Artrose bij hond

Discussie in 'De lounge' gestart door veertje, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Onze rottweiler van 2,5 jaar oud heeft helaas artrose,
    Ik vroeg me af of er nog meerdere mensen hier op het forum zijn met een hond die artrose hebben want ik ben benieuwd naar de behandeling die ze doen.
    Bij onze hond is het een half jaar geleden dmv foto's geconstateerd en kregen het advies om voedingsuplementen te geven, dat doen we dus braaf.
    Maar nu is het geval dat we gisteren even met haar bij een meertje zijn gaan lopen met een andere hond erbij omdat ze haar energie gewoon 1 keer in de zoveel tijd echt goed kwijt moet anders word ze heel erg vervelend maar nu loopt ze dus sinds gisteren op 3 poten :( dus meteen vanmorgen de dierenarts gebeld en daar moeten we dus vanmiddag heen en ik ben een beetje angstig want ze heeft echt al weken heel erg veel last en sinds gisterenavond echt heel erg veel pijn (ondanks dat we haar een pijnstiller hadden gegeven)
    Ik ben dus heel erg benieuwd wat ze kunnen gaan doen.

Groetjes Vera

2. mieke

mieke Bekend lid

hoi veertje

onze rottweiler heeft hd en daarbij dus ook artrose
    ze krijgt van ons fortiflex 525 ik weet
    niet of jou hond deze nu ook al krijgt
    maar bij onze hond werkt dit erg goed
    ze krijgt t nu al ruim 2 jaar
    dus misschien dat dat iets is
    als ze dit nog niet krijgt

veel liefs jennemieke

3. Samama

Samama Niet meer actief

Onze hond , een Tosa Inu van 7 heeft ook artrose. Hij is verder kern en kerngezond, alleen heeft hij voor last van zijn gewrichten. Opzich kunnen honden hier vrij oud mee worden dmv de goede medicatie en goede beweging. Hij krijgt iedere dag pijnstillers speciaal voor gewrichtspijn; Rimadyl. Dit helpt ontzettend goed bij onze hond en sinds dat hij dit krijgt loopt hij ook niet ( vaak ) meer mank.

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij hebben een rottweiler kruising van 4 jaar en bij haar is vorig jaar ook artrose geconstateerd.

Wij kregen eerst ook voedingsuplementen, maar zijn over gegaan op het voer van Royal canin met deze er al in verwerkt (alleen verkrijgbaar bij de dierenarts)
    (sommige adviseren zelfs om deze voedings suplementen bij de aldi te kopen, gelezen op het honden forum!?).

Maar ik moet zeggen dat sinds we dit voer gebruiken het stukken beter gaat met onze hond. Alleen na veel rennen en spelen in de tuin begint ze soms weer mank te lopen nadat ze gelegen heeft.
    Maar het is stukken minder dan voorheen!

Gr. Kat

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik ben net met onze hond naar de dierenarts geweest en het is niet haar artrose waar ze last van heeft maar van haar knie (kruisbanden), hij kon ons niet vertellen of ze helemaal door waren of dat ze alleen een beetje ingescheurd zijn.
    Volgende week is onze eigen dierenarts er weer en dan gaan ze weer kijken en overleggen of ze geopereerd moet worden tot die tijd moeten we haar rustig houden :(

6. sietske84

sietske84 Lid

17 aug 2007
    53
    0
    0
    De hond van mijn broer heeft ook artrose en krijgt daar Previcox voor.

Zij heeft een tijdje Rimadyl gehad, maar daar kreeg zij zo'n maagpijn van.

Ook krijgt ze glucosamine.

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Rustig houden is ook zoiets, maarja voor haar eigen best wil!

Zo een operatie is natuurlijk nooit leuk!
    Hopelijk komen ze er volgende week positief uit, en kunnen haar helpen.
    Succes.

Gr. Kat

8. Suusje D

Suusje D Lid

8 nov 2007
    37
    0
    0
    Account manager
    Eindhoven
    Hoi,

Onze Rottweiler heeft ook artrose, ze krijgt sinds 2 jaar Royal canin dit is overigens allen via de dierenarts te verkrijgen. Maar ze ( is al 9 jaar) heeft nu helemaal nergens last van. Ik moet wel zeggen nu het wat kiuder word en ze heeft lang buiten gelopen dan heeft ze er wel last van, Maar niet meer zo erg als 2 jaar geleden.

Ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor je hond.

Groetjes, Suusje D

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    mijn hond heeft ook arthrose en zij krijgt speciaal voer van Hill´s, Canine j/d, hierin zitten extra stoffen als omega 3 6 9 en nog andere extra's die maken dat de pijn wordt verzacht en het kraakbeen beter blijft, ik vind dat het erg goed helpt,
    ze heeft het nu vanaf mei, ze is bijna 11 jaar en ze springt en speelt heel wat af weer dus het maakt echt veel verschil
    je kan zelf ook voedingssuplementen toevoegen, maar dan weet je nooit of de hoeveelheden precies kloppen en of er nog een stof mist waardoor de opname niet helemaal goed is, daarom heb ik dit het liefste.
    Vooral omdat jou hond nog zo erg jong is zou ik heel goed informeren wat je het beste kan doen, heel veel succes

Veertje, mijn hond heeft een nieuwe soort operatie gehad voor kruisbanden, ze heeft een ijzeren plaatje in haar knie gekregen waardoor ze geen kruisband meer nodig heeft, het herstel ging erg snel en ze doet weer alles
    als je er meer van wilt weten kan je contact opnemen met de dierenkliniek waar mijn hond is geopereerd, www.dierenkliniekhopmans.nl
    het is een zware operatie en kost ook wat, maar je hond kan echt alles weer doen
    jij ook veel succes!

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Dank je wel voor jullie antwoorden.

Mandarijn heel erg bedankt voor de tip, ik ga het daar vanavond eens over hebben met mijn vriend.

Deel Deze Pagina