Waarom reageren mensen dan negatief? Het is toch alleen maar goed dat je wilt gaan werken, en als jij de opvang goed geregeld hebt zie ik echt niet in waarom mensen hier op tegen zouden moeten zijn
het is vooral mn mama ze kent de mensen niet en vind dat ik dan maar max 1 keer in de maand moet gaan werken zodat me dochter dan bij haar kan blijven 4 volledige dagen( werk ligt op 2 uur treinafstand). Ik zie dit alleen niet zitten, ik wil me kind meenemen zodat ik dr dan s'avonds wegbreng en begin van de middag weer ophaal en vervolgens s'avonds weer wegbrengen. Ook vind me moeder het geen "fijn" idee dat ik achter de bar kom. Ze is nogal van de oude stempel en ik heb de afgelopen periode nogal wat meegemaakt en ze willen me "in de gaten houden" ofzoiets...
Dus eigenlijk is het niet alleen 3 nachten werken maar is het gewoon behoorlijk ver weg en wil je moeder niet dat er zo 'gezeuld' wordt met je dochter... Tja... dat verandert mijn mening wel een beetje en kan ik me de negatieve reacties beter voorstellen. Ik nam min of meer aan dat je gewoon in je eigen omgeving ging werken en je kindje naar een opvang (bv gastouder) zou gaan.
Het werk zal zijn in de omgeving waar ik de laatste tijd vaak verblijf en de oppas is/zijn de moeder/zus van een vriend van me. Het is dus een bekende omgeving voor me dochter en mij tevens is het oppasadres 10 minuutjes lopen vanaf "huis". Ik heb naar mijn inzien alles dus wel goed geregeld, mocht het bij de oppas echt niet willen zal ze gewoon "thuis" blijven bij diegene waar we normaal gesproken ook verblijven".
Ik vind het een beetje een vaag verhaal Je wilt 200km verderop gaan werken en je kind bij een bekende van een vriend laten.... Waarom zoek je geen baan in de plaats waar je zelf woont en breng je je kind naar een opvang of bij familie, dat lijkt mij persoonlijk een stuk fijner.... Nu wil je je kindje elke week mee op sleeptouw nemen om vervolgens daar te gaan werken en je meisje bij een 'kennis' achter te laten.... Dit is hoe het nu overkomt.
Mijn "vriend" woont daar, zijn buurjongen is inmiddels ook een vriend geworden en die is dj, ik heb een keer voor de grap laten vallen of hij niks voor me kon regelen en dat hij dus gedaan. Ik ben regelmatig daar en heb ook plannen om naar die woonplaats te verhuizen. We hebben de moeder en zus van de dj gevraagd voor oppas zodat mijn "vriend" ook gewoon meekan naar de club. Ik ken iedereen daar en weet dus waar mijn kind terecht komt. Ik zal ook niet elke week gaan werken, het is 1 weekend op 1 weekend af en dan 3 nachten achterelkaar.
Ik zou het niet willen. Ik zou ook niet structureel mijn kind bij een kennis achter willen laten, dan kies ik veel liever voor een professionele opvang.
hmm dan hebben we daarover een iets andere mening . Ik breng mijn kind liever bij iemand die we regelmatig zien en waar dus ook een "houden van" band is. Buiten het oppassen zal ik nog regelmatig omgang met hun hebben vanwege de goede vriendschap die ik heb met de dj. Mocht het toch niks worden tussen N. en mij zal de dj toch altijd een vriend van me blijven en zijn familie zal ik nog regelmatig zien vanwege de vele verjaardagen feestjes enz. Het zijn niet zomaar even mensen die zijn geregeld voor het oppassen Er is dus wel echt een band en omgang waardoor het voor mij en D. een stuk vertrouwder is en N. ook mee kan gaan naar de club. Mocht mijn dochter echt niet willen dan blijft ze met N. thuis.