Dit is een lang en ingewikkeld verhaal, stop maar met lezen nu als je geen zin hebt in ingewikkelde familieperikelen. Het is afgelopen zomer begonnen. Mijn moeder en zus (wonen nog samen) kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar wonen. Mijn zus ging daarover weleens praten/klagen bij onze tante. Had ze beter niet kunnen doen in mijn ogen. Het is namelijk zo dat zij en haar man, mede als mijn oma (zijn allemaal familie van mijn vader) mijn moeder niet mogen en nooit hebben geaccepteerd in de familie. Zij gingen heerlijk tegen mijn zus terug lullen over mama. Het was zo ver dat mijn zus zelfs een hekel aan onze mama kreeg. Ongelooflijk vond ik dat! Heb vaak met haar gepraat maar dat mocht niet baten. Op een avond was mijn zus even naar een vriend en mijn moeder dacht om 23:30, ze is wel laat thuis. Die avond moest de kliko op straat en mijn moeder zag toen de auto van mijn zus gewoon thuis staan. Bleek ze voor bij onze tante te zitten. (huis staat achter dat van mijn tante, wat het al niet makkelijker maakt.. zo samen op 1 adres wonen, mensen die elkaar niet mogen) Dus ging ze mijn zus maar halen... mijn tante begint daar vervolgens om te flippen en duwde mijn moeder keihard tegen de muur aan... ma heeft bloedverdunners en had de blauwe plekken op haar armen staan, zo hard heeft mijn tante geknepen toen. Dus mijn moeder geeft haar een mep in haar gezicht terug. Mijn zus staat ondertussen te janken... En schreeuw dat ze niet meer naar huis gaat. Ma is naar huis gegaan en belt mij op... om 23:45.. je kunt gerust komen heb gevochten met tante! Ik dacht WTF Mijn man is toen die kant op gegaan om wat te sussen. Mijn tante heeft hem buitengeschopt omdat hij in haar ogen 'partij' koos voor mijn ma. Toen begonnen mijn zus en ik steeds anonieme smsjes te krijgen over mama. Ook belde mijn tante me meerdere malen per dag op met bedreigen dat ze ma wat aan zouden gaan doen. Dat ze zo slecht is en blablabla! Nou ik ken mijn moeder al langer.... ze zou ons nooit wat aandoen. Mijn zus dacht dat en heb haar toen een verschrikkelijke uitbrander gegeven (aan de tel, maar die stond op speaker) en mijn tante heeft dat gehoord. Toen kreeg ik ook weer op mijn flikker van haar. Ondertussen weten we wie die smsjes gestuurd heeft.. juist!, een vriendin van mijn tante.. Ow ow ow wat kinderachtig he?! Kots! Ook hebben ze tegen een vriendin van mij geluld, ze kwamen haar tegen bij een tuincentrum. Ze hebben het recht niet om tegen een vriendin van mij over mijn moeder te lullen en dan zeggen ze er nog bij.. niet tegen 'Siren' vertellen Ja dacht ze, mooi wel dus.. ik ken 'Siren' al 23 jaar! Maar nu is het zo dat ik mijn neef wel mis, zie hem als een broertje omdat we samen zijn opgegroeid. Nu wil ik eigenlijk wel contact met hem opnemen want hij heeft onze Lizzy nooit gezien. Heb gehoord dat hij van mijn tante en oma niet mag komen! Zal ik dit doen?, ik ben bang dat dan alles weer opnieuw begint. Owww moet er wel bij vertellen dat toen ik lastig gevallen werd met die telefoontjes met bedreigingen en ano smsjes dat ik toen 36weken zwanger was! Ik liep constant met harde buiken van de stress. Ze moeten een hoogzwangere toch niet op deze manier lastig vallen??? Weet niet of het ermee te maken heeft maar ben toen met 37weken bevallen.
Trouwens, het slechtste vind ik nog wel dat je iemands kinderen tegen hun eigen moeder op wil zetten!
ik geef je groot gelijk! ik lig er nachten wakker van eigenlijk en heb in stilte heel wat traantjes gevloeid. Ik kan er niks aan doen, tis allemaal buiten me om gegaan. En weet niet wat ik eraan kan doen. Heb gisteravond met mijn man erover gehad maar we weten het niet meer. Ik heb 2 vriendinnen op de hoogte gebracht want hun weten ondertussen ook wel hoe mijn oom/tante zijn... Mijn neef kan er niks aan doen, die hoorde alles achteraf pas en die schrok ook. Ik mis hem gewoon heel erg! Wil graag weer contact.
heb je zijn nummer?? of weet je waar hij woont, neem aan dat hij ook volwassen is?? dan is hij toch vrij om te kiezen met wie hij om wil gaan, geef hem de keuze, als hij voor zijn moeder en oma kiest, omdat hij geen trammelant wil, weet je waar je aan toe bent.. ik zeg gewoon proberen, je tante en oma hebben niks te maken met wie jij en je neef omgaan. en idd wat een aso's zeg, elkaar zo afzeiken, zijn ze soms teruggevallen in de pubertijd.... dikke knuffel
Dank je fidel voor je reactie! Doet me goed! Ja tuurlijk heb ik zijn nr, hij woont nog thuis en dat is nou net het probleem. Ik kwam hem tegen in het dorp pas en hij zei dat hij lizzy graag een x wil zien. Ik zeg tuurlijk, je bent altijd welkom. Maar tot op heden nog niks gehoord. Heb gister mijn ma opgebeld. Ze zegt je moet het zelf weten maar je weet wat de eventuele consequenties kunnen zijn.
Jeetje wat een k*t streek! En dat moet dan de zus van jou moeder zijn?!! Ik kan er niet over uit dat mensen dit bij hun eigen familie doen Ik zou je neef gewoon bellen. En het vragen komt hij dan komt hij en wilt hij niet dan niet en weet je waar je aan toe bent toch?
Nou dan vind ik het nog net zo erg. Dat ze je moeder niet mogen oke. Maar dan zo doen?! Bah walgelijk
Gisteravond kreeg ik weer een golf van emotie over me heen en dan droom ik er 's nachts zelfs van.... En dan komt alles weer terug. Vandaar dat ik het gepost heb... heb het er met 2 vriendinnen over gehad en mijn moeder kan ik ook altijd opbellen maar ik had even een andere frisse kijk nodig van anderen mensen
Nou lager dan dit kan nie! Ik zou zeggen, doe wat je zelf wil, niemand heeft daar iets over te zeggen. En probeer contact te krijgen met je neefje.. Heel veel succes meid, wat een ellende!
Gisteravond had ik men tel al in de aanslag om hem te whatsappen maar iets houdt me tegen. Ik heb geen zin in gezeik van mijn tante... het is nu net stil. Is gekomen nadat mijn moeder de politie heeft gebeld (moest ze van mij!!) ik laat mijn moeder niet bedreigen. Daar zijn ze van geschrokken denk ik.
Ik zou contact opnemen met je neef als je dat heel graag wilt. Je zei ook dat hij helemaal geschrokken is toen dat allemaal gebeurde dus kan je hem altijd vragen om het er niet met zijn moeder over te hebben. Als hij redelijk is dan zal hij ook wel inzien dat dat het beste is. Uiteindelijk wel jammer dat het zo achter de rug moet omdat zijn moeder en vader onredelijke mensen zijn maar die zullen niet snel veranderen. Ik weet niet of jullie ver uit elkaar wonen maar als jullie rond dezelfde stad wonen zou je altijd ergens kunnen afspreken in stad en dan samen een koffie gaan drinken en bijkletsen. Als iemand jullie ziet kan je nog altijd zeggen dat jullie elkaar toevallig tegenkwamen. Succes met wat je beslist meid.
Ik snap dat het raar overkomt als ik dit hier schrijf. En dat je zoiets niet op een forum moet zetten. Maar ik kom er niet meer aan uit, misschien moet ik alles toch maar gewoon loslaten en denken. Als hij niet zelf komt weet ik genoeg. ???? Mijn man en vriendinnen durven er niet al te veel over te zeggen omdat ze alle pesonen in kwestie kennen. Maarja, ik wilde het er toch met iemand over hebben. Ik voel me echt een trutje nu.
Pff wat een gedoe :S Zou ook knettergek worden als mijn familie elkaar zo zou behandelen... Snap dat je twijfelt of je je neef moet whatsappen maar wat weegt zwaarder.. Dat je tante weer gaat zeiken of dat je hem weer kan zien.. Plus denk ik dat je tante nu lekker dr zin heeft want jij zoekt geen contact, krijgt ze weer wat ze wil.. Gewoon lekker contact opnemen met je neef, laat haar dat niet verzieken.. En de reden dat hij geen contact met jou opneemt kan dezelfde zijn, of dat hij gewoon niet durft.. Je hebt het dan iig geprobeerd! Succes meis!
Het is wel zo dat mijn zus gelukkig weer bij zinnen is. En wij gewoon met zijn 5en zijn, ik bedoel incl. mijn man en Lizzy. Dat gaat gelukkig goed en daar ben ik al harstikke blij mee! Dat is het belangrijkste. Misschien moet ik het maar zo laten denk ik dan weer...
Ik zou het zo laten. Je neef heeft aangegeven geschrokken te zijn en jij hebt gezegd dat hij welkom is. Aangezien het nu rustig is, zou ik hem niet bellen of whatsappaen of wat. Je weet niet in hoeverre hij partij gekozen heeft, of in hoeverre je tante alles controleerd. Ik neem niet aan dat jij en je man weer op zo'n sms actie met bedreigingen zitten te wachten wat wel een consequentie zou kunnen zijn.
Ik zou het zo laten. Denk dat als je contact met je neef zoekt, je misschien wel slapende honden wakker maakt. Veel sterkte!