Barbie??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Baileyy, 12 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Nouja hopelijk is er ergens een leuke aanbieding dan ;)
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Hoeft toch ook niet tussendoor? Kan ook volgend jaar met haar verjaardag of bijvoorbeeld met sinterklaas. Je kunt prima met barbies spelen zonder barbiehuis. En het leuke aan barbies is dat ze er nog jaren mee kunnen spelen als het ze ligt. Dan heb je nog verjaardagen/sinterklaasfeesten genoeg om aanvullingen te geven/vragen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier heeft dochter (4 jaar) tig verschillende barbies, kleding, schoentjes etc. Ook barbie autos, scooters, een boot, camper, ambulance, meeneem huizen en een groot barbie huis, en een stuk of 25 barbie paardjes.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dochter van 4 is sinds deze zomer echt gek op haar barbies. Ze heeft de droomcamper en ik heb zelf van hout een huis gebouwd (vorig jaar al toen ze nog niet met barbies speelde). Ik vind de originele barbie huizen super lelijk en ook nog ontzettend duur. Ik heb het huis ingericht met allemaal handgemaakte houten meubels en handgemaakte accessoires (niet zelf gemaakt trouwens). En breid dat nog steeds uit elke maand met wat spulletjes. Verder heeft ze naast alle poppen, het huis en de camper nog een paard en een auto erbij. De camper is hier favoriet. Er zit namelijk een zwembad bij en die vul ik bijna dagelijks met water binnen in huis met een strandlaken eronder.

    Als tip, koop wel echte barbies want die neppe immitatie dingen gaan echt snel stuk. Ik heb in het begin een aantal nep barbies gekocht (2 vrouwen, 4 kinderen en een man) zodat ze voor haar spel echt een hele familie heeft maar dat was achteraf echt weg gegooid geld.
    Mijn zus had van mijn nichtjes nog allemaal mini baby born popjes en accessoires en die passen wel heel goed bij de barbies. Ze heeft daar nu een stuk of 8 baby's van en die zijn qua verhouding perfect te gebruiken als baby's voor de barbies. Die worden helaas niet meer verkocht in de winkel maar misschien kun je ze via marktplaats wel nog vinden om je dochter haar barbie familie uit te breiden.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn dochter heeft hetzelfde paard. Deze heeft onze buurvrouw voor haar 4e verjaardag kado gegeven.

    Hoe doen jullie het met alle echt kleine barbies spulletjes? Zoals bij dit paard de borstel en bij de camper de mini spulletjes als het bestek enzo? Ik heb dat nu in een tupperware bakje appart en daar mag ze alleen mee spelen als ze alleen met haar barbies speelt. Als ze met andere kinderen met de barbies speelt dan geef ik die kleine dingetjes niet omdat ik bang ben dat alles kwijt raakt.
    Ik kan me zelf nog herinneren dat ik als kind altijd en eeuwig de schoenen van mijn barbies kwijt raakte.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn dochter van 4 kleed de barbies echt altijd uit. Ook omdat ze niet met kleren in het zwembad mogen. Aankleden vind ze nog lastig zelf, denk dat dat met fijne motoriek te maken heeft. Dus als de barbies aan of omgekleed moeten worden dan word ik altijd even in het spel betrokken als styliste van de barbies :p:roflmao:
     
    Athina en Baileyy vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Er is nu ook een foodtruck. Die heb ik pas voor nichtje haar 4e verjaardag gekocht. Die is ook echt heel erg leuk!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb dat een tijdje gedaan, de kleine spulletjes heel goed bijhouden. We hebben hier veel Playmobil, Lego, Duplo, spelletjes, my little ponies, knutselspul, etc. etc.

    Vandaag nog, ze pakt het spel uit met mijn handen, loopt ermee naar de tafel, laat de dobbelsteen uit haar handen vallen en verwacht dan dat ik die weer tevoorschijn tover.

    Vandaag wist ik hem zowaar onder de bank vandaan te vissen.

    Maar, afgezien van de echt essentiële onderdelen, laat ik het tegenwoordig op zijn beloop. We ruimen na het spelen de spullen op en vervolgens controleer ik niet meer of de boel compleet is.

    Barbie schoenen zijn tenslotte niet voor niets ook los te koop. Maar hier is het meestal een bepaalde kleur stift die nergens meer te vinden is. Om de zoveel tijd komen er dus nieuwe.
     
    Baileyy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier nog geen lego maar daar gaan we het straks ook mee krijgen inderdaad. De duplo zit samen in een grote kist en alle sets zijn door elkaar dus daar let ik niet meer op of het compleet is, dat is echt niet te doen. Knutsel spullen heb ik in allemaal verschillende bakken. Bak voor stickers, bak voor verf, bak voor potloden, bak voor stiften, bak voor kleurboeken, bak voor knip en plakspullen. Dat houd ze zelf goed en netjes gescheiden als ze opruimt. Maar het is ook een echt knutselkind dus dat alles komt zeker 5x per week wel de kast uit. Misschien kan ik dat kleine barbie spul ook wel al aan haar toevertrouwen. Zal het eens gaan proberen.
    En nooit geweten dat barbie schoenen los te koop zijn, bedankt voor de tip!!
     
    Berte vindt dit leuk.
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    #30 Baileyy, 13 sep 2020
    Laatst bewerkt: 13 sep 2020
    Ik weet eigenlijk niet tot welke leeftijd ze met Barbie spelen ongeveer?
    Vorig jaar de Baby Annabel pop gekocht met toebehoren en dacht ook dat dat nog wel even door zou gaan. Ze was er altijd zo druk mee. En nu dus opeens niet meer.. haha.
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    25 barbie paardjes?? Welke zijn dat dan? Die zie ik allemaal niet. Wel die unicorn van 40€
    En ik zie ook maar 1 scooter en 1 auto.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Die camper met dat zwembad en glijbaan is dat dan?
    Ze heeft in de zomer ook een Steffi familie gekocht, die vind ze wel leuk. We hebben hem nog te kort om wat over de kwaliteit te zeggen hoor. Ik zag wel een Steffi auto die 20€ goedkoper is dan de Barbie auto....
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Leuk trouwens zo'n poppenhuis!!
     
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Dat klinkt leuk! Nog niet gezien, ik ga even Googlen!!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Wij hebben ook een enorm knutselkind. We hebben veel gesorteerd maar tijdens het spelen wordt alles tegelijk gebruikt. Lego ligt niet meer als set maar door elkaar. Lego friends van mijn dochter en de andere Lego van mijn zoon. Alles door elkaar helaas.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hadden ze schoenen dan? :roflmao:

    Mijn dochter heeft bij oma mijn oude barbies gevonden en vind t maar bijzonder, begint boeiend te worden. Die zijn ehm 30 jaar oud, afgezien wat melktand afdrukken en her en der wat slachtoffers van de kleuter kapsalon, nog steeds goed. Niet uitgedroogd/gescheurd etc. Kleertjes zijn zelfs nog goed, op een enkel setje na geen schoen meer te vinden.

    Ik wilde destijds zooooooo graag het barbie paard (die prachtige witte, geloof dat je met t borsteltje de manen nog zelfs rose kon krijgen...heaven!) mja paard kwam er natuurlijk nooit. Kreeg wel een ander plastic paard met soort opgeplakt vachtje, de tand destijds soort van overleefd.

    Ik ga nog een poppenhuis bouwen, mijn vader heeft dat destijds voor mij gedaan en ik heb alle deurtjes, schakelaartjes, lampjes etc. nog. Nu hij er niet meer is, ga ik hem bouwen voor mn dochter. Zo te horen maar op barbie maat.

    Momenteel is ze helemaal in love met little people (vintage versie, jaren 70) en de vouwwagen en auto met boot zijn daar wel een echte hit van. Dus allicht is dat van barbie ook wel.

    Misschien een speelgoedboek laten slingeren en kijken waar ze op reageert?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik weet van mezelf dat ik zeker tot een jaar of 10 echt veel met mijn barbies heb gespeelt. En mijn nichtjes tot een jaar of 8/9.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Elk jaar komen er wel nieuwe modellen uit en zijn de oude niet meer te koop. Mijn moeder heeft thuis ook al mijn barbie spullen van vroeger nog voor als dochter daar thuis speelt. Daar zitten ook meerdere paarden, auto's en scooters tussen. Alleen mijn barbie huis heeft ze niet bewaard
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Klopt de camper heeft bij het zwembad een glijbaan. De naam van de camper is dacht ik de droomcamper. Mijn dochter noemt hem de barbies glamper :roflmao:
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind het zelf ook echt heel leuk dat inrichten ervan. Weet niet of je Instagram hebt?
    Ik bestel de accesoires/aankleding van het huis veel hier.
    https://instagram.com/minihuisjemila?igshid=1r9aixbzenhni
    En de meubels veel via deze website
    https://www.hethoutenpoppenhuis.nl/merken/project-dollhouse/project-dollhouse-barbie-meubels/

    Vooral bij de accessoires winkel blijf ik leuke dingen vinden. Zoals een speelgoedmandje in barbieformaat met dochter haar naam erop enzo.
     

Deel Deze Pagina