Moederkoek

Discussion in 'De lounge' started by mieltje, May 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Ik moet het even kwijt.
    Na een paar dagen in de ziektewet te zitten en me dood te vervelen heb ik niets anders gedaan dat te internetten, op terras gezeten, tijdschriften gelezen en TV gekeken.
    Wat schets mijn verbazing.
    Laen we eens kjken hoe moederkoek smaakt.
    Want hebben we niet alles al gehad. Laten ook maar eens de voedingsbodem van een nieuw mensje uitproberen. Hoe zal dat smaken.
    We hebben kennelijk toch niets nieuws meer om uit te proberen.

Zullen we dit binnenkort in de schappen van de Albert Heijn tegenkomen.

Na onze bevalling zal de dokter/ verloskundige vragen, zal ik de placenta meteen voor je laten klaar maken of neem je het zo mee...

Waar gaat deze wereld naar toe...

2. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    He jakkes.

3. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    In sommige culturen is het heel normaal om de moederkoek op te eten hoor...
    Niet dat ik het zou doen, het idee alleen al dat ik het zelf zou moeten eten maakt me misselijk. Maar zo gek vind ik t eigenlijk niet.

4. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Giel Beelen gaat moederkoekhappen

Gepubliceerd: maandag 15 mei 2006 @ 11:22

3FM-DJ Giel Beelen gaat deze week doen wat Tom Cruise uiteindelijk toch niet deed: moederkoekhappen. Dat maakte de DJ maandagochtend in zijn eigen programma bekend. Hiermee gaat voor hem een langgekoesterde wens in vervulling. De VARA-presentator vond een goede vriendin bereid haar moederkoek af te staan. Gisteren beviel de vrouw van een jongen; de placenta werd meteen ingevroren voor Giel.

Kok Pierre Wind zal de moederkoek aanstaande woendag gaan bereiden. Hij twijfelt nog of hij placenta gaat frituren of dat hij een paté er van maakt. In sommige culturen is het eten van placenta een delicatesse en ook sommige artsen beweren dat een placenta gezond is.

Beelen wilde jaren geleden overigens al moederkoekhappen op de radio. De jock werd destijds, net toen hij er een had geregeld, ontslagen door de KRO.

Zucht..........

5. Ik heb het zojuist gezien hoe dat werd klaargemaakt, door een kok, daarna ging Giel Beelen het opeten en hij vond het smaken naar vlees!!! Ikmoet zeggen toen het klaar was zag het er niet smerig uit, maar het idee. Bah.

6. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Brrr moederkoek eten, moet er niet aan denken.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

GATVERDAMME
    Heb ook ook gezien idd.
    Elmo

8. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik vind de titel wel grappig klinken...moederkoek happen hahaha.
    nee ik vind het ook niet zo'n lekker idee!

9. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik heb het ook gezien... gatverdegatver

10. Niet meer actief

Het lijkt wel een hype op dit moment.. het eten van moederkoek. Alhoewel dit al eeuwen wordt gedaan in sommige tradities, is dit toch erg onwesters.. Maar goed, op dit moment lijkt het een rage te zijn.

Mij niet gezien hoor..

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb het ook gezien. Lijkt mij niet echt verstandig volgens mij kun je er wel ziektes van krijgen (aids enz.)

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Gadverdamme hehe!!!
    Mij nooit gezien!!!
    Maar ik denk dat als je het op je bord krijgt en niet weet wat het is je het ook niet proeft dat het moederkoek is...
    Hmm..volgende keer met uit eten gaan toch maar vragen of het echt een varkenhaasje is ;)

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

HAHHAHA ik ben vegetarisch gelukkig ;)

14. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    ik heb wel eens gehoord dat mensen het meenamen en dat het gebruikt werd om onder een boom te begraven (voor het planten dan), omdat het ook heel goede mest is. :( .. En de boom stond dat symbolisch voor het kindje...

15. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    En het klopt nog ook!!
    het is goed voor de grond en de boom die dan symbool staat voor het kindje zou dan goed groeien zeggen ze!
    Kheb het zelfs een keer gezien op tv bij de bevalling ofzo dat een man het deed begraven en daar dan bovenop de boom plantte!!
    Nja mn verloskundige mag m lekker weggooien van mij ;)
    Zie me eigen niet vanuit het ziekenhuis de moederkoek in een Albert Heijn tasje meenemen om m vervolgens te begraven :)

16. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    word er misselijk van bleh!!
    Moet er toch echt niet aan denken ( en dat doe ik ook maar niet, straks mag ik nog rennen ook!)

Share This Page