Man mee naar borstvoedingsinformatieavond?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama Jude, Nov 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

Sep 4, 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Ha meiden,

Mijn manlief wil best wel mee naar een borstvoedingsinformatieavond... maar hij denkt dat hij straks de enige man is tussen allemaal vrouwen. Dat lijkt hem niet zo'n geslaagd idee (dat snap ik wel!).

Hoe staan jullie mannen hierin? Gaan ze mee? Of is het inderdaad zo dat mijn man straks de enige is die daar tussen allemaal gezellig kletsende vrouwen zit?

Ik ben benieuwd!!

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ga ook binnenkort en hubby gaat maar mooi mee haha.. Ik heb morgen intake van kraamzorg, die organiseren die avond, dus zal eens navragen hoe dat normaal is qua mannen!

3. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Er gaan meerdere mannen mee hoor.
    En ik zou zeggen: Gewoon doen. Helemaal niet verkeerd dat jullie beiden de informatie over borstvoeding krijgen.

4. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    die van mij gaat ook mee :D

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Mijn man wil wel mee hoor!

We hebben ons in eerste instantie aangemeld voor informatiebijeenkomsten in de ochtend bij onze kraamzorgorganisatie en dat is een eindje met de auto. Het is ook in de achtste maand en ik wilde niet zelf helemaal er heen rijden want wat als de bevalling op gang komt? Dus hij gaat mee. (we zagen nu dat er ook een cursus hier in de buurt is, maar goed hij gaat dan ook gewoon mee omdat hij dat wilt)

Ik denk dat het ook wel verstandig is, hij pakt dingen misschien anders op en kan helpen straks met aanleggen. Jij bent door de hormonen en alles misschien helemaal even de weg kwijt als het moment daar is en dan is het fijn als je man je ondersteunt en praktisch kan helpen. Vind ik althans wel.

Ik denk dat er best wel mee mannen heen gaan hoor, en ach als dat toch niet het geval is, kan hij in ieder geval trots zijn op zichzelf dat hij voor jou is meegekomen toch?

6. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

Sep 4, 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Nou, dat klinkt goed! Alleen maar positieve reacties. Ik dacht het al een beetje... maar ik begreep ook wel dat mijn man daar een beetje huiverig voor was.

Ik ga het hem vertellen en dan kan hij gerust mee gaan. Ik vind het zelf ook wel fijn inderdaad dat hij er straks ook veel vanaf weet.

Mijn dochter heb ik 15 maanden zelf gevoed en mijn zoon 10 maanden, maar dat is al best een poosje terug en bovendien vind ik het ook gewoon heel erg leuk om dit samen met mijn man te doen. Als hij straks ook weet hoe te handelen, lijkt me dat erg prettig.

:D

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier naar de voorlichting van de kraamzorg geweest over borstvoeding door een lactatiekundige en toen is mijn man meegeweest. Hij was 1 van de 2 mannen die mee was (waren met 6 vrouwen waarvan 1 niet meer samen was met partner en een ander borstvoeding eigenlijk maar vies vond :(). Echter ga ik ook naar een borstvoedingscursus hier in onze woonplaats en daar is hij 1 van de 2 mannen die niet mee is gekomen van de 8 stellen!

Ik vond het heel prettig dat hij erbij was bij 1 van de avonden en ik vind het ook heel fijn dat hij wat meer achtergrondinformatie heeft over borstvoeding en hoe hij mij eventueel tot steun kan zijn. Als ik dus opnieuw de keuze zou hebben zou ik hem weer meevragen.

Beide lactatiekundigen zeiden trouwens dat ze het fijn vinden als de partner ook mee komt.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Hier ben ik alleen gegaan. Bij de bijeenkomst zat maar 1 man :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De mijne kon niet mee. Maar was een van de weinige die alleen was gekomen..

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Toevallig net Kraamzorg aan lijn gehad! Even nagevraagd over die cursus, ze zei dat iedereen met partner kwam op de avond dat ik ook ging!

11. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

Sep 4, 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Het meerendeel neemt haar man dus wel mee...

Leuk hoor!!

12. Deborah198

Oct 24, 2011
    92
    0
    0
    Ben helpende plus, in een verzorgingshuis.
    Wieringen
    Mijn man wil altijd overal mee naar toe, die vind het allemaal erg interessant. Het maakt hem niet uit, al is hij de enige man..

13. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ben 2 jaar geleden geweest en ik was de enige die alleen was haha

14. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier is die ook mee gegaan, die vrouw was juist trots op de mannen die er waren, ze zei, jullie zijn juist de steun als je vrouw iets vergeet!

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Vriendlief gaat lekker mee hoor. Het kan hem ook echt niet interesseren als hij de enige is, maar goed, hij is met dat soort dingen sowieso hartstikke makkelijk. Het lijkt mij wel gezellig :) In mijn hoofd hoort het op samen voorbereiden op de kleine. En ik sla maar de helft van alle informatie op sinds ik zwanger ben, dus het is ook wel praktisch ;)

16. Eriva

Eriva Niet meer actief

Mijn man is ook meegeweest, iedereen had de partner bij zich.

17. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Mijn man is 2 keer meegeweest. Ondanks dat ik langvoed ben ik toch weer naar een avond geweest.
    Mijn man zei wel toen we terug naar de auto liepen. Dit doen we de 3e niet weer hoor ;)

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik geef geen bv en heb er ook geen ervaring mee, maar lijkt mij wel handig als je man meegaat hoor.

19. chila

chila Niet meer actief

Mijn man gaat gezellig mee. Het lijkt hem wel handig om er ook het 1 en ander vanaf te weten. Op de cursus waar wij zitten zijn meerdere mannen aanwezig.
    Bovendien is het handig, als je het zelf even niet meer weet, weet je man het waarschijnlijk nog wel.

20. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn hubs is mee geweest en er waren wel mer mannen hoor. de cursusleidster vond het ook leuk/verstandig dat er mannen mee waren.

Vind ik zelf ook, hoort gewoon zo je steekt er samen wat van op!

Share This Page