Koorts en in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi mama's

even een 'voor de zekerheids-vraagje'.

Mijn zoontje van bijna 17 mnd heeft vandaag ong. 39 graden koorts. Normaal gaat hij elke dag in bad. Hij vindt het ook echt heerlijk, onderdeel van het slaapritueel.

Nu weet ik dat baby's niet in bad mogen met koorts, maar tot welke leeftijd 'geldt' dat?

Alvast bedankt!
    Groetjes

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij doen het nu al.
    Geen idee eigenlijk dat het niet mocht.

Hij lijkt me juist dat door het badje de temp iets kan dalen.
    Wel snel afdrogen en aankleden daarna in een warme ruimte.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Heb ook nog nooit gehoord dat dat niet zou mogen, volgens onze ha mogen ze ook gewoon naar buiten met koorts, dus in bad zou dan helemaal mogen

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

ow... bijzonder! Ik heb het van mijn kraamhulp geleerd :D Maar wellicht geldt het alleen maar voor pasgeboren babytjes? Zoonlief is gelukkig praktisch nooit ziek, dus tja.. dan weet je dat soort dingen niet ;)

Nja, ik kijk het wel even aan vanavond. Als hij zelf graag wil, dan mag ie in een lekker koel badje. Hij kan wel een sopje gebruiken vandaag...

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nog nooit gehoord dat een baby niet in bad zou mogen met koorts.

Ik zou je kleine lekker in een niet te heet badje doen hoor vanavond. Ten eerste is het gewoon lekker en ten tweede als ik me niet helemaal lekker voel vind ik een lekkere douche erg opknappend werken

6. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    ze mogen wel in bad (als hij zich verder wel lekker voelt), maar je mag het water echt niet te warm maken, iets kouder dan wat je normaal hebt. Dit kan ook de koorts laten zakken.

Nooit een kindje met hoge koorts in een warm bad zetten, hij kan zijn warmte dan namelijk niet meer kwijt. Hetzelfde als dat je ze met hoge koorts niet te warm aan moet kleden in bed.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Volgens mij geld dat voor iedereen...met koorts niet in bad.
    Je temperatuur loopt er van op en dat is niet bevordelijk.
    Een beetje verhoging lijkt me geen kwaad kunnen, maar met koorts maar even uit bad houden.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik doe mijn dochter niet in bad als ze koorts heeft. Ze ligt dan al te rillen als ik haar luier verschoon. Laat staan als ze naakt is, dan nog in bad moet, en dan weer uit bad.

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Mmmmm, hier is het badje juist interessant om de koorts te laten zakken?? Ook door de KA aangeraden...

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik vind het zelf heerlijk als ik koorts heb om te douchen ( en toen we een bad hadden in bad te gaan)
    Eerst is het wel rillen en klappertanden maar daarna kun je je ontspannen en is de erge spierpijn die ik met koorts heb een stuk minder.
    Lijkt me voor zo'n kleintje dus ook lekker

11. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik wist helemaal niet dat dat niet mag. Ze is ook nooit ziek maar ik zou haar ook dan wel in het badje doen hoor tenzij ze natuurlijk verder ook helemaal niet lekker is. Met verkoudheid doe ik eucalyptus in het badwater en lekker warm. Met koorts zou ik het niet te warm doen in ieder geval.

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ons zoontje was vorige week erg ziek en had 40°C. Onze KA zei dat we hem in een badje moesten zetten waarvan het water 2°C lager was dan zijn lichaamstemperatuur.

13. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik heb een zoontje van 16 maanden. Hij maakt vrij snel koorts, en die kan ook hoog oplopen (lees bijna 41 °)
    Nu is het zo dat de HA ook aanraadde om hem op zo'n moment, dus zelfs midden in de nacht, in een "lauwer" badje te zetten.
    Hij was echter zodanig van slag dat hij helemaal overstuur zat te huilen, en ik me trouwens wel kan voorstellen dat het niet lekker moet voelen, dus heb ik hem er onmiddellijk weer uitgehaald.
    Ondertussen heb ik ook al hier en daar gelezen dat een badje de koorts net NIET zou doen dalen. Het zou een beetje zijn zoals je kamer verwarmen met de ramen open, waarbij de thermostaat (in dit geval dus de inwendige thermostaat van je kindje) nog meer moet gaan bijwarmen om de temperatuur op peil te houden. Sinds ik dat weet, ga ik dus wel echt niet meer dat badje doen hoor. Ik hoop dan maar dat het lukt met Perdolan en Nurofen, al blijf ik het wel akelig vinden met zo'n hoge koorts...

Groetjes,
    Sunnyke

Deel Deze Pagina