We willen graag ergens haar alleen zit ik met zwangerschap waardoor dus vliegen kan ik tot juni max en autorijden lang zal erg lastig zijn met buik We denken rond eind mei gaan dan voor week met vliegtuig naar Barcelona of Venetië en omgeving. We hebben vorige jaar moskou week gedaan met kind 1.5 en buggy was super te doen maar is mijn geboorte stad waardoor ik dus echt weet wat te doen en waar(veel speeltuinen,cafes met speelruimte,lekker eten, veel voorstellingen etc). In barcelona/venetie willen we leuke hotel of apartament met tuin of terras in elk geval stukje buiten. Misschien b&b? Misschien iets met zwembad We willen en stad en auto huren om omgeving bezoeken en naar strand gaan. Ben totaal niet bekent met italy of spanje
In barcelona is dit heel goed te doen. Kijk eens op de website airbnb.com dan kun je zoeken naar een geschikte accomodatie. In de omgeving van Barcelona heb je veel wat kleinere plaatsjes, maar in Barcelona zelf zou je ook kunnen kijken in de wijk Gracia. Dat is haast een dorp op zich, met veel restaurantjes maar ook veel speeltuintjes en gezellige pleinen. Bovendien pak je zo de taxi en ben je in5 minuten in het centrum, in 10 minuten bij het strand.
Op lido di jesolo heb je heel veel campings aan het strand. Denk dat er vast wel 1 tussen zit die leuk is voor kinderen. Je kunt vanaf de punt zo met de boot naar venetië toe. Auto kun je daar parkeren. En met zon dagkaart mag je alle watertaxi's nemen ideaal. Wij zijn ook een dag naar Verona geweest geloof dat dat anderhalf uur rijden was maar dat weet ik niet zeker. En Udine geen idee hoe ver dat is.
Venetië zelf is niet fijn als je een kindje in de buggy hebt... Je moet constant trapjes op en af en smalle gangetjes door. Nee daar zou ik niet meer naartoe gaan zolang er een kind nog nog in de buggy zit
Nee ze is zonder buggy in principe. Step of loopfiets of lopend. We zijn al va 1.5 buggy vrij) We twijfelen nog: -Venetië 3 dagen+kust(liguano). Hier wat appartementen gezien die leuk waren, bootje en wat platteland, zee -barcelona. Hier kon ik niet echt leuke appartement nog vinden en twijfel wat is meer te doen dan barcelona dagje en strand... Ik zoek echt appartementen geen camping of zo. Iets van 80 euro p nacht of zo.
Heb je al op booking.com gekeken? Wij zijn ook onze vakantie aan het plannen en zoeken appartementen, voor steeds een paar dagen in een andere plaats, via booking is het ideaal. Je kan de prijs instellen en de beoordelingen bekijken, bijv op kind vriendelijkheid. Ik heb qua eisen speeltuin en zwembad. Wij boeken met gratis annuleren, kost iets meer maar je kunt het nog wijzigen.
Wat ben je van plan om te gaan doen? Een dagje Venetië is prima te doen met een 2 jarige, maar meerdere dagen is weing aan. Hotel boeken op bv lido of chioggia en met de boot reizen is leuk. Barcelona reist gewoon makkelijker met een kind en heeft ook strand. Ik ben in beide geweest en denk dat ik voor Barcelona zou gaan en Venetie een paar jaar later zoh doen.
Ik zou dan een appartement boeken in een Plaatsje net buiten Barcelona direct aan het strand. Zoek eens op Castelldefels , heeft strand,boulevard, restaurants etc. Ligt dichtbij de luchthaven en op ongeveer 20 minuten treinen van Barcelona Centrum.
Ik zou niet naar Venetië gaan met een peuter. Het is een prachtige stad, begrijp me niet verkeerd! Maar met een peuter zou ik lekker ergens naar toe gaan waar zo'n kleintje buiten kan spelen. Of naar het strand ofzo.
Ja we twijfelen gewoon. Ligt ook aan zwangerschap dus we zouden in mei gaan met vliegtuig, omdat auto rijden 6 uur 2x minimaal lastig met buik? Qua weer in mei (eind) gok ik meer op barcelona ook qua indd gemak. Maar dan vind ik appartement/huis ook leuk maar dan nijg ik dan naar met auto gaan en hondje meenemen. Soms denk ik zo gedoe en dat all in ergens warme land 1-2-3 klaar maar dan is prijs te hoog omdat dochter zal al 2 zijn... Van andere kant wil ik ook wat zien omdat later met twee kids kom je niet zo snel stads vakantie doen... Pff al hersens gebroken eraan
Heb je voor Barcelona nou al gekeken via airbnb? Venetie is echt niet aan te raden. Hysterisch druk en trappetje op trappetje af. Barcelona is een prachtige stad, heeft het strand, een heel leuk centrum, de bergen, parc guell, nog een heel groot stadspark, een dierentuin, leuke musea, en in de omgeving van Barcelona heb je mooie pitoreske kustplaatsjes. Ten slotte is het er eind mei al heerlijk warm. Ik zou het wel weten.
Novaa Ja ik heb gekeken heb leuke gezien. Moet even keuze maken en kijken tickets en wat dat qua totale kosten oplevert... Wil ook iets kijken inderdaad maar wil voor dochter ook leuke dingen en speeltuin en zwemmen etc.