar met het maximum van het laatste jaar. Je kan dus wel wat meenemen van je loon maar hoeveel is de vraag...
let svp goed op want hij hebben een hele hopp ge-eikel gehad! hadden bijna een huis gekocht en steeds werd alles ok gekeurd door de hypotheken, op het moment dat de hypotheek er moest zijn gaf geen 1 bank thuis! En hadden wij een vet probleem! Mijn ouders hebben uiteindelijk bijgetekend dat was onze redding. sloeg werkelijk allemaal nergens op. Het ging erom dat mijn vriend bij het uitzendbureau werkte en hun moeilijk deden over de intentieverklaring, inmiddels heeft hij een vast contract welliswaar op het uitzendbureau maar nu moeten mijn oudders er nog vanaf halen
Ik weet net als de meeste hier niet hoe het werkt, maar toen wij ons huis kochten had ik een tijdelijk contract van een jaar.... Mijn werkgever van toen moest een intentieverklaring tekenen omdat mijn salaris voor een gedeelte mee was gerekend in de hypotheek. Hij wilde eerst niet tekenen maar ik heb zo gedramd dat hij het toch heeft gedaan. Die handtekening is echt belangrijk want zonder die verklaring kregen wij geen hypotheek. Ik heb mijn werkgever toen gezegt dat hij alleen maar de intentie moest hebben dat als ik zo bleef werken als ik nu deed hij mijn contract zou verlengen... Nog wilde hij niet toen heb ik gezegt je bent door dit te tekenen niet verplicht mij aan te nemen. Teken nu maar het is mijn eigen verantwoording als ik straks wel of niet mijn huis kan betalen. En dat is nu bijna 8 jaar geleden. (Ben allang weg bij die baas het was echt een ei..l)