erg moe en duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dinky, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik merk dat ik nu met de dag meer moe en duizelig wordt. Zelfs als ik gewoon stil zit heb ik het gevoel dat alles om me heen tolt.

Dinsdag ben ik bij de huisarts geweest voor het eerst en deze heeft bloeddruk/hartslag gemeten. DIt was allemaal goed. Verder zei hij dat het er gewoon bij hoorde. Toch lees ik vaker dat mensen een ijzertekort hebben en dat dit de duizeligheid kan veroorzaken? Zijn er meer dingen waaraan je dit zou kunnen merken behalve duizeligheid?

Wel heb ik voor 24 juni een afspraak voor onze eerste echo, dan met 8 weken en 3 dagen jippie :D:D !

2. Anique

Anique Niet meer actief

Ze gaan als het goed is binnenkort bloed bij je prikken, dan onderzoeken ze je ijzergehalte ook, dus dan weet je het..

En ik heb weleens gehoord dat je het aan de binnenkant van de ooglid kunt zien of je ijzertekort hebt, dat is dan schijnbaar wat witter...

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ijzer tekort is alleen te merken aan moeiheid, maar daar kun je nu weinig mee omdat de vermoeidheid echt bij de eerste periode van de zwangerschap hoort en je er echt weinig aan kan doen. Duizeligheid hoort er helaas ook bij. Het zou kunnen duiden op de lage bloeddruk, maar dat is bij je gecheckt en dat was goed.

Om zeker te weten dat je geen bloedarmoede hebt (tekort aan ijzer) zou je dus bloed moeten prikken, maar nogmaals de symptomen horen er nu eenmaal echt bij.

4. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik heb ook veel last van duizeligheid/flauwvallen, bij mij komt het door een lage/schommelende bloeddruk - wat door de zwangerschap schijnbaar wordt versterkt. Bij mij heeft de dokter ook meteen het ijzergehalte gemeten, was een heel simpel testje, gewoon een prikje in je vinger, en dan doen ze wat bloed op een glazen plaatje en in zo'n meetmachientje en binnen een minuut weet je t al, misschien kan je huisarts dat ook doen?

Verder helpen vitamines voor zwangeren wel wat bij mij tegen de moeheid

5. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ondanks ik nu al een tijdje zwanger ben. Heb ik elke dag last van misselijkheid (hoef niet te spugen), en veel duizeligheid. Zeer zeer lastig mag ik wel zeggen.

Elke dag sta ik op met het idee: "Vandaag is de periode van misselijk en duizelig zijn voorbij". Als ik een half uurtje op ben begint de ellende gewoon weer.

Eveneens het gigantische opgeblazen gevoel oef oef oef, dat valt niet mee.

Als je mij soms ziet lopen nou nou, dan lijk ik bijna mijn oma(90) wel hoor.

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Ik ben inmiddels 32 weken zwanger en heb mijn eerste trimester en sinds een paar weken last van wat jij ook beschrijft. Het tweede trimester was erg fijn en goed en had ik er geen last van en nu dus sinds een paar weken weer. Mijn ijzer en bloeddruk zijn verders goed, dus daar ligt het niet aan. In het eerste trimester hielp het mij vooral op dat soort momenten een klein hapje te eten (hoe misselijk ook), een dextro of een zout dropje te eten. Nu in het derde trimester word ik vooral erg duizelig als ik moe ben (en tja, dat neemt nu nogal toe naarmate de buik groeit) bovenstaande helpt niet meer, dus probeer nu maar wat meer rust te nemen. En vooral niet in paniek raken en goed blijven ademhalen!
    Hopelijk heb je er wat aan, veel suc6

Deel Deze Pagina