Over 3 weken organiseren we een tuinfeest met barbecue. Voor de aankleding heb ik al wat inspiratie opgedaan op pinterest, maar wat het eten betreft kan ik nog wel wat ideetjes gebruiken. Ik ben zelf namelijk niet zo dol op het meeste bbqvlees. Worsten en speklapjes vind ik echt niet lekker. Kipsate en hamburgers vind ik wel oke, maar een beetje 13-in-een-dozijn. Wat vinden jullie lekker op de bbq en wat serveer ik er verder bij? En ook originele ideeën voor de aankleding zijn van harte welkom! Nog even wat achtergrond info, het is vanaf 18.00 uur voor ca. 40 personen. De meeste mensen laten hun kinderen thuis zodat ze het wat later kunnen maken. Alvast bedankt voor het meedenken!
Wraps met cowlsalade, plakjes kipfilet, en eikenbladmelange...heerlijk voir tussendoor als de vleesjes nog niet klaar zijn ik had dat recept van AH..dat is vast terug te vinden op internet. Was een groot succes...
Spiesjes met kip en ananas gemarineerd in ananassap, sojasaus en chillivlokken. Spiesjes met rundvlees (biefstuk/stukjes worst) en champignons. Spiesjes met paprika, courgette, rode ui en champignon. Hamburgers met broodjes en sla, tomaat en ui. Salade die makkelijk met 1 hand te eten is (zonder sla bijvoorbeeld). Stokbrood met dips.
Ik ben echt een liefhebber van lamsvlees, dus bij mij ontbreekt er nooit lamsvlees.. Heb nog lams koteletten en lamsspies op de bbqe gedaan heerlijk! Verder maak ik vaak een salade met groente dat gaar is gemaakt op de bqq, Tomaten+obergine+hele knoflook+ groene pepers. Dat leg je op de bbq en als het gaar is haal de overal het velletje vanaf.. Mix het door elkaar, dan een beetje zout olijfolie en cintroensap erdoorheen en dan is het echt super lekker!! Origineel ook want heb het nog nooit ergens anders gegeten Worstjes hamburgers vind ik een beetje standaard..
Kebab spiesjes Kiplapjes in lekkere marinade Spiesjes met garnalen Zalm met knoflook in zilverfolie Stokbrood met kruidenboter en tapenades Pastasalade Fruitsalade
Hmmm... krijg er trek van! Die wraps ga ik even opzoeken. Spiesjes ga ik doen! Lamsvlees ook, lekker! Salade met mozzarella, tomaat, basilicum is ook een goeie. Komt op mijn lijstje! De salade met bbq groenten klinkt super lekker, maar ik wil eigenlijk niet aan de slag hoeven tijdens de barbecue zelf, bereid liever alles van tevoren voor zodat ik zelf ook een beetje feest heb Kom maar op met overige suggesties!
Gevulde paprika: gehakt rul bakken met bijv. Ui en champignon en kruiden. Halve Paprika vullen en op de BBQ ermee... Hmmmm! Verder maak ik altijd diverse salades erbij, kijk eens op de Allerhande 😉
Ik doe er vaak nog een beetje citroen, dille en olijfolie bij. Maar met alleen knoflook is ook al lekker
Gepofte aardappels! Ik ben er gek op, voor het gemak vooraf deels garen in de magnetron, dan hoeven ze later nog maar 10/ 15 minuten op de bbq! Beetje kruidenboter erin wanneer ze op de bbq gaan, inpakken in aluminiumfolie en gaan. Als ze klaar zijn crème fraiche erop en wat strooikaas, zalig!
Het dessert mag van mij nooit ontbreken bij een bbq Hier altijd diverse bavarois als dessert. Onlangs hebben wij zelf ook een grote bbq gehad met 40 personen. Ik heb toen via een slijterij een tap gehuurd incl een 50ltr fust. En via skippyrent een grote koeling gehuurd incl glazen etc. Zodat men alles zelf kon doen en ik die avond mijn handen ook lekker vrij had. Verder hebben wij zelf buffettafels en sta tafels. Leuke rokken er om heen doen en alles er leuk op neer zetten, en je hebt geheid een geslaagde avond.
Net bbq zondag achter de rug van mijn verjaardag. Mijn successen waren. Ananas blokjes (vers) met bacon erom heen. Op aluminium wegwerp schaal maken en gehele schaal op rooster zetten. (valt niet uit elkaar of tussen rooster) Snel hapje voor iedereen Gevulde champignons. Champignons uithollen. Die restjes bewaren! De champignons insmeren met olie. Op ook zo'n aluminium plaatje bewaren. De restjes van de champignons roerbakken met ui en of paprika, etc. Op smaak met kruiden of peper en zout. De inhoud van roerbak de champignons mee vullen en oude kaas erover. Parmezaanse is ook lekker. Eet smakelijk
Champignons schoonmaken en steeltje eruit. Vullen met knoflookbotet en of kruidenboter. Inpakken in alu folie en dan op het rooster. De boter smelt lekker en dan heb je knoflook kruidenchampignons.
Weet niet of je een budget hebt maar gegrilde entrecote hmmm. Ene kant peper en zout erop grillen omdraaien peper en fout erop en en klontje kruidenboter erover laten smelten. Water loopt in m'n mond.