is dit waar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KanjerB, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ik ergens in het forum Als je niet zo snel zwanger raakt, is het ook een goed idee om een kussen onder je billen te leggen tijdens de seks en nog nog een kwartiertje tot een halfuurte zo te blijven liggen na de seks (langer hoeft niet). gelezen is dit waar? en ik heb ook gehoord dat dit zal helpen als je een overgewicht hebt dat je dan meer kans hebt om zwanger te raken als je een kussen ofsow onder je hebt klopt dit?

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor meid, ga je niet vastpinnen aan van die "achterlijke"dingen....

men denkt dat als je een kussen onder je billen doet de spermacellen niet terug zullen vloeien, maar men vergeet dat de "goede" cellen dan al lang en breed onderweg zijn en dat je niet alleen maar spermacellen hebt maar ook veel vloeistof, en het meeste wat terug vloeit, ook soms zelfs de dag erna is vloeistof...

als je met dat soort dingen gaat beginnen gaat de lol van het vrijen (klussen) er gauw van af en zal ook je vriend straks het idee krijgen dat het niet meer met liefde te maken heeft maar met "moeten"omdat je zwanger wilt worden...

zo heel lang ben je nog niet bezig lees ik dus doe rustig aan als je een jaar verder bent zou ik eens een bezoekje wagen aan de ha voor een verwijsbriefje naar de gyn..

liefs smoekie

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik doe altijd de handstand.

Nee hoor grapje zo lenig ben ik niet hahaha

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

ok dankje wel we zitten nu in eind april en begin mei is het al een jaar dus ik ga morgen naar de huisarts vragen voor een verwijsbriefje (alleen ik durf niet naar de gyn :( ben bang dat ik iets slecht ga horen en ben bang voor de testen wat doen ze allemaal omdat ik toevallig bij de dokter was op 10 jarig leeftijd toen ik te horen kreeg dat beiden mijn ouders kanker hadden durf ik niet echt naar het ziekenhuis)

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid maak je niet druk in 1e instantie zal de gyn je van alles en nog wat vragen, vaak zegt de gyn dat je het nog maar een maandje of 3 "gewoon" moet proberen is het dan nog niet gelukt zal ie waarschijnlijk een inwendige echo maken om te zien hoe het er van binnen uit ziet, of hij geeft je idd duphaston mee om je menstruatie te regelen als ie zo onregelmatig blijft...tzt zal je vriend zijn zaad in moeten leveren om te zien of dat wel allemaal goed is, er zijn nog zoveel dingen die een gyn eerst gaat doen voor je echt in de mm beland...

wat betreft dat je bang bent dat je daar iets te horen krijgt wat je niet wilt horen (kanker) als al zou blijken dat je het wel hebt, heb je dan niet liever dat het nu geconstateerd wordt met het feit dat er wat aan te doen is, of liever over 15 jaar als je 2 kinderen hebt, en er niks meer aan te doen is?

dat je ouders k hebben gehad zegt niks over jouw, als je ha jouw een risicogeval zou hebben gevonden zou deze jou allang al op bepaalde dingen hebben laten testen, dus maak je niet druk om dingen die er niet zijn zo kun je je hele leven vergallen meid,..

liefs smoekie

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    je hebt eigenlijk wel gelijk bedankt dit lezen heeft mij wel weer wat meer moed hoop en geluk gegeven dankje wel

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi ik snap best dat je niet naar de gyn durft ik ben ook gegaan en ben ook gerust gesteld ik dachde ook dat er vele dingen mis met mij waren terwijl dit niet zo is.
    ik denk dat als jij gaat je ook zekerheid krijgt en je veel zekerder en gelukkiger gaat voelen als je hoort dat alles goed is .
    ik wil je veel sterkte en geluk toewensen.

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hartelijk dank Corina alleen jammer genoeg ben ik ook te zwaar ik wil een maagbandtje laten plaatsen maar wil eerst een kind ik vindt dat alles zo lang duurt dus ik denk eigenlijk dat de gyn alleen gaat zeggen van het is je overgewicht maar ik dieeten sporten enz van alles gebeurd maar het lukt me gewoon niet ben sinds kinds af aan aan de zwaardere kant

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ow dat ken ik hoor ik loop ook bij de gyn en bij een dietiste maar de dietiste nou sorry de dingen die ik mag eten enzo val ik echt neit van af en elke dag 30 tot 60 minuten bewegen helpt bij mij niets .

mocht je willen praten mag je me altijd pb sturen altijd wel fijn om met lotgenootjes te praten die ook te zwaar zijn en zwanger willen worden waarbij het n iet lukt ook ik ben gestopt met de pil in december 2005.

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    dankje bengeltje erg bedankt:)

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    graag gedaan
    het is fijn om andere te kunnen helpen dus geen probleem

12. 6margaretha9

23 nov 2006
    63
    0
    0
    Langezwaag
    de huisarts raade me het wel aan om te doen of om ongeveer 15 minuten na het vrijen met opgertokken benen te blijven liggen en ook raade ze ovulatietests aan te gebruiken.groetjes margaretha.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hé, je citeerde hierboven mij, maar ik heb het echt niet zelf bedacht.
    Hieronder een citaat uit het boek: 'Zwanger worden' door de verloskundige Mariël Croon:

"Zo bezien zou je denken dat het niks uitmaakt in welk standje je vrijt. Maar een groot deel van het zaad verlaat de vagina weer voortijdig langs de ingang. Dat is normaal. Toch is het nuttig om het sperma zoveel mogelijk binnenboord te houden. Hoe meer zaadcellen de baarmoeder in zwemmen, hoe beter.
    Het aloude missionarisstandje, waarbij de vrouw onder ligt en de man boven, is in dat licht het gunstigst. De zijligging is ook een vruchtbaar standje. Net als de knie-ellebooghouding, waarbij het zaad diep in de vagina wordt gelanceerd.

Let op: De meest ongunstige standjes om zwanger te worden zijn die waarbij de vrouw rechtop zit of staat. Bij zittend en staand vrijen, en wanneer de vrouw bovenop zit, werkt de zwaartekracht tegen. Dat maakt niet uit als het zaad sterk en overvloedig is. Maar bij zwak zaad vermindert het de kansen.

Aanrader:
    Blijf na het vrijen een half uurtje liggen. Leg eventueel een kussen onder billen. Dat bemoeilijkt de uitvloed van zaad uit de vagina, naar buiten. Ga na het vrijen niet naar de wc om uit te plassen. Ben je gevoelig voor een blaasontsteking, neem dan dagelijks een of twee cranberrycapsules. Dei beschermen tegen een blaasontsteking.”

Aldus Mariël Croon.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik vind het boek van Mariel Croon over het algemeen best goed, maar ze is wel een onrustzaaier hoor. Mede daarom hebben wij ook regelmatig geklust met ik onder, hij boven. Net na de operatie, toen ik dacht toch nog geen eisprong te kriijgen, hebben we gewoon gedaan wat we het lekkerst vonden, ik boven, hij onder. En toen was het raak! De goede zaadjes blijven echt wel hangen, dat heeft mijn gyn ook gezegd.
    Een kussen onder mijn billen heb ik niet gedaan, wel geprobeerd te zorgen dat alles er niet meteen uitliep...

Liefs,
    Snoopy

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @ Aquilegia hoi meid bedoelde je mij met je citeerde mij als dat zo wilde ik niet bedoelen want ik heb het ook van andere mensen gehoor en het klinkt mij eigenlijk wel verstandig dus vandaar maar toch wilde ik het zeker weten dus absoluut niet slecht bedoeld ofsow doei doei

16. Niet meer actief

mij is dus wel verteld om een half uur met een kussen onder mn kont te liggen, maar dit heeft te maken met mn baarmoeder, die is nl gekanteld en gedraaid. Maar anders hoeft het volgens mij niet hoor! Is ook niet echt een pretje iedere keer (nu dus al bijna een jaar voor ons)

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij 'stolt' het zaad als het ware een beetje na de lozing zodat er altijd nog genoeg achterblijft.
    Ik weet niet zeker of dit waar is maar ik heb het ergens gelezen!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Natuurlijk is seks met de vrouw bovenop beter dan helemaal geen seks. ;) Dus natuurlijk gewoon doen waar je je prettig bij voelt.
    Maar ik kan me voorstellen dat het voor paren die elke kans aangrijpen, wel een nuttige tip kan zijn.

@Tirtilisko, geen enkel probeem, hoor! Logische vraag toch? Ik wilde alleen maar aangeven dat ik het niet zelf verzon

19. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    ik heb het wel gedaan , zie banner :)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aquilegia, wij waren ook zo'n paar die elke kans aangreep, omdat ik sinds november 2005 maar 4 eisprongen heb gehad (met hulp van de gyn).
    Maar omdat de gyn heeft gezegd dat het standje helemaal niets uitmaakt, heb ik me er daarna geen zorgen over gemaakt. En dus zwanger geraakt met het niet aanbevolen standje (wat dus nergens op slaat...)

Liefs,
    Snoopy

Deel Deze Pagina