Twijfel 2e naam!

Discussion in 'Babynamen' started by 2liefjes, Jun 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    #1 2liefjes, Jun 9, 2012
    Last edited: Jun 9, 2012
    Hallo allemaal,

De roepnaam van ons dochtertje gaat Liz worden.
    Nu hebben we ook een 2e naam erbij;

Liz Sara

Wat vinden jullie hier van? Ik begin steeds meer te twijfelen of het niet lastig is in overgang? Begrijpen jullie wat ik bedoel haha.
    Ik vind het een super combi maar de twijfels komen steeds weer opduiken, vandaar dat ik graag jullie mening hoor.

Alvast bedankt:)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik snap wel wat je bedoelt en ik ben het ook wel met je eens. Als ik het hardop uitspreek achter elkaar, zit er een kleine pauze tussen de twee namen. Het loopt niet echt lekker in elkaar over vanwege de Z - S. Persoonlijk zou ik verder zoeken naar een andere tweede naam en als je dan niks beters vindt alsnog voor Sara gaan.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

liz sara wordt lissara, is niet lekker uit te spreken. Zou liz laten staan en voor een 2de naam gaan die niet met een S begint.

4. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties, dan gaan we toch maar op zoek naar een andere 2e naam. Hebben jullie leuke ideetjes?

5. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Of is Sara Liz dan leuker?
    Nu beginnen we helemaal te twijfelen.
    De naam Liz is ons eigenlijk al helemaal eigen, het is zo lastig.

Ise/Isa, Sara, Fay/Faye hadden we ook nog op ons lijstje staan en mijn vriend vond Ziva leuk.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou wel Liz houden, zeker als je schrijft dat het al eigen voelt.

Liz Ziva: geeft het zelfde probleem als Saar/ Sara
    Liz Ise/Isa: wordt ook al snel Lisise
    Liz Fay: geeft geen problemen qua uit spraak, maar ik vind een langere naam achter een hele korte naam mooier.

Liz Charlotte
    Liz Michelle

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Leuke naam Liz. Sara is ook leuk! Sara Liz zou kunnen. Sara Elize vind ik dan wat lekkerder lopen. Sara Faye vind ik ook leuk!
    Sarah Louise is een wat klassiekere versie. Of Sara Isabella....Sara Isobel...leuk!

Ik zou voor een langere tweede naam kiezen voor Liz.
    Suggesties:

Liz Olivia
    Liz Rosaline
    Liz Violet
    Liz Elena

En nu dat ik het op schrijf denk ik zelf....omdraaien! Olivia Liz, Rosaline Liz, Violet Liz, Elena Liz....

Eliza bijnaam Liz is misschien ook leuk.

Eliza Faye
    Eliza Mae
    Eliza Rose
    Eliza Violet
    Eliza Maeve

Ziva vind ik overigens ook leuk!

Ziva Elizabeth :)

Ziva Isabella
    Ziva Olivia
    Ziva Matilda
    Ziva Evangeline
    Ziva Genevieve - Ik hou van de letter v :)

Succes!

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Alhoewel ik er altijd voor ben om de roepnaam die je gaat gebruiken ook als eerste naam te nemen zou ik in dit geval Liz toch als 2e naam doen. Ik vind het bij Liz namelijk erg moeilijk om er überhaupt een naam bij te verzinnen waarbij het wel lekker loopt.

Sara Liz vind ik overigens prima klinken.

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik zou Sara Liz doen met als roepnaam Liz. En anders gaat het maar om een tweede naam, dus zou er niet teveel problemen van maken.

10. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Sara Liz, en roepnaam Liz.

11. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties.
    Is het niet vreemd om de 2e naam als roepnaam te gebruiken dan?
    Ik vind dat normaal gesproken altijd een beetje gek namelijk.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Liz Mara
    Liz Jara
    Dan behoud je de klank die je mooi vond.

Het komt wel vaker voor, dat de 2e naam als roepnaam gebruikt wordt. 't Is een minderheid, maar je zult niet de enige zijn.

Sara Liz doet mij persoonlijk veel te veel denken aan (het bedrijf) Sara Lee, maar daar zal niet iedereen last van hebben.

13. Mamadelief

Jun 11, 2012
    69
    0
    0
    Lerares
    Hilversum
    Ik vind eigenlijk dat je Liz Sara gewoon moet laten staan... Ten eerste, hoevaak worden beide namen uitgesproken. En als het al gedaan wordt moet je gewoon de spatie goed gebruiken. Liz. Sara.
    Dan vind ik er niks mis mee...

14. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Het klopt inderdaad dat het bijna nooit samen gebruikt zal worden.
    We weten wel zeker dat we niet de roepnaam als 2e naam willen, dat vinden we toch een beetje vreemd.
    Liz blijft denk ik ook gewoon haar roepnaam, we zijn er nu zo aan gewend. Het is alleen zo lastig om hier een 2e naam bij de verzinnen... Mijn vriend zou Sara ook leuk vinden als roepnaam maar ik trek toch meer naar Liz.

Mara en Jara is niet helemaal onze smaak.

Wie heeft er nog leuke ideeën??? Ze zijn meer dan welkom:)

15. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Niemand???

16. SannedK

SannedK Actief lid

May 3, 2012
    138
    0
    0
    Persoonlijk zou ik de 2de naam niet als roepnaam doen, op school staat er dan altijd op de presentielijst Sara ipv Liz. Ik ken iemand die zo een probleem heeft gehad en vind het totaal niet handig. De tweede naam spreek je niet zo vaak uit dus ik vind Liz Sara best kunnen hoor. Voor jullie draait het om de naam Liz en dat is het belangrijkste!

Ik ben er trouwens ook verliefd op....... Onze dochter heet Liz Priscilla (vernoemd naar mijn schoonzus Priscilla)

17. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Geen van mijn suggesties waren behulpzaam? :p:D

18. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Misschien nog een andere optie:
    Lize Sara....roepnaam Liz....???

19. Mamadelief

Jun 11, 2012
    69
    0
    0
    Lerares
    Hilversum
    Kan... Als jij geen goed gevoel hebt bij liz sara is dit een goede optie!
    Uiteindelijk moet jij je er goed bij voelen!
    Ze zal dan wel regelmatig lize genoemd worden omdat niet altijd overal roepnaam gevraagd wordt maar wel voornamen...

20. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik denk dat dat heeeel erg mee zal vallen. Wij hebben twee dochters die de laatste naam als roepnaam hebben. Tegenwoordig kun je bijna overal aangeven wat de roepnaam is. We hebben nog maar 1x meegemaakt dat één van onze dochters bij haar eerste naam werd genoemd en dat was in het ziekenhuis. Dus dat regelmatig...nee...dat denk ik persoonlijk niet.

Share This Page