Iemand tips? Mn dochter is al een tijdje plaszindelijk, maar poepen op het potje blijf eng en ze geeft zelf aan dat ze dit nog niet wil. Hoe laten we deze angst verdwijnen? We hebben haar al beloofd dat ze bij een poepje op de pot 3 stickertjes mag plakken (normaal maar één voor een plasje), maar dat is kennelijk niet voldoende motivatie om de angst te overwinnen. Moeten we haar nu om gaan kopen met iets groters? Ergens druist dat een beetje tegen mn gevoel in, maar aan de andere kant zou het wel fijn zijn als ze gewoon zou gaan poepen. Hoe hebben andere moeders dit aangepakt? Dochter is nu 2,8.
Ik ga dit in de gaten houden. As we speak zit dochter nu op het potje te mokken omdat ze moet poepen maar eigenlijk niet wil.
Mss een iets andere situatie, maar zoon poepte thuis ook niet. Op het kdv wel. Maar parttimedagen en vooral weekend was hier dus drama omdat hij echt niet poepte. Luier om wilde hij ook niet meer. Bij toeval waren we een keertje in het weekend in Ballorig en daar poepte hij opeens ook. Nu is mijn zoontje verbaal best sterk, en hij had al aangegeven dat de randjes hem pijn deden (van het potje, de wc én de brilverkleiner...). Maar op zo'n kinderwc op het kdv en bij Ballorig lukte het dus wel. Toen we hem een keer op een vrijdag ophaalden bij het kdv, en te horen kregen dat hij niet had gepoept, was ik er klaar mee. Vanaf woensdag had hij toen niet meer gepoept en we gingen dus een weekend tegemoet met veel buikpijn. 'S Avonds op mp zo'n kinderwctje van Cars opgespoord (met een zachte zitting), volgende ochtend vroeg gehaald, en binnen een kwartier nadat dat ding in huis stond had meneer heel veel gepoept Een paar weken later ging hij vanzelf ook op de wc poepen. Maar nog steeds gebruikt hij dat ding als het wat moeilijker gaat. Lang verhaal, maar ik zou dus zo'n kinderwctje aanschaffen!
Als aanvulling op hierboven: Je hebt ook wc bril verkleiner die wat zachter is. Volgens mij bij de xenos te koop!