Moeder redt kinderen uit brandend huis door ze uit raam te gooien

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door femkes, 4 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
  2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    #2 Lisa2, 4 aug 2018
    Laatst bewerkt: 4 aug 2018
    Brrr kippenvel.
    Wat vreselijk dat die moeder zichzelf niet heeft kunnen redden.
    Knap dat ze eraan denkt een laken naar buiten te gooien. Vlgs mij zou dat nooit in me op zijn gekomen..

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Nou inderdaad. Dat ze op dat moment daar op is gekomen.

Ik heb er wel eens over nagedacht wat te doen op zo'n moment. Zou er eerder aan denken om samen te springen en te zorgen dat de kinderen op mij vallen.

Maar een deken lijkt me veel beter.

Triest dat moeder het niet overleeft heeft

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.716
    113
    Brrr krijg kippenvel van het filmpje. Wat een heldendaad.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Man en ik hebben hier afspraken over gemaakt en deze laatst naar aanleiding van het overlijden van een schoolgenootje ook met de jongens besproken. Als we met zijn tweeën zijn op de eerste verdieping dan laat een van ons zich uit het raam vallen en dan gooit de andere de kinderen naar degene buiten. Mijn oudste twijfelde of we dat wel aankonden. Toen heb ik hem verzekerd dat we dat prima kunnen. Ik heb ooit een scootmobiel van de middelste getild, kostte op dat moment geen enkele moeite, pas de dag erna kreeg ik ontzettend veel pijn.

Als ik alleen zou zijn zou ik eerst de oudste twee uit het raam laten zakken en daarna de jongste aan hen geven/gooien. Liever een gebroken been dan stikken. De brandweer raadt trouwens aan om een vluchtplan te bedenken van tevoren. Dat vergroot je kansen significant blijkbaar.

Liekje81 en Evanesco vinden dit leuk.
  6. Lentezon18

Lentezon18 Niet meer actief

Afschuwelijk! Maar wat heeft ze dat goed gedaan. Erg dat ze er zelf niet meer is

7. Evanesco

Moet dat hier ook eens gaan doen. Een vluchtplan maken. Die hadden we vroeger thuis ook. Gelukkig nooit nodig gehad.

Mijn oudste zoon weet wel wat te doen als onze auto te water gaat en ik niet meer bij bewustzijn ben. Maar bij brand in huis nog niet besproken/over nagedacht.

Wil mijn kinderen er ook nog niet teveel.mee belasten. Maar ik ben alleenstaand. Dus als de nood aan de man is zou het toch goed zijn als de oudste weet wat te doen.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je hoeft het ook niet te moeilijk te maken. Gewoon bespreken op dezelfde manier als hoe je de volgende week overlegd qua planning. We hebben trouwens met onze kinderen afgesproken dat ze niet weg van hun bed mogen. Klinkt misschien stom, maar ik kan ze nooit vinden als ze door hun kamer gaan zwerven terwijl ik heel goed zonder licht hun bed kan vinden. Dat was trouwens ook een tip van de brandweer, loop regelmatig in het donker naar iedereens kamer. Dan zit de route in je hoofd.

Evanesco, Jackie87 en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.047
    16.559
    113
    Dank je wel voor de tips!

Vroeger hadden wij op zolder een touw ladder die helemaal naar beneden kon als er brand uit brak en we niet naar beneden zouden kunnen via de normale trappen ( we hadden een huis van 4 verdiepingen) die ga ik nu maar eens aanschaffen voor ons nieuwe huis. Misschien een tip voor anderen?

MaMa en femkes vinden dit leuk.
  10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat ontzettend moedig van haar, maar erg triest dat ze het zelf niet overleefd heeft.

MaMa vindt dit leuk.
  11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Wij hebben idd een touwladder in de kast liggen mocht er brand uitbreken.
    Daarnaast een blusdeken een een schuimblusser

Ysabella vindt dit leuk.
  12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wat moedig zeg.

Hier met zoon die op zolder slaapt afgesproken dat als er brand is hij de dakkapel op gaat en overloopt naar de buren. Er ligt in het opstapje dat hij gebruikt een deken voor als het koud is. Jongste slaapt op de 1e. Als er beneden brand is moet hij naar zolder met zijn broer naar het dak. Als er ergens anders brand is moet hij naar de douche daar kan hij of onder water gaan of uit het raam op het dakje bij de voordeur klimmen en daar eraf klimmen

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Je hebt ook uitschuifladders, misschien is dat nog een idee?

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.220
    1.873
    113
    Moedig.
    Ik heb altijdeen badjas bij het bed miss ook een idee.

Ik heb eens een oefening gedaan de brand weer staan soms na een brand met een container.
    Die container is een woning die ze in de rook zetten.
    Eerst moet jede plattegrond kijken dan er in dan in de rook en er uit.
    Nou was er zo uit.
    Dit geeft gelijk een idee hoe je reageerd bij veel rook.

Maar dit wens je niemand

15. Evanesco

Hoezo een badjas dan?

16. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb op iedere verdieping een rookmelder en een brandblusser. Bij brand zou ik met kind naar balkon vluchten en tussenschot eruit trappen, dan sta ik bij de buren. We hebben er rekening mee gehouden dat man evt niet thuis zou zijn om te helpen, ivm onregelmatige diensten.

17. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.220
    1.873
    113
    Als je weinig tot niets aan hebt bij het slapen en je moet er uit dan heb je die sneller aan dan je kleding.

18. Evanesco

A zo. Stom dat ik daar zelf niet op kwam :oops:

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.253
    6.909
    113
    Vrouw
    Ik vind het er doodeng uitzien.. maar tussen dat of doodgaan..
    Arme moeder dat ze het zelf niet heeft gehaald

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Pfff verschrikkelijk!

Wij hebben hier van die kl*te kiepramen. Kan je noooit doorheen met brand. Zo achterlijk verzonnen. We hebben geïnformeerd wat t kost om alle scharnieren te verplaatsen waardoor get normale ramen worden.

Deel Deze Pagina