Hulp nodig! Russisch recht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Duchess, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dames ik heb hulp nodig, en dacht, probeer het even hier! Wie weet...

Is er iemand aanwezig die verstand heeft van het Russisch recht?

Zwager is Turks, zit op dit moment in het leger dus kan zelf niets vanuit daar, heeft een kind en ex-vrouw in Rusland (net gescheiden) en nu wil zij het kind bij hem weghouden. Hij wil er voor vechten, maar krijgt enkel van haar te horen dat het niet uit maakt wat hij doet, omdat Rusland niet kijkt naar beslissingen van de Turkse rechtbank.
    Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen? Zit echt met mijn handen in het haar, wil hem zo graag helpen...

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik vermoed kans loos.

Verdere tips ook niet. Sorry sterkte voor die vriend.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    En waarom vermoed je dat? Ervaring mee, of roep je maar wat?

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Een gevoel.

heb er geen ervaring mee maar zo als jij het al opschrijft denk ik kansloos.

En een super ingewikkeld verhaal. De voogdij bezoek recht via twee landen beiden hun eigen recht geen lid van europa nog en ect ect ect sorry

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, het is idd een hele moeilijke kwestie, maar moet toch kunnen.... Pff ik heb ook geen idee waar ik terrecht zou kunnen.
    Zou de russische ambassade me meer informatie kunnen geven?
    Het arme kind mist zijn vader enorm, maar zij heeft gezegd dat papa dood is.... kan wel janken!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat triest zeg. Hoe lang moet je zwager nog en spreekt hij wel Russisch? Staat het kind wel gewoon op zijn naam zeg maar (gezag, erkenning)?

Is er niet een mogelijkheid dat hij aangeeft in Turkije dat zijn kind ontvoerd is door de moeder?

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Wat voor nationaliteit heeft het kindje? Indien russisch denk ik idd dat je het beste informatie kunt opvragen bij de russiche ambasada. Meestal hebben ze bij de ambasade ook juridische medewerkers, neem aan dat die er wel wat van weten..

8. Locusta

Locusta Niet meer actief

Wil je echt betrouwbare informatie, dan zul je (denk ik) contact op moeten nemen met de ambassades van de betreffende landen.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ah, ik dacht ook al aan de ambassade. Je zou ook eens bij het juridisch loket kunnen informeren. Niet dat zij per se antwoord hebben, maar misschien wel tips waar je meer info kan krijgen. Succes!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt meiden, ga denk ik inderdaad contact opnemen met de ambassade. Dacht alleen, je weet maar nooit wie of wat hier op zwangerschapspagina rondloopt. ;)

Jongetje heeft Russische nationaliteit, hij spreekt inderdaad wel goed Russisch. Hij moet nog een half jaar maar zijn exvrouw is op dit moment zo op het kind in aan het praten, dat hij bang is dat als we een half jaar/jaar verder zijn het kind zelf niet meer wil....

Hij wil zijn kind niet zozeer weghalen bij de moeder, omdat hij beseft dat een moeder belangrijk is voor een kind. Maar hij zou het wel fijn vinden als hij zijn zoon kan opzoeken of naar Turkije kan halen voor vakantie zo nu en dan....

Hij is officieel de vader van het kind. Alleen is de moeder nu opnieuw getrouwd met een russische man en proberen zij samen op alle mogelijke manieren mijn zwager af te laten zien van het vaderschap, zodat hun zoontje mama's nieuwe achternaam kan dragen ipv een andere achternaam.... Gaat ze uiteraard niet lukken!

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In Rusland krijgen de moeders bijna altijd de voogdij over de kinderen en het gerechtshof zet dingen als bezoekrecht van de vader in een schema. Nu de vader in het buitenland zit en het kind in Rusland en de Russische nationaliteit heeft, kun je ervan uitgaan dat het kind, zonder toestemming van het gerechtshof, niet naar het buitenland kan reizen. Vrees voor de vader dat hij zijn kind niet veel kan zien. Russen maken alles sowieso heel moeilijk...
    Je kunt het beste contact opnemen met de ambassade idd.

Deel Deze Pagina