eisprong,innesteling of iets anders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Powergirlie, 18 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Powergirlie

    Powergirlie Actief lid

    26 jan 2006
    104
    0
    0
    Oke ff een vraagje....vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik lichte pijn (ongi gevoel) in mijn buik
    Het is vandaag 18 van mijn cyclus die redelijk regelmatig is 27/28 dagen.
    Is dit een verlate eisprong of iets anders? Volgens de calculator zou mijn eisprong op 14-2 zijn en mijn innesteling de 19de (morgen dus)
    Nu heb ik dat artikel gelezen op deze site over de eisprong bij weinig vrouwen 2 weken voordat je ongi wordt plaats vind. (de berekening van de calculator dus)
    Iemand die me een peitsie duidelijk heid durft te geven of er oplos durft te gokken ;)
    alvast bedankt
     
  2. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Ik denk niet dat je dat uit kunt rekenen door middel van een schema...de 1 heeft hem later of juist vroeger dan de andere ;)

    Succes! de laatste 10 dagen
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Tja , het kan heel makkelijk je eisprong zijn hoor .
    Maar het kan ook de innesteling zijn ( die vind ongeveer plaats tussen dag 5 en 10 na je eisprong ) .
    Voel je altijd je eisprong of dat niet :(:
    Je kunt kijken hoe je afscheiding er uit ziet .
    Als dat helder wit is ( rauw eiwit achtig ) en je kunt er draden van trekken , dan is het bijna zeker je eisprong .
    Dat betekend dan klussen :)

    Succes er mee ;)

    Groetjes Joyce
     
  4. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Zou ook heel goed je eisprong zijn.
    Er word 11 tot 16 dagen gerekend vanaf je eisprong tot je NOD.
    Zelf ben ik er nu achter gekomen omdat ik al 3 maand temperatuur dat ik steeds op de 19 dag heb geovuleerd.
    Toevalig heb ik afgelopen week een echo gehad waar heel mooi duidelijk te zien was dat ik net een eisprong had gehad dus klopt allemaal wel en ik dacht altijd ovulatiepijn te hebben maar die heb ik die dag niet eens gevoeld.
    En heb ik heb trouwens wel wisselende cyclussen die zitten tussen de 28 en 35 dagen.
    Kan voor sommige vrouwen heel normaal zijn en geld voor mij ook heb al jaren geen pil meer geslikt en had nooit regelmatige cyclus.

    Groetjes anna.
     
  5. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    @AnnaS: Dus jij hebt je eisprong de 21ste dag van je cyclus gehad?? Als dat zo is dan kloppen mijn waarnemingen ook. Ik denk namelijk dat ik vandaag mijn eisprong heb en bij mij is het dag 21.
    Groetjes
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kun je dan op je innestelings dag echt menstruatie pijn hebben?
     
  7. Powergirlie

    Powergirlie Actief lid

    26 jan 2006
    104
    0
    0
    tja....een kwesie van geduld en dan zullen we weten wat dit (heeft) betekent. Ik gok ook mijn eisprong (maar vond hem wel laat omdat ik deze maand kluste op de calculator :oops: )
    Gelukkig hebben we door geklust dus als dit de eisprong is dan kunnen 'ze' nu hun gang gaan. :D
    bedankt voor het mee denken .....
     
  8. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Powergirlie ik heb nu al 3 maanden achter elkaar mijn ovulatie op dag 19 gehad terwijl ik steeds wel andere cyclussen heb dus 28, 35 en 32 dagen.
    Dus die cyclusdagen zeg niks je kunt nooit 14 dagen terug rekenen of in ieder geval klopt niet altijd als je snapt wat ik bedoel.
    Want tussen je ovulatie en NOD kunnen 11 tot 16 dagen zitten en niet precies 14 dagen.
     
  9. Powergirlie

    Powergirlie Actief lid

    26 jan 2006
    104
    0
    0
    @ AnnaS
    Ik ging uit van de calculator, dit is mijn 2de ronde en eigenlijk de eerste dat ik me bezighoud met het time-n van het klussen. (dus nog een leek!)
    Je zegt dat er tussen je ovulatie en NOD 11 tot 16 dagen zitten en niet precies 14. Is dit een feit?
     
  10. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Het feit is gewoon dat exact 14 dagen tussen je ovulatie en je NOD gewoon nie klopt er is maar een kleine procent van de vrouwen die dat wel hebben.

    Anders moet je de topic van Natasja eens lezen staat boven in dit topic van zwanger worden.

    Groetjes Anna.
     
  11. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
  12. Powergirlie

    Powergirlie Actief lid

    26 jan 2006
    104
    0
    0
    dit topic had ik al gelezen maar het is allemaal 'nieuw' voor mij.
    Ik ben er nog niet zo in thuis, en ik ken mijn lichaam nog niet zo als de meeste hier die precies weten wannneer ze vruchtbaar zijn.
    Het enige waar ik houvast aan heb is die calculator die blijkbaar maar voor een heel klein percentage vrouwen op gaat.
     
  13. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ja dat klopt, de cyclusbanner is wel handig, maar het beste is om je cyclus te leren kennen is temperaturen.
    En de eerste keer is het nog niet duidelijk maar naar ene paar keer is het wel heel handig.

    Succes verder.

    Groetjes Anna.
     
  14. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb gelezen (staat ook hier ergens in een topic , maar kan het niet vinden ) dat je idd wel je innesteling kunt voelen .
    Sommige vrouwen voelen dan b.v. steekjes in de buik en lies .
    Tja , ik heb het nooit gevoelt , dus ken het niet echt bevestigen .

    Groetjes Joyce
     
  15. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, dat kan. Als je kijkt in mijn topic "Het wordt nu wel heel spannend" kun je lezen dat ik 's nachts vier uur wakker heb gelegen van de pijn en dat de huisarts de volgende dag aangaf dat het waarschijnlijk een prille zwangerschap is. Hij zij dat het niet vaak voorkomt, maar sommige vrouwen hebben schijnbaar behoorlijk veel pijn bij de innesteling. Dit terwijl een anders niks voelt.
     
  16. Powergirlie

    Powergirlie Actief lid

    26 jan 2006
    104
    0
    0
    het is inmiddels maandag en ik heb nog steeds een soort ongie gevoel rechts onder in mijn buik.
    Iemand enig idee hoelang je een evt. eisprong voelt?
     

Deel Deze Pagina