Bevallen in het wild

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Twingia, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    No way! Ik heb het filmpje even snel doorgeklikt, en naast dat ik niet zo zou willen bevallen, zou ik mijn kinderen daar ook echt niet bij willen hebben.
    Maar he, zolang het veilig is voor moeder en kind, moet iedereen zelf weten hoe zij wil bevallen :)
    Vind het trouwens op zich wel mooie beelden van een bevalling.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik vind het mooi :)

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik de enige die dit bizar vindt?

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Vond vooral de tijd tussen hoofdje en rest van het lijfje erg lang duren. En het zou inderdaad niet mijn ding zijn om de kinderen erbij te hebben..

Maar verder.. mooi filmpje hoor!

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het niet 'bizar', eigenlijk vind ik het niet anders dan een gewone thuisbevalling, of beter gezegd achtertuinbevalling die geeindigd is in een beekje achter het huis.

Waarom daarvoor het hele familie eerst moet vliegen naar het amazonegebied is me wel een raadsel. Het verhaal is dan natuurlijk een stuk spannender, maar het zag in de praktijk niet anders uit dan een bad in eigen achtertuin, en een beekje dat hier in de buurt stroomt.

Op zich vind ik een bevalling aan zich puur natuurlijk, sommige vrouwen kunnen het gelukkig zonder enige hulp klaar spelen. Maar het is te belachelijk voor woorden om te prediken dat we met bevallen 'ver van natuur' zijn gaan staan.
    We kunnen ook wel terug hoor, naar 50% overlevingskans voor moeder en/of kind op kraambed zoals het vroeger ging..

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het wel mooi :)

Ik had het zelf niet gewild, maar ik vind wel dat het zou moeten kunnen.

(maar dat je dan wel medisch personeel stand-by hebt staan voor het geval dat het misschien eventueel wel eens mis zou kunnen gaan - want dat lijkt me wel een fijn plan, je weet nooit hoe het loopt.)

8. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik vind het erg knap dat ze het alleen heeft gedaan en met haar partner. Heel bijzonder.

Of ik het een ander zou aanraden. Hell no. helemaal niet bij de eerste.. hier in Nederland zou het toch nooit kunnen met al die blauwalg en koude temperaturen haha.

9. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Met mijn stortbevallingen zou ik dat beekje nooit gehaald hebben. Als wij een derde mogen krijgen zal die vast thuis geboren worden, zonder vk. Want zo snel kan ze hier nooit zijn... Haha. Bij de eerste de kv te laat, bij de tweede moest ik naar het ziekenhuis, nog geen 15 minuten binnen en ze was al geboren en vertrokken van huis bij de eerste wee.

Ik vond de bevalling dus vooral lang duren duren, Hihi. Kan me daar gewoon niets bij voorstellen.

Zo in de natuur lijkt me wel mooi, maar ik zou me niet snel vrij genoeg voelen denk ik.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vind het prachtig. Zelf ook 46 min moeten persen na een bevalling van 14 uur dus vind het wel meevallen.

Kinderen erbij, tja kies er zelf niet voor maar ook dat vind ik niet raar. Een kind krijgen is iets natuurlijks en in vele landen doen ze het zo. Wij zijn gewoon verwend ;):). Deze vrouwen zijn eerder bevallen, weten wat ze kunnen verwachten, hebben zich waarschijnlijk goed ingelezen en moeder en kind zijn in optimale conditie.

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik vind net supermooi!

(Tja de kinderen erbij zo ik ook niet wille, maar ik geloof echt niet dat deze kinderen er een "trauma" van hebben, deze vrouw is heel mooi inzich zelf gekeerd bevallen)

Wat ik wel gek zou vinden is dat je man maar blijft filmen (op het einde na dan) en jij daar aan het bevallen bent...

Manlief wist trouwens wel goed hoe hij de baby enzo moest draaien volgens mij....

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik vind het mooi en knap dat ze het aandurft.
    Wel had ik gedacht dat ze in de beek zou gaan bevallen, nu zit ze een beetje op de keien. Lijkt me niet echt prettig zitten.

Het mooiste is denk ik om dit samen te doen, zonder kinderen en zonder camera.

13. megacarls

megacarls Niet meer actief

Never nooit niet! Maar goed mijn geschiedenis zou dat ook niet toelaten. Maar dan nog. Nooooo way!!

14. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

aangezien mijn kinderen alle drie nu niet meer zouden leven bij zo`n bevalling, zou ik daar nooit voor kiezen. En ik vind het helemaal niet knap maar eerder dom.
    Is het knap om bewust te kiezen voor een bevalling zonder mensen met verstand ervan? het is gewoon een risico wat je neemt.
    Wat als het kindje met zijn schouder vast was komen te zitten en een hersenbeschadiging zou hebben, of de moeder leeg was gebloed? dan nog even snel 112 bellen?
    was het dan ook mooi geweest?

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En dan kom je erachter dat je placenta niet loslaat midden in de rimboe of dat je een totaal ruptuur hebt ... En dan?

Never nooit niet dat ik dit zou doen !

16. Islah

Islah Niet meer actief

In veel landen is het sterftecijfer van baby's ook vele malen groter dan Nederland natuurlijk, en niet voor niets lijkt mij.

Bij de beschrijving van het filmpje lees ik het volgende: Er worden wel een aantal voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo mag dit absoluut geen eerste bevalling zijn en zal de vrouw worden ondersteund door met een medisch team aanwezig zijn. dus er is gewoon een vk (of misschien wel arts zelfs), dat is dan toch gewoon een thuisbevalling?

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik vind het knap, ik zou echt niet in staat zijn om dat alleen al in zo'n houding voor elkaar te krijgen mijn kindje eruit te persen... en ook nooit durven. thuis bevallen is al de grootste nachtmerrie in mijn idee hihi. maar zal vast wel ergens op de achtergrond iemand met medische kennis zijn lijkt me...
    en anders is het flink dom... want wat als er iets misgaat?

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vind het niet schockkerend, maar zou er zelf niet voor kiezen. Vroeger hadden de vrouwen geen andere keus. Ik zou zelf niet meer leven als ik hiervoor had gekozen bij mijn eerste bevalling, want mijn placenta was niet compleet en ik bleef bloeden.
    Bij onze tweede was het dan weer geen probleem geweest: zonder verloskundige kwam hij in 3 kwartier ter wereld.
    De derde bevalling hadden ik en het kindje niet overleeft. Dus ja, slim is het niet helemaal ;)

Wat de kinderen eromheen betreft: ze keken er niet van op en het scheelt een hoop uitleggen waar babies vandaan komen :D

19. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik vind het prachtig zo!
    En als er inderdaad een medisch team standby was nou super dan toch.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Heel mooi!
    Maar ik blijf toch liever in mijn veilige vertrouwde omgeving.

Deel Deze Pagina