Ik heb een vraag. Het oppaskind wat hier vaak is kwam gisteren in de loop van de dag met grote rode vlekken met daarin kleine blaasjes. Heel langzaam brijd het zich uit. Hij is ineens snot verkouden geworden. En plas sinds gisterenavond niet meer. We kijken het tot vanmiddag even aan. Maar weet iemand toevallig wat dit kan zijn?
k snap trouuwens niet dat de ouders een ziek kind naar de oppas brengen? als het gisteren al was en ze brengen hem vandaag weer...
waterpokken zijn toch alleen maar kleine rode vlekken met een blaasje erin Dit zijn mega rode vlekken die langzaam naar elkaar toe trekken heel zijn rug en borst zijn elkaar bijna berijk en het lijkt wel en zijn ebnen zijn ook bijna helemaal rood
Daarom zeg ik: huisarts bellen. Zonder het zelf gezien te hebben kan toch niemand gokken wat het zou kunnen zijn. Een gok is en blijft overigens een gok. Ik zou geen risico nemen, zeker niet met een oppaskind.
weet ik fleur het gaat me ook om de ouders, goh als mijn kind zo onder zit zou ik wel gek zijn mn kind ziek weg te brengen, acherum arm kind! Maar goed, dacht ook eventueel aan een allergie, heeft ie gisteren iets anders gegeten dan normaal? Maar ja eigenlijk moeten de ouders naar de huisarts ermee, snap echt niet dat ze dat niet doen, wel heel lief van jou dat je je erom bekommerd hoor, je bent toppie!
nee het lijkt niet op een allergie die heeft hij en uit zich veel anders uit. Ik kijk het tot 11 uur aan en dan bel ik ze gewoon.
bekijk dit eens! http://www.huidinfo.nl/waterpokken.html onder aan de pagina staat een verwijzing naar gordelroos incl. foto's. zoals jij het beschrijft lijkt het me daar een beetje op.
als een kind zich niet ziek voelt, hoeft het geen reden te zijn om het thuis te laten! als de ziekte besmettelijk is word het natuurlijk een ander verhaal maar bij bv. waterpokken is het leed vaak al geschied en zijn de kinderen al besmet voordat de ziekte zich uit. incubatietijd heet dat. het virus draag je namelijk al een dag of 10 mee. zo zie je op scholen vaak periodes dat de een na de ander ziek word door waterpokken, dit kan je niet voorkomen omdat het een soort kleine onschuldige epidemie is.
Hoi zitten ze verspreid of slechts aan een kant van het lichaam? Als ze maar aan een kant zitten kan het ook om gordelroos gaan. Huisarts bellen! Liefs en suc6! Marjo
nee als een kind zich niet ziek voelt dan hoef je het kind niet thuis te laten, zou me eerlijk gezegd wel schamen als ouder zijnde dat de oppas notabene naar de huisarts gaat omdat je je er zelf niet om bekommert heb je trouwens al gebeld fleur? Of wacht je echt tot 11 uur af?
Klinkt een beetje als gordelroos, heb ik ook gehad toen ik een jaar of 4 was. Het jeukte ook nog eens als de zenuwen.
Het zit verprijt van zijn kruin tot zijn tenen. De vlekken zijn veel groter en de blaren ook die op de afbeeldingen staan van waterpokken