BARF kenners gezocht (hond)

Discussie in 'De lounge' gestart door Kolibrie, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Wij willen onze hond (jack russel) gaan overzetten naar het voeren van vers vlees (BARF kompleet vers vlees). We hebben bij de diervoerders van die rollen BARF gehaald. Ze heeft altijd brokken gehad. Ik lees op internet verschillende dingen over hoe je je hond moet overzetten en dan gaat het met name om de echte verse botten. Dit zijn nog een "kant en klare" BARF rollen die ik heb. Ik neem aan dat dit ik niet in 1x kan overzetten, maar hoe kan ik het beste beginnen?

1x per dag vlees of mengen? Van het laatste kan ik wel raden wat er gebeurd, want dan "vist" ze alleen het lekkere vlees eruit natuurlijk ;) Wie heeft tips?

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat jij hebt is geen barf maar KVV, en wij hebben toentertijd alle dieren in 1 keer overgezet, en ja dat gaf diaree, maar maakte wel gelijk de darmen in 1 keer goed schoon

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    En je huis:p flauw.. Grapje!

Hoe reageerde je hond op ander voedsel? Als hij heftig reageerd zou ik of gaan mengen of het in kleine beetjes geven.

Succes

4. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Je hebt idd KVV als je rollen gemalen vlees geeft. Barf is toch wel heel andere koek en ik raad je aan om eerst te beginnen met KVV en je dan heel goed in te lezen voordat je zelf gaat samenstellen (Barf)

Verder zou ik ze ook cold turkey overzetten. Mengen is niet aan te raden omdat je dan 2 complete voeders door elkaar geeft. Eerste dagen zal het even wat rommel geven, maar is in mijn ogen beter dan mengen.

Dit is een forum waar je heel veel info kunt vinden over het voeren van KVV en Barfen. over Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden

Succes!

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh heet dat KVV? Geen idee. Op de rol staat BARFmenu, vandaar ;)

Maar zou ze ook op die rollen kunnen leven? Ik vind botten geven persoonlijk best eng :) Ze vergeet nog weleens te kauwen zeg maar ;)

@anica: op ander voedsel reageert ze op zich goed (hangt van het merk brok af) Verder nooit diarree of andere problemen tot nu toe.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Barf is tegenwoordig ook in rollen verkrijgbaar dus als dat erop staat zal het kloppen. KVV is gemalen en in de barf rollen zit ook echt bot.
    KVV kun je over het algemeen zo overzetten. Barf is heel anders, let op, hoer zitten ook echt botjes in he!!

Om verder te gaan op het samenstellen wat iemand net zei, dat is bij deze rollen niet nodig. De rollen zijn zorgvuldig samengesteld met de hoeveelheden van alles om er een uitgebalanceerd dieet van te maken. Jij kijkt hoe zwaar je hond is en ziet dan op de rol hoeveel gram hij per dag nodig is. Samenstellen zou ik niet mee beginnen, dit vergt veel van jou als baasje en vooral veel aandacht en zorgvuldigheid, want dat moet je goed doen. Deze rollen zijn een prima oplossing.

Waarom kies je voor barf?

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier hebben we ze 'smorgens brok gegeven en 'savonds de BARF (zelf het vlees moeten snijden en kadavers moeten verdelen getssss)
    Het enigste waar wij op gelet hebben is dat ze geen brokken en BARF tegelijk kregen want de brokken kunnen uitzetten in de maag met alle gevolgen van dien.
    Dus of een dagdeel brok en een ander dagdeel de BARF of cold turkey meteen BARF.
    En onze Lara krijgt nu voornamelijk KVV (Kant en klaar Vers Vlees) want dat snijden van die BARF (Bone And Raw Flesh) hing me de p********p uit. Kregen het bevroren aangeleverd en moesten het dus zelf in porties verdelen.
    Nu Smuldier met af en toe nog een konijn of kip tussendoor.
    Scheelt best veel werk :)

Wij doen het trouwens omdat Lara geen brokken kan verwerken in haar dikke darm. En het maakt niet uit welk merk brokken we geven, ze zit zo aan de diaree ervan.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    kvv is inderdaad makkelijke en kan, mits goed gevarieerd en compleet, een heel hondenleven gegeven worden :)

Barf vinden veel mensen toch prettiger omdat je dan zelf exact weet en bepaalt wat de hond binnenkrijgt, bij kvv is het gemalen en kun je niet achterhalen of het inderdaad is wat er op het pakje staat.

Ik zou hem gewoon lekker cold turkey overzetten en niet gaan mengen, dat is niet gezond. Brokken vragen een heel andere vertering dan verse voeding, en dat gaat niet lekker samen.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    KVV kan je zo gaan geven, desnoods paar keer per dag een beetje ipv in 1x veel. Maar niet mengen met brokken, tenzij het een geperste brok is.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Misschien krijgt hij trouwens idd wel diarree maar je zult waarschijnlijk al gauw merken dat hij veel minder ontlasting gaat krijgen.
    Vond dat echt een verademing, van 5 a 6x per dag een poepend hondje naar 1 a 2x.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat laatste klopt als er bus, wel is het zo dat de ene brok samen gegeven kan worden met barf en de ander niet.. Geperste en geëxpandeerde brokken kun je samen geven met vers vlees, Geëxtrudeerde brokken dan weer niet omdat deze anders verwerkt worden..

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben jaren geleden ook van brok over gegaan op KVV.
    Ik heb toen gelezen om in het begin nog wat kokend water er op te gooien en dan steeds minder. Dus dat hij wel al vlees kreeg maar niet volledig rauw. En geloof dat ik na 2 dagen gewoon rauwe KVV gaf.

Ik geef trouwens smuldier pakjes, die kan je gewoon bij de supermarkt kopen, is ideaal.

Mijn hond krijgt het omdat hij enorm veel kale plekken op zijn huid had en veel schilfers. Dus hij kon echt niet tegen brokken, en hij kreeg wel echt goede brokken.
    Nu snoept hij stiekem wel eens van de kattenbrokken en dat zie ik meteen aan zijn huidje.
    Ook als we bij schoonfamilie zijn, die hond krijgt van dat natvlees uit blik, en hij eet er van dan zie ik dat meteen. En pas had hij echt veel gegeten ervan (ik was er zelf niet bij en ik let er altijd op), en hij was me toch ziek daarna. Hele dag braken en diarree.

Dus ik zou in principe gewoon volledig op KVV/BARF over gaan.
    Waar koop je die BARF rollen trouwens?

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle adviezen dames! Ze heeft afgelopen week al 1x zo'n BARFmenu portie gehad (niet gemengd met brokken) en dat viel goed.

De reden dat wij overstappen is omdat ze brokken amper eet. Daarnaast als ik de ingrediënten lees op een zak hondenbrokken, bevat het meer granen en andere toevoegingen dan vlees. Lijkt me niet gezond. Ik heb hier op het forum en andere forums goede ervaringen gelezen over vers vlees voeding, vandaar dat we dit toch ook willen gaan proberen ;)

@charise: wij hebben een diervoeders in onze stad, dus daar haal ik ze

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kunt je aanmelden op barf.plaats, de link op de vorige pagina's. Ik ken een aantal dames daar en zij weten zeker waar ze het over hebben;) succes!!

Deel Deze Pagina