Voor je haar aanvalt raad ik je aan het hele topic terug te lezen want er zijn idd hier mensen die zich boven andere voelen.
Op dit soort dingen moet je niet ingaan joh tuc.. het zegt een heleboel over mensen zelf als ze af gaan geven op mensen die dit afkeuren... dan ben ik toch lekker de koningin als ik schelden met kk/tfs en noem het maar op onacceptabel, asociaal en onvolwassen vind. Dan ben ik toch lekker de koningin als ik me dood zou schamen voor mensen die deze taal in de buurt van mij kinderen nuttigen en dan ben ik toch lekker de koningin als er een flink gesprek met mijn kind zou plaatsvinden en ik even de gevolgen van deze ziektes zal bespreken als mn kind het in dr hoofd haalt om dit als normale taal te beschouwen. Liever dat!
Jij durft! Je reageert op tuc en tuc reageerde op mij. Heb liever duizend mensen zo als Barbie om mijn heen dan mensen die neer kijken op mensen die van een potje schelden houden. Vaak zijn het mensen met de hart op de tong. Vaak zijn het ook mensen die je uit de ( shit) halen indien nodig die sociaal zijn op hun eigen manier vaak sociale dan de gene die zich beter voor doen. Heb het al vaker gezegd in sommige Nederlandse buurten is het doodnormaal om een bepaalde taal te gebruiken. En zeker in die oude Haagse en/of Scheveningse wijken. In Rotterdam heb je het in Amsterdam het is een bepaalde volkstaal. Er zullen er hier vele zijn die uit Den haag Amsterdam ect ect komen en zeggen dat ze beschaafd Nederlands spreken maar weet ook dat ze die volksbuurten wel kennen. En nee schelden keur ik ook niet goed. Maar begrijp wel dat het een bepaalde manier van hun taal is. Als 5 jarig meisje kwam ik naast zeer keurige Hagenaars te wonen. In Delft maar de Haagse tong slag was toch echt krijg de k en de tering.. ect ect. De kinderen moesten de moeder met u aanspreken ect ect Moeder was streng ect ect en toch spraken ze plat Haag.s Je kunt het afkeuren of je kunt het proberen te begrijpen dat niet iedereen is zo als jij of als tuc. Het is trouwens dat ik er op let want als ik plat Delfts gaat praten is het net Haag.s hier is het meer krijg de pleuris ect ect.
Om die reden ben ik juist blij dat ik niet meer in Den Haag woon. Mijn kinderen worden opgevoed zonder gevloek en in Den Haag hoor je zowat om de paar minuten iemand iets met kanker zeggen... Om nog maar niet te spreken over andere woorden. En ja, het zullen vast goede mensen zijn hoor, daar oordeel ik ook niet over maar ik heb het nu over het gevloek en gescheld op zich waar ik me absoluut niet prettig bij voel.
Ik kijk niet neer op mensen, maar nee, ik hoef niet met mensen om te gaan die allerlei ziektes in het rond schreeuwen omdat dat 'normaal' is in hun volkswijk. In die volkswijken woonden toch altijd een beetje de simpele arbeiders, niks mis mee, maar er is ook nog een leven buiten die wijk.
Zeker waar Umm85 het enige wat mij stoort is dat er hier mensen zijn die ze ook afbranden buiten de taal om als de taal slecht is zijn de mensen ook slecht en dat klopt gewoon niet.
Ik zou niet willen beweren dat die mensen slecht zijn, maar je kunt toch wel een klein beetje je verstand gebruiken voordat je bepaalde scheldwoorden in de mond neemt? Ik zat een tijdje terug in de bus met onze dochter, en er zat ook een gezin uit Den Haag of omstreken.. het was kanker zus en kanker zo. Nou sorry hoor, doe even normaal en gebruik je hersenen even denk ik dan. Sowieso vind ik schelden niet kunnen (en dan heb ik het niet over een potverdikkie oid), maar dan gewoon ook nog midden in een bus Dan kunnen het de beste of liefste mensen van de wereld zijn, ik wil er weinig mee te maken hebben.
Ik heb het sterke vermoeden echter (kijk zelf trouwens nooit en ik ken ze verder ook niet persoonlijk) dat al dat gescheld, gevloek en 'extra' dom doen hen voorgeschreven wordt door de programmamakers om extra kijkcijfers te trekken. Het is natuurlijk een hoop sensatie, het is en blijft tv. Best kans (hoop ik) dat ze thuis als de camera's NIET op hen gericht zijn zich veel errrr 'beschaafder' gedragen.
Zal best maar moet je dan andere mensen uitschelden? Barbie is idd best slim want ze verdiend zo geld maar zoals umm al zegt; wat doet het met je eigenwaarde als iedereen je dom vind? Je moet wel veel zelfvertrouwen hebben. En nee,ik ga echt niet kijken, seks voor de Buch keek ik overigens met plezier. Nog nooit zo gelachen met 20 man in huis.
Dus omdat anderen her normaal vinden mag je even vergeten hoeveel kinderen en volwassenen er dagelijks lijden onder kk.... en hoeveel mensen je kwetst door zo gedachteloos met dit soort woorden te smijten.. Nee sorry.. ik kom zelf uit het oude noorden van Rotterdam en dat is ook een echte oude volksbuurt. .. maar nee daar was het ook alleen bepaald volk waarbij dat geaccepteerd was... Ja ik durf inderdaad als wij nog niet zo lang geleden er getuige van waren Hoe een super kereltje van 9 de strijd verloor met een ziekte die zij elkaar toewensen te pas en te onpas! WALGELIJK
En het gebruik van deze taal als weldenkende volwassenen vind ik zeker wel veelzeggend. .. je gaat mij niet wijsmaken dat je geen idee hebt wat je zegt of wat dit bij andere mensen losmaakt Bij pubers kun je het nog anders bekijken. .. die zijn nog niet helemaal voor rede vatbaar
Oh maar daar ben ik ook wel (bijna) van overtuigd Alles voor de kijkcijfers en ik denk dat er weinig mensen zouden kijken naar een beschaafd normaal gezin op de tv Het ging me meer over het algemeen, zoals die mensen in de bus.. dat had ik nog nooit eerder meegemaakt en vond het zo bizar
Ik vind hun taalgebruik niet normaal, heb denk ik ook maar 5 afleveringen van hun gezien en vind het wel grappig hoe hun leven. Hun/haar uiterlijk is ook wel opvallend, hun gedrag ook maar bijna elke Nederlander van boven de rivier is opvallend voor de Limburgers, als je hier op een terrasje zit kan je de echte Nederlanders er zo uithalen. En de echte Nederlanders zullen de Limburgers of de mensen van Friesland er zo uit kunnen halen. Hier vloeken we niet met ziektes, heb het eerlijk gezegd ook nog nooit iemand horen doen buiten op tv, dumpert,... het is dat ik hier vaak lees dat veel mensen vloeken met ziektes. Ik vloek met piep, barbie met kanker. ben ik dan beter of netter als barbie? Neen! Echt niet! Nogmaals, Niet!!! Truuske vloekt met chips, en fabientje vloekt met ai. Zijn hun dan beter dan mij of barbie? Neen ook echt niet! Als ik het idee heb beter te zijn dan barbie, een zwerver, een popster dan ben ik juist degene die laag is gezakt! taalgebruik heeft weinig te maken met de goedheid van een persoon. Het heeft veel te maken met de buurt waarin je woont. En neen, de ene buurt is zeker niet beter dan de andere buurt! iemand die vloekt met ziektes kan liefdevoller zijn dan degene die iemand die vloekt met ziektes verafschuwt. hun tv programma? Tja, ze doen maar. Ze weten dat ze zo een naam krijgen, negatief en positief maar uiteindelijk zijn hun wel degenen die het laatst lachen. hoe dom en lomp ze ook overkomen, ze zijn bekend, verdienen genoeg en zullen ook nog genoeg verdienen dus zo dom zijn ze niet. Ze hebben gewoon een dikke huidlaag wat zo te lezen ook nodig is. Ik zou zo niet op tv willen komen maar ik wil ook geen vuilnisvrouw of manager worden. Gelukkig bestaan hun wel allemaal want als er iets wegvalt hebben we niks. In hun geval velen entertainment