Allergische reactie op kiwi's??

Discussie in 'De lounge' gestart door januari2010, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Heb net 2 kiwi's op en nu begint mijn tong ineens helemaal te tintelen en worden mijn lippen dik. Zal ik ineens allergische zijn geworden voor kiwi's?! Heb hier nog nooit last van gehad....

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan gaan doen of is het afwachten tot het weer rustig word??

Bedankt

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Dat kan. Wat je nu hebt heet angio oedeem. Je kunt even afwachten wat er verder gaat gebeuren. Als je het iedee hebt dat je benouwd wordt of dat je keel dicht gaat zitten dan moet je gelijk bellen.

3. januari2010

Heb niet het idee dat het veel erger gaat worden dan dit, behalve mijn lippen worden steeds dikker maar kan je dit zomaar ineens ontwikkelen? Eet wel vaker kiwi's maar heb dit nog nooit gehad?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het heet idd angio oedeem en dat krijg je oa door overgevoeligheid voor voedsel

het kan idd dat je er eerst geen last van hebt en nu ineens wel, erg vervelend :(

5. januari2010

Het is inderdaad wel vervelend. Mijn tong doet helemaal zeer en ik zie er werkelijk niet uit met die lippen! haha. Hoop dat het morgen weer weg is!

Kan ik nu geen kiwi's meer eten of kan ik het volgende week gewoon weer proberen?!

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik denk dat je volgende week dan met hetzelfde zit :(

heb je toevallig hooikoortsmedicatie thuis? Antihistamine werkt vaak goed tegen angio oedeem en neemt de zwelling sneller af

vaak is het na 12-24 uur weer verdwenen, heb er al jaren last van helaas :( ook zo erg dat mijn keel opzwelt en ik een epi pen thuis heb liggen

7. januari2010

Die heb ik wel in huis maar zijn voor mijn man dus durf ik niet zo goed te nemen.
    Jij hebt het wel erg heftig dan! Dat heb ik niet hoor! :D Zal morgenochtend vast wel een stuk minder zijn...

Voorlopig maar even geen kiwi's meer.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb het ook vaak met kiwi's en bepaalde witte vissoorten. Bij mij gaat het na 10 minuutjes weer weg en bij mij wordt de reactie ook niet keer op keer erger.

9. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

foto??

ohh nee das gemeen,
    hoop voor je dat het gauw weer weg is!

Ik heb het wel eens gezien met een jongentje dat
    niet over pinda's kon en bijna stikte omdat zijn keel zo
    dik werd! dus hou het goedin de gaten!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb dit ook!

Bij mij is het begonnen met appels, toen noten en dus nu ook idd kiwi's en aardbeieen.

Er is niks aan te doen en ik heb het nu al weer een paar jaar en ga er dus ook niet van uit dat het ooit over gaat!

Ik zou het niet blijven eten! Je kunt de allergie opbouwen en dan wordt het steeds erger en kan je stikken!!!!

Heel veel suc6, ik weet hoe vervelend het is helaas!

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Kijk uit hoor. De reactie kan de volgende keer heftiger zijn. Ik ben met 1 hap van een kiwi met spoed naar het ziekenhuis gebracht want mijn hele circulatie werd lam gelegd door de allergische reactie, heel eng. Gelukkig hielpen de adrenaline prikken vrij snel en kwam ik er redelijk snel weer bovenop.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier idem met verse ananas... zomaar ineens. Waarschijnlijk heeft het zich heel langzaam opgebouwd ofzo.
    Ik ga het ook niet verder uit proberen omdat ik het risico niet wil lopen dat de klachten steeds heviger worden.

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Jaja ik dus precies hetzelfde. Was dol op kiwi's maar opeens leek ik op reiziger de voetballer. Zo dik waren me
    Lippen
    Was echt geen gezicht. Nu eet ik geen kiwi's meer. Heb hier van de dokter tabletjes voor gehad.
    Als ik denk een reactie te krijgen niet ik gelijk in nemen
    Of een spuit in t zh halen als ik het idee heb dat me
    Keel dicht knijpt. Had ik toen ook. Maar werkte in de verpleeging dus werd door de arts in het huis geholpen.

14. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Klinkt idd wel als een reactie! Hier ook met kiwi's. Mijn tong gaat ook altijd tintelen en gigantisch jeuken, zwaar irritant. Kan het niet laten om ze te eten..vind ze zo lekker

Deel Deze Pagina