Ha meiden, Na de bevalling ben ik behoorlijk wat kilotjes kwijtgeraakt maar door het thuis zitten en het vele snoepen is er dusdanig weer wat aangekomen wat maar op 1 plek blijft zitten, namelijk mijn buik. :x Manlief maakte hier in het begin van de week een opmerking over: dat je nu geen verschil meer ziet tussen borsten en buik, en zulke kleine borsten heb ik nu ook weer niet . Normaal ben ik nooit zo onzeker geweest over mijn lichaam, maar nu... Lagen kleding doe ik aan om mijn buik maar te verhullen. Maar het mooie komt nog; morgen gaan wij foto's maken en ik zit echt in de rats. Met manlief hier over praten is geen optie, hij vindt dat ik zeurt (onder het mom wij mogen toch eerlijk alles tegen elkaar zeggen) en daarmee is de kous af. Maar wat moet ik nu aan doen, om mijn buik enigszins te verhullen? Alvast bedankt.
Je hebt van die corrigerende broekjes. Werkt bij mij prima. Maar daar heb je nu wrs weinig meer aan. Als ik jou was zou ik toch echt tegen je man zeggen dat hij dit niet kan maken. Eerlijk zijn is 1, maar iemand echt beledigen...
Je bent zoals je bent. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je dat buikje alsnog weer kwijt raakt en over een paar maanden een schitterende nieuwe foto laten maken. De oude bewaar je met zorg, als stok achter de deur. Je kunt er nu a la minute toch niks meer aan doen. Laten we eerlijk zijn, je wist het zelf al wel, van dat buikje...maar deed er nog niet zoveel mee. Nu wel. Misschien moet je je partner dankbaar zijn (niet hardop natuurlijk...tactisch was het niet) maar je kan er wel iets mee Elmo
jammer dat je man zoiets moet zeggen..ik had hem er ook verbaal flink van langs gegeven maar goed..schiet niet op natuurlijk!! tja je kan een mooi colbertje aantrekken, dat verhult je buik meestal wel redelijk (moet het geen strakke zijn natuurlijk) iets wat je een mooie hals en een mooi decolette (mooie blouse bijvoorbeeld) geeft zodat de aandacht meer daarop ligt dan op je buik hoop dat het een mooie foto wordt
Op zich vind ik het inderdaad eerlijk van hem dat hij het gewoon zegt. Mijn man maakt ook wel eens een verfijnde opmerking over mijn achterwerk of buik. Ik moet er altijd om lachen, weet het zelf maar al te goed en ik weet hij ook dat hij mij hoe dan ook prachtig vind. In jouw geval zou ik wel tegen je man zeggen dat die opmerking je pijn heeft gedaan en onzeker heeft gemaakt ondanks dat je het zelf al wist. Het is vast niet de bedoeling van je man om je express te kwetsen en zo kan hij in het vervolg zijn woorden met zorg uitkiezen. Die verhullende broekjes werken echt heel goed (al wordt alles wel naar boven gepropt waardoor je daar een extra rol(letje) krijgt. Voor nu zou ik me niet druk maken, morgen extra mooi je haar opsteken en leuke make-up opdoen. Misschien daarna een abbonement op de sportschool?
Tja, mijn man is ook wel eens zo direct, hij zegt dan " de waarheid is hard he " en dan ben ik op het moment zelf zwaar kwaad op hem!! maar als ik dan later bij mezelf terug denk... heeftie wel gelijk... ik heb zelf al die chocola e.d. naar binnen gewerkt Mijn man is meer van de directe aanpak, maar hij bedoelt het goed, en hij houd mij (als ik niet zwanger ben ) goed van het snoepen af hihi, ik ben voor ik zwanger ben 20kg. afgevallen, helaas heb ik die er nu ook weer bij, maar goed, zien na de bevalling wel weer es
Ik vind het niet respectloos, tis gewoon een man en die zeggen gewoon dingen op een andere manier. Mijn man zegt het ook gewoon als hij me dik vindt worden, meestal heeftie wel gelijk
ik vind het eigenlijk ook nogal respectloos, ook al eet je teveel en ook al is je buik nogal fors daardoor, tja dat weet jij ook wel! het helpt echt niks als je man er zo over praat, er zo bot over is, vaak ligt dit heel gevoelig en ik zou je man dit ook heel duidelijk maken.
ik vind het meer n soort van "ff duidelijk maken dat je eigenlijk niet goed genoeg voor hem bent, maar hij toch genoegen metje neemt" en proberen op die manier iemand aan zich te binden nee vind het ontzettend denigrerend
Tja, tactisch is het niet inderdaad Voor morgen kun je er natuurlijk niks meer aan doen helaas.. Je kan wel de aandacht ergens anders op leggen, bijv. een halsketting, make-up, haar leuk doen.. Verder zou ik zeker een gesprek aangaan met je man.. En dan gewoon (rustig) aangeven dat deze opmerking je erg heeft gekwetst.. Na morgen een abb. nemen op de sportschool Veel plezier morgen!