ik zit in dubio.. Mensen om me heen vertellen allemaal dat ik me ziek melden moet.. maar ik vind ziekmelden een heel groot punt.. Situatie: nu zon 9 weken zwanger, in week 6 niks meer binnen kunne houden, medicijnen gehad, de misselijkheid niet op, het kotsen wel.. me 1 dag ziek gemeld die week, omdat ik echt m'n bed niet meer uit kon.. nu nog steeds zoo misselijk, kan amper eten, afgevallen van 63 naar net onder de 60 kilo.. Energiepeil is 0, kom amper de trap op. werk in de huishouding, tientallen rustpauzes op een dag, en nog trek ik het amper.. Werk zon 20 uur in de week. m'n eigen huishouden(incl. 3 huisdieren) ligt al vanaf woensdag plat.. Dus het is 1 grote zooi, want donderdag ben ik jarig geweest.. het enige wat ik heb kunnen doen is de vaatwasser.. Vl doet ook wel wat, maar die heeft ook zn eigen bezigheden.. waar trek je de grens..?
wat dacht je van NU, wanneer je met zoveel rustpauzes nog niet rond kunt komen qua vermoeidheid, dan zou ik me toch echt NU ziekmelden hoor. Je moet nog wel eventjes door meid. Ik hoop dat je snel opknapt, maar je MOET nu echt even aan jezelf en aan het kleine wondertje in je buik denken!
Nou meid, ik denk dat jouw lichaam toch wel een duidelijk signaal geeft dat het eventjes genoeg is geweest. Ik zou zeker even een rustpauze inlassen! Je moet jezelf (zeker nu) echt niet tot het uiterste drijven, je hebt alle energie en voedingsstoffen nodig voor je kindje. Kun je dit niet bespreken met je huisarts/gyn?
Is reden genoeg om ziek te melden. Desnoods vraag je de huisarts om advies of de bedrijfsarts. Moet wel een heftig zijn geweest om je verjaardag te vieren dan,... Want dat lijkt me ook niet fijn als je je zo rot voelt.
NU!!!! Jij gaat nu aan jezelf denken!! Ik herken het zo goed van mijzelf begin deze zwangerschap. Ik was ZO beroerd en ZO moe,kon niks meer maar omdat ik maar door ging ben ik bijna in het ziekenhuis opgenomen ivm uitputting en uitdrogingverschijnselen. Uiteindelijk heeft mijn man 2 weken zorgverlof aan moeten vragen omdat ik echt helemaal niet meer kon. Ik heb bijna 1,5 week alleen maar in bed gelegen. Kon niet eens meer voor mijn meisjes zorgen. Dus echt,neem NU je rust,trek die grens voordat je je zelf helemaal voorbij loopt want dan ben je verder van huis. En echt,dat gun ik je niet. Neem je rust,denk even aan jezelf en de kleine in je buik.
Inderdaad nu NU! De grens is al overschreden zo kan je niet werken natuurlijk. En aan de bel trekken bij vk/gyn of huisarts voor medicatie! Heel veel sterkte!
Jouw grens is al bereikt hoor als ik het zo lees. Ik herken je verhaal en advies van Verloskundige gekregen om minder te gaan werken anders zou ik straks helemaal in de ziektewet zitten. Heb 2,5 week thuis gezeten en toen minder diensten gaan draaien en nu is het uit te houden. Je moet echt op jezelf letten! Je lichaam geeft allerlei signalen af meid..
Je verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb me tot 12 weken zwangerschap erg prettig gevoeld, daarna begon het drama, erg veel overgeven, ik kon geen vocht of voedsel meer binnen houden. Tot ik in 16 weken tijd 13 kilo was afgevallen. En uiteindelijk werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb uit deze tijd 1 ding geleerd. Denk eerder aan jezelf, om je kindje hoef je jezelf eigenlijk niet zoveel zorgen te maken, deze pakt jou reserves wel. Maar meer om jezelf. Ik zou zeggen wanneer jij het gevoel hebt dat je op je tenen loopt en jezelf eigenlijik liever ziek meld moet je dat zeker doen. Mijn ervaring is ook dat andere eerder zien dat het genoeg is dan dat je zelf wilt toegeven. Mijn tip is. Denk aan jezelf en meld je ziek. je moet nog best een tijdje!
Ik sluit me aan bij de andere: NU!! Ik ben zo stom geweest om me niet ziek te melden, en ben nu oververmoeid. Gelukkig heb ik nu vakantie, maar na de vakantie meld ik me ook ziek i.v.m te zwaar werk en nachtdiensten.
Ik heb zelf ook veel te lang doorgelopen met misselijkheid en ben met 16 weken (erg ongewoon) opgenomen geweest. As je misselijk bent droog je snel uit en als je uitgedroogt bent wordt je weer misselijk. Toen ik niet meer uitgedroogt was, was mijn misselijkheid ook weg. Dus ik zal vooral rustig aan doen en eventueel urine laten checken of je niet uitgedroogt bent.
Ik ben HR manager, en in dit geval zou ik in overleg met de bedrijfsarts en leidinggevende kijken wat de beste oplossing is voor je momenteel. Als je jouw HR vertegenwoordiger in vertrouwen neemt over je zwangerschap zal je zien dat het al heel anders voelt dan je "zomaar" ziek te melden. Zelf was ik vanaf week 7 tot en met week 16 ook erg misselijk moe en ziek, en ik heb ervoor gekozen dit met mijn leidinggevende te delen, en samen te bekijken hoe de dagen voor mij het beste ingevuld zouden kunnen worden. Uiteindelijk een aantal dagen volledig ziek geweest, maar daarna ging het ook prima als ik wat later kon beginnen en op tijd naar huis kon. (leverde mij persoonlijk minder stress op dan helemaal thuis te blijven) En sinds week 16 was knapte ik weer helemaal op en ik werk gewoon weer fulltime nu!
Je bent duidelijk ziek! Zeker voor het redelijk lichamelijke werk dat je doet. STOPPEN! Ziek is ziek, je hebt er niet om gevraagd. Luister naar je lichaam.
Thanks voor de reacties dames.. ik ben veel te eigenwijs wat ziekmelden betreft, want ik heb er een schurfthekel aan om mensen teleur te stellen/te laten zitten voor mijn gevoel.. Ondertussen ook de verloskundige gebeld, die zei ook, doe deze week heel rustig aan, meld je ziek, en bel morgenvroeg de dokter voor Primperan(schijnt veel sterker te zijn als emesafene). Ben 3 uur bezig geweest om het werk te bereiken, maar het is gelukt. Mn eigen leidinggevende is blijkbaar op vakantie, dus de situatie uitgelegd aan de vervangende. Morgenvroeg voor 9 uur nog naar een ander nummer bellen voor de officiele ziekmelding, en dan hoop ik dat de dokter morgen de nieuwe medicijnen voorschrijft, en dat ze werken. Ik hoop dat ik maandag weer aan de gang kan.. Ik ben nu vanaf ongeveer half 11 thuis, ik heb alleen de vaatwasser in en uit geruimd, de vuilniszak in de kliko gegooid, en 1 wasje aangezet.. & de kattenbak, die was te vies voor woorden.. Ik weet niet waar ik de energie vandaan halen moet.. Vl gaat na het werk even een berg fruit halen, in de hoop dat ik dat kan eten, dagenlang kale crackers is ook niet goed.. Bedankt dames! Khad blijkbaar een goede duw in de rug nodig!
Doe thuis ook rustig aan nu, laat je vriend maar even de boel overnemen. Niet leuk voor hem, maar dit is toch ook niet leuk voor jou? Jij draagt jullie kindje, dat is heeeeeeeeeeeel belangrijk. En niet te snel aan het werk, pas als je je goed voelt. Jouw arbeidsethos is bewonderenswaardig, maar hé, anderen zouden zich allang ziek gemeld hebben. Ziek is ziek. Zorg voor jezelf.
Volgens mij heb jij inderdaad de grens bereikt. Ik ben net na zes weken thuis weer voorzichtig begonnen met werk. Ik was alleen maar aan het overgeven en misselijk zijn en viel ook alleen maar af. Op een gegeven moment moest ik kiezen, of thuis blijven of ik zou in het ziekenhuis belanden. Het ging ook echt niet meer. Denk aan jezelf en je kindje.
Wat naar voor je dat je zo misselijk en vermoeid bent. Hopelijk helpt het uitrusten wat . Even wat anders: blijf gedurende zwangerschap maar even van de kattebak af. Deze brengt gevaar voor toxoplasmose besmetting en dat is niet goed voor je kindje
thanks dames, ik had een fikse duw in de rug nodig blijkbaar.. wat betreft de kattenbak, die doe ik met rubberen huishoudhandschoenen aan.. Zo zou het veilig zijn, mits ik daarna alsnog m'n handen was. Maar thanks voor t advies!
volgens de verloskundige en gyn mocht de kattenbak wel gewoon.. Mits met handschoenen. De bacterie die erin zit loop je niet via de lucht op, alleen aanrakingen.. En dan moest het met handschoenen goed zijn..