Dames help... heb jullie advies nodig!! We zijn nu eindelijk tot 2 namen gekomen.. alleen kan echt niet kiezen tussen beide!! Owwww Noa of Isa Nu is het wel zo dat in onze dichte familiekring iemand lisa heet! Lijkt dit teveel op Isa? en kan dat dan wel? Ik weet het ff niet meer!!!! Thnx alvast!!
Isa vind ik de leukste. Maar als jullie echt twijfelen en ze beide even leuk vinden zou ik in jullie geval voor Noa gaan. Dan heb je geen last van de gelijkenis met Lisa.
Noa hoewel het moeilijk kiezen is. ik vind de betekenis(sen) van Noa net wat mooier ook dan die van Isa (hoewel beiden meerdere afkomsten kunnen hebben dus dat maakt het ook niet gemakkelijker) .
Heej meiden!! Thnx alvast voor jullie reactie's... Ik vind het zo ontzettend moeilijk! Manlief vind isa iets mooier!!! Ik ook... Maar moet toegeven dat ik ze allebei mooi vind! maar zit met de gedachte naar lisa! Ze staat dicht bij zeg maar! Is het dan niet raar dat we voor die naam gaan?? Liefsss....
Hoe dichtbij staat die Lisa? (dat zou voor mij namelijk een hoop uitmaken)... Ik vind Isa veel leuker dan Noa trouwens!
Allebei erg mooie namen! Je geeft aan dat je Isa iets mooier vindt en je man ook. Isa en Lisa zijn niet dezelfde namen vind ik. En het recht op het geven van een naam is niet weg omdat iemand in de familie een naam heeft die erop lijkt! Mijn schoonzusje heet Jeanice (zeg: Sjanies) en mijn nichtje (kindje van de zus van Jeanice) heet Chanoa (zeg: Sjanoa). Vind ik ook erg op elkaar lijken qua uitspraak, maar dat is niet storend. Ik zou voor Isa gaan.
Isa vind ik mooier! En dat iemand anders in familiekring Lisa heet....Daar zou ik me niet druk om maken!
allebei hele leuke namen! Gevoelsmatig zou ik zeggen: als die Lisa een tante/oma oid van jullie dochter is, dan kan het prima. Het gebeurt zelfs vaak genoeg dat kinderen vernoemd worden naar ooms/tantes/opa's/oma's en dezelfde roepnaam hebben. Als het gaat om een nichtje dan kan het wel verwarring opleveren, maar nog steeds is het niet zo dat je het absoluut niet kan doen. Als jullie die naam echt mooier vinden zou ik het gewoon doen.