Ik ben benieuwd: kun je goed overweg met je buren? En hoe is die relatie? Hoe is deze relatie tot stand gekomen?
overburen prima. Geen echt contact maar hoi en zwaaien en in nood zullen ze er zijn. Andere buren zijn m'n schoonouders...daar zal ik verder niet over uitwijden
Ik heb nu ook nog een poll toegevoegd! Maar wat knap om naast je (schoon)ouders te wonen. Hoewel ik prima (schoon)ouders heb moet ik er toch niet echt aan denken om naast elkaar te wonen!
Tja... ik heb aan twee kanten buren nu. De ene kant vind ik echt vreselijke lui die ik actief ontloop, aan de andere kant woont een alleenstaande vrouw, die mag ik graag en spreek ik ook regelmatig even.
Maar degene die je vreselijk vindt zeg je daar overigens wel gedag tegen áls je ze tegen komt? Of dat dan ook niet?
Overigens ben ik net verhuisd en ken ik mijn buren nog niet goed genoeg In elk geval zeggen we al hallo, heb ik praatjes gemaakt, uitgenodigd voor een borrel en nemen we pakketjes van elkaar aan. In mijn huis was het alleen hallo en dag en misschien een praatje als er eens iets was zoals een ondergelopen garage of zo.
We nemen elkaar pakketjes aan en laten elkaar weten als we enkele dagen weggaan of op vakantie zijn. Zeggen elkaar goedendag en hebben soms een gesprekje. We hebben geen last van elkaar. Hun zijn oudere mensen, niet oud oud maar hebben wel al pensioen. Ze zijn wel kinderen gewend want ze letten meerdere keren per week op hun 3 kleinkinderen. Gewoon heel neutraal dus
We hebben goed contact met de buren. gaan ook ieder jaar een weekend weg met de buren en kinderen, mijn schoonouders en schoonzus en zwager. Ook dagjes uit. Erg blij met dit contract
Aan de ene kant gezellige buren van onze leeftijd met 2 kleine kids van dezelfde leeftijd als de onze. We spreken elkaar vaak buiten maar verder lopen er de deur niet plat bij elkaar. Af en toe eens samen een kopje koffie ofzo en lenen elkaars tuinspullen. Prima zo. Aan de andere kant wat oudere zeurderige mensen die altijd klagen en overal last van hebben. Verder geen problemen mee maar verder dan gedag zeggen zal het niet komen. Ook prima!
Wij kunnen met de buren om ons heen goed overweg. Bij een aantal regelmatig koffie drinken en bij andere gewoon hallo contact.
dat is door omstandigheden toenertijd zo gelopen.we wonen gelukkig allebei vrijstaand en alleen hun pad en de onze ( heel breed) liggen naast elkaar. hun huis staat ook verder naar achter. ik heb op zich redelijk weinig last van ze. plus daarbij staat hun huis ( wel helaas al jaren) te koop. dus er komt een dag dat ze opbokken en dan gaat gewoon al symbolisch de vlag uit
Wij wonen nu een jaar in een nieuwe buurt, aantal buren die gewoon hallo zeggen en praatjes maken. Bij de directe buren weet ik niet wat we fout hebben gedaan, maar de buurman draaide gister zijn hoofd weg toen mijn man goedemorgen tegen hem zei Het zijn echt van die 'sociale' mensen waar veel mensen over de vloer komen.. Wij niet. Vind het triest als je je buren niet eens kan begroeten
Gewoon standaard contact, lopen de deur niet bij elkaar plat, maar komen bijvoorbeeld wel op kraamvisite bij elkaar (nou ja, zij bij ons dan haha, de rest heeft al oudere kinderen ) Praatje op straat als we elkaar tegenkomen doen we ook en we nemen de pakketjes aan. Lijkt me prima
Ja met al de buren erg goed. Naast ons, tegen over ons, achter ons. Echt perfect. Een straat verderop zijn inmiddels goede vrienden, gister nog gezellig geborreld 👍🏻 En ik pas momenteel op het huis en dieren van de overburen. Hun hebben op onze dieren gepast toen wij weg waren. Wij hebben echt een hele leuke buurt.
Gewoon gemiddeld: begroeten elkaar, soms kort hoe het gaat, maar verder niet. Heb zelf die behoefte ook helemaal niet.
Ja hoor. Met de directe buren en overburen gewoon goed contact. D.w.z. een praatje hier en daar. Wat gereedschap kunnen lenen e.d. ik zou in nood ook zo een beroep kunnen doen, en hun op ons. Maar we komen niet bij elkaar over de vloer. Prima zo
Hier gewoon hoi en dag en pakken pakketjes aan voor elkaar, zetten de vuilnisbakken voor elkaar buiten als we niet thuis zijn maar daar blijft het bij. We zitten niet bij elkaar op de koffie ofzo, hoeft ook niet. De buurman hier links is alleen wel een eng nek, die vent vind zich altijd veeeeel beter dan de rest. Brrr. Hou daar niet van. Maar goed, hij doet maar.
Hoi en pakketjes voor elkaar aannemen. Voor de rest niet. Moet zeggen dat aan de linkerkant de buurman meer openstaat voor contact dan de buurvrouw. Aan de rechterkant maak ik nog wel eens een oppervlakkig praatje met de buurvrouw (buurman werkt veel en komt altijd tegen middernacht thuis). Hier zijn het vooral de 1e bewoners van de straat die veel met elkaar omgaan (is een nieuwbouwwijk uit de jaren 80). Ze moeten erg wennen aan nieuwe mensen in de straat (uitspraak van meerdere buren zelf).
Overburen is een vriendin geworden. Linkse buren zij leuke portugezen die ik help met bepaalde dingen en kleren doorgeef van de kleine. andere buren zijn hoi buren