Is iemand erg creatief en kan met de namen: Esther en Noor(tje) weer 1 naam maken. Mijn schoonmoeder en moeder heten zo en misschien komt er een leuke combinatie uit. Ik kan allen niks bedenken,
Ja inderdaad. Dat een combinatie van de letters een nieuwe naam maakt. Net als Noor en Rosalie bijvoorbeeld Noralie kan worden. Maar ik denk dat het bij die namen erg moeilijk wordt. Ik heb ook al flink nagedacht maar ik kom er niet uit.
Nores? Maar dat lijkt weer op mores bedenk ik me nu dus... ik zal je mores leren.... nou nee. Nore kan weer wel.
Oeh, kan alleen maar hele rare dingen bedenken... Kan je niet iets met de betekenis van de namen. Roset is nog het normaalste wat ik eruit krijg...
Bedankt dames voor het meedenken. Ja het is best lastig. Maar om iets met de betekenis te doen is misschien ook een optie.
Esther en Noortje Oef dan maak je het jezelf niet makkelijk. Even zoeken: Noor is een verkorting van de meisjesnaam Eleonora en is waarschijnlijk afkomstig van het Arabisch Ellinor dat "God is mijn licht" betekent. Mogelijk is Noor verkorting van Honoratus dat dan weer afgeleid van het Latijns honor dat "eer" betekent. Afgeleide namen met een E erin: Eleonora, Elenora, Elinor, Lenora, Lenore, Nore Andersom kom ik er niet echt uit
Je kunt inderdaad ook naar de betekenis van de namen kijken. Ester is een bijbelse naam uit het eerste Testament (die naam ken ik toevallig heel goed ) Hélène is een bijbelse naam die in de betekenis wat op Noor lijkt (Ze straalt licht uit als een fakkel. Overal waar ze komt worden haar paden verlicht. Ze is zo stralend als de zon.) Net als (m en v door elkaar): Lukas Senua Uriel Zara Aaron Allemaal 'licht' als betekenis hebben en bijbels zijn.
Overigens, de Bijbelse naam die 'eer' als betekenis hebben zijn misschien wat minder maar toch: Hodavja / Hodeva / Hodajeva / Hodia Hegai Timon / Timeus / Tideal / Titus Achis / Addar Niet helemaal mijn ding maar misschien kun je er wat mee
JuJu, bedankt voor je uitgebreide reactie. Bijbels hoeft het niet te zijn. Maar mag altijd. Ik vind Nore erg leuk. Timon ook trouwens. Lenora is ook best leuk. Mijn moeder heet inderdaad voluit Eleonora.
Noë Nettie Nenthe Sterre (verwijst misschien wat naar het 'licht' deel van Noortje? oke.. misschien wat vergezocht ) Mijn eerste gedachte was ook Nore / Leonore/ etc
Nenthe is zeker mooi! Mag ik 'm lenen voor eventueel onze nummer 2 Heb je de naam zelf bedacht Athina? Heb 'm nog nooit gehoord..