Het valt me steeds op dat er mensen zijn die hun probleem in iemand anders hun topic plaatsen. Ik vind dat zo irritant. Dan gaan de laatste berichtjes plots over iemand anders zijn probleem. Volgens mij vind de topicstarter dat toch ook niet leuk? Volgens mij ben ik de enige die dit irritant vind?
Ik kan me er iets bij voorstellen en misschien is dat hierbij dan meteen een aandachtspunt voor iedereen. Overigens kan de TS het altijd bij ons melden, zodat we de berichten van elkaar kunnen splitsen naar twee separate topics (melden kan met behulp van het driehoekje rechts bovenaan het bericht). In de hand hebben wij het als moderators natuurlijk niet helemaal. Ten eerste kan het zo zijn dat de TS het helemaal niet vervelend vinden omdat er een 'lotgenoot' gevonden is, ten tweede lezen wij als moderators ook niet alle berichten die geplaatst worden (pfffff.... dat zouden we niet bijhouden ). De scheidslijn is natuurlijk ook vaak moeilijk. Wat 'past' wel bij elkaar in 1 topic, en wat niet. Melden dus als dat nodig is ! Groetjes, Josien
Ik vind dat helemaal niet zo'n probleem, vaak gaat het over een probleem wat je dan allebei hebt..dus is het toch welkom?
Als het eenzelfde probleem is, dan is dit eigenlijk ook een beetje de bedoeling van een forum (lotgenotencontact). Is het iets heel anders, of past het er eigenlijk niet bij, dan is het de bedoeling dat iemand een eigen topic opent. Als iemand veel harde buiken heeft, bijvoorbeeld, dan is het toch alleen maar mooi als meiden die dit ook hebben, zich hierbij aansluiten? Elmo
Ja tuurlijk dat vind ik ook niet erg! Maar soms zijn het ook problemen die er helemaal niks mee te maken hebben.
Gebeurt ook veel in het echt hoor... Als één persoon vertelt over een probleem, dat gebeurt het vaak dat één van de toehoorders daardoor denkt aan een eigen probleem en dit dan gaat delen. Vaak is het ook een beetje om te laten zien hoe zij ermee om zijn gegaan, zodat de eerste persoon er misschien lering uit kan trekken, maar vaak ook niet. Het is me hier nog niet echt opgevallen, maar in het echt wel en ik denk eerlijk gezegd dat het natuurlijk is. mens eigen, zeg maar. Maar dat maakt het niet minder irritant voor de TS. Zoals al eerder gezegd: Die moet er dan maar een melding van doen. Misschien is het juist fijn om ook eens andermans ellende te lezen. Dat doet je bedenken dat jij het misschien nog niet eens zo slecht hebt, of dat er in ieder geval lotgenoten zijn.
Maar de gene die het topic heeft geopend kan daar als ze zich er aan stoort toch gewoon iets van zeggen?
Als je een dergelijk bericht tegenkomt dan kun je die doorgeven via het melden icoontje (verkeersbordje met uitroeptekentje) van het betreffende bericht. Wij kunnen het bericht dan eventueel splitsen en degene die het bericht geplaatst heeft een pb'tje sturen met het verzoek in het vervolg een eigen topic te starten. Lotte